Citat:
Ursprungligen postat av
Bigmike90
Får nästan lite vibbar att du försöker avleda uppmärksamheten mot Bro nätverket. Är det dina vänner?
Den ena av dom häktade för mordet på mamman är väl från sthlm.
Hade norrköping legat bakom så borde dom rekryterat ungar från Linköping/norrköping.
Har inget med Bro att göra och Linköping är väl allierade med Dalen och Bandidos. Ayye har bland annat planerad mord med Linköping på en i Maynätverket eller vad de nu än heter. Detta mord skulle väl inträffat i början av året, men de torskade. Linköping kan vi nog utesluta, även om det finns några gäng där. För just somalierna är allierade med Shottaz, Bandidos och Dalen.
19-åringen är i behov av tolk på somaliska. Hur har denne kommunicerat med 15-åringen?vilket språk är mest troligast? Vilka brukar uppvisas när det kommer till brott i Borås? Just det ja somalier. Stor sannolikhet att 15-åringen är somalier.
Den jag har fått information av och som nämnde att Bro blev pressade är från Jordbro. Hur har jag då någon association till Bro, när min källa har kopplingar till Jordbro? Vem eller vilka denne känner vet jag inte. Denne har dock berättat saker som bland annat att Carlos i Jordbro inte blev mördad när alla på Flashback skrev om det.
Jag säger inte att allt jag hört är sant, men när denna person sagt saker som visat sig stämma, så tror jag faktiskt på honom även denna gång att Bro inte har med mordet att göra och att det är Norrköping som beställt mordet, då det är många somalier som är medlammar i gäng där.
Jag har svårt att tänka mig att kommunikationen mellan beställaren och utföraren skett i något annat språk än somaliska, även om 19-åringen nu skulle kunna kommunicera på både arabiska och engelska.
Edit: Jag vet inget och det jag återberättar är mina egna analyser av saker jag hört ska ha inträffat. Har Bro något att göra med mordet på mamman tycker jag att de ska straffas för det av Jordgubben. Varför en explosion? Skjutvapen används väl för att döda någon.