Svenska Lovisa kördes ihjäl av vansinnesföraren Ahmad i sin BMW M3 (USA sept-2023)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa
På tisdagskvällen var Lovisa Arnesson-Cronhamre, 25, ute och joggade på universitetsområdet Penn State.
Men när Lovisa sprang längs Park Avenue kom en BMW M3 i hög hastighet på den blöta vägbanan. Övervakningskamerorna visar att bilen färdades i fel fil och gjorde en skarp vänstersväng upp på trottoaren.
Lovisa fördes till sjukhus med allvarliga skador i hjärnan och nacken, men hennes liv gick inte att rädda.
Föraren Ahmed Alqubaisi, 20, greps och häktades misstänkt för mord, dråp och vårdslöshet i trafik. Han saknade körkort och var avstängd från universitetet
Mamman skriver på Facebook:
Please help. Vi kommer aldrig att få vår Lovisa tillbaka men den här unge mannen (och hans väldigt rika far) får bara inte vistas i frihet. Han skulle sticka direkt. Jag tar tacksamt emot alla brev till den domare som snart ska ta ny ställning till om han ska släppas mot borgen. Påtryckningarna från Förenade Arabemiraten är enorma. Så många advokater som trycker på. Jag är så liten. Men jag är lejon-mamma. Och så tacksam för all hjälp jag kan få nu. Varje brev räknas. På riktigt. Snälla alla, hjälp mig genom att skriva några ord om Lovisa och varför han inte får släppas. Han har alla pengar i världen. Jag har bara mitt hjärta. 🙏🏻💔❤️
Vet någon mer?
Att Aftonbladet går ut med namn på gärningsmannen hör till ovanligheterna. Varför gör Aftonbladet så denna gång?