Har vart kund hos DreamHost som har dragit 5 dollar i månaden i typ tolv år.
Plötsligt höjde de till 20 dollar i månaden utan att jag gick med på det. De bara mailade "nu höjer vi priset" och sen drog de automatiskt nya summan. När jag såg detta så avslutade jag kontot idag.
Kollade deras policy och de har "noll refunds" som policy. Och vartenda kund klagar på att man aldrig får refunds av dem.
Har därför läst på en del om chargebacks (reklamation) direkt via banken, men det verkar som att detta kräver att man uttömt allt snack med företaget först, och skickar in papper på att man betalat fel, etc, och sedan väntar i flera månader.
Låter som att det vore ett slöseri med tid att försöka få pengarna tillbaka via reklamation?
SEB har ju fan inte ens "drogs för mycket pengar" som alternativ (trots att "Incorrect transaction amount" normalt ska vara en giltig problembeskrivning gällande chargebacks):
https://seb.se/privat/betalningar-ko...lamera-kortkop
Får inget bra intryck. USA har en mer utbredd chargeback-kultur men här i Sverige tror jag att man får konstiga blickar från banken. Gissar att det inte är lönt besväret och att potentiellt bli fiende med banken bara för att ha blivit lurad på ca 170kr?