2023-09-18, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av freequest
Att den åkte där stämmer mycket väl eftersom att jag sett det med egna ögon på en snap. Sedan vad den gjorde där kan jag inte svara på. Det är en gåta lika stor för mig som för dig.

snap?!
Citera
2023-09-18, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GSpeXx
Ingen av bilarna var en elbil.

Man ser ganska tydligt på bilderna som postats tidigare att den blå bilen är en Renault twingo II

Den vita bilen är en stor kombibil gissningsvis en Skoda eller Passat med tanke på de rakhuggna dörrarna och chromelisterna

Det står ganska klart att krockenergin mellan en fullastad stor bil vs. en liten bil så är det twingon som tagit den värsta smällen ifall båda bilarna möttes i 70.

Oerhört onödig och tragisk olycka som förmodligen inte hade behövt hända om vägbygget skötts på ett bättre sätt, lider med de drabbade

antar att kvinnan körde eller satt i den lilla blå bilen då?
Citera
2023-09-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymitiet
Det är inte Twingo då handtaget på en Twingo är ”osynligt” under dörrsidan. På bilderna att döma så ser det mer ut som ”vanliga handtag”.
Det var inte jag som påstod att det var en Twingo, jag skrev en bil i A eller B segmentet. Jag har inte kunnat identifiera modellen.
Citera
2023-09-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymitiet
Det är inte Twingo då handtaget på en Twingo är ”osynligt” under dörrsidan. På bilderna att döma så ser det mer ut som ”vanliga handtag”.
Suzuki Splash?
Citera
2023-09-18, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
snap?!

Förkortning för ett meddelande på Snapchat.
Citera
2023-09-18, 10:38
Medlem
Ska bli spännande att ta del av fup senare. Alltid intressant att läsa om de tekniska bitarna vid bilolyckor. Skickliga utredare!
Citera
2023-09-18, 11:19
Moderator
pudelluss avatar
Rubrik uppdaterad då ytterligare en person avlidit.

/Mod
Citera
2023-09-18, 12:40
Medlem
Måste vara en rejäl psykologisk utmaning med survival guilt för de som skadades lindrigt.
Citera
2023-09-18, 13:45
Medlem
Det är mer specifikt en mamma och en pappa som avlidit. Barnet lever än så länge. Otroligt tragiskt.

https://sverigesradio.se/artikel/annu-en-person-dod-efter-frontalkrocken-pa-riksvag-40
Citera
2023-09-18, 14:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Det är mer specifikt en mamma och en pappa som avlidit. Barnet lever än så länge. Otroligt tragiskt.

https://sverigesradio.se/artikel/annu-en-person-dod-efter-frontalkrocken-pa-riksvag-40

Ja det saknas ord.
Citera
2023-09-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Hade förmodligen formulerats som pojke eller yngre man om det var lägre åldern.

Nån som vem som satt i vilken bil?
Skadorna verkar svårare på de äldre men det kan ha med åldern att göra också. Den med lindrigare skador borde ju kunnat höras nu.

Spekulation: då tesen är vårdslöshet, de 3 äldre i en bil (mindre bilen?). 20-29 åringen kör övriga ungdomar i den större och förorsakade olyckan

Polisen inleder ofta förundersökning om vårdslöshet i trafik utan att man för den sakens skull misstänker någon för brott, man gör det för att kunna använda fler verktyg när man utreder bara.
Citera
2023-09-18, 15:29
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omori

Fy fan vad sånt gör ont i själen att läsa...
Jag antar att denna familj färdades i den blå mindre bilen, som ju är helt intryckt. De två som satt fram, mamma och pappa, döda. Barnet i baksätet får vi hoppas klarar sig, men det blir naturligtvis ett oerhört trauma. Hoppas det finns familj som kan ta hand om honom/henne.

Då borde det ha färdats 5 personer i den andra bilen, en 40+, en 20+, två stycken 0-19 och en okänd ålder (som inte behövt vård?). Låter också som att det skulle kunna vara en familj, men kan lika gärna vara en samling bekanta av något slag.

8 inblandade, sju till sjukhus. Eller menar vi att den först rapporterade avlidna kvinnan inte är en av de 7, att hon dog på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in