2023-09-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dedu2018
Vart får du all din info ifrån?

Av en bekant. Mer än så kan jag inte säga. Hittills har denne haft rätt i vissa saker som jag inte kan gå in på här.

Du behöver inte tro på mig och snälla, låt oss hålla oss on topic. Pallar inte åka på varningar igen och få kontot avstängt.

Edit: Hur många somalier är medlemmar i Bro-nätverket? Hur många somalier är med i gäng i Norrköping? Vilken nationalitet har de som sitter för mordet på mamman?

Tänk i dem banorna så ser du att det är Norrköping bakom mordet. Norrköping har dessutom allierad sig med Räven. Se bara dem gripna i Turkiet.
Senast redigerad av Abebakulf 2023-09-17 kl. 18:14.
Citera
2023-09-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abebakulf
Av en bekant. Mer än så kan jag inte säga. Hittills har denne haft rätt i vissa saker som jag inte kan gå in på här.

Du behöver inte tro på mig och snälla, låt oss hålla oss on topic. Pallar inte åka på varningar igen och få kontot avstängt.

Edit: Hur många somalier är medlemmar i Bro-nätverket? Hur många somalier är med i gäng i Norrköping? Vilken nationalitet har de som sitter för mordet på mamman?

Tänk i dem banorna så ser du att det är Norrköping bakom mordet. Norrköping har dessutom allierad sig med Räven. Se bara dem gripna i Turkiet.

Får nästan lite vibbar att du försöker avleda uppmärksamheten från Bro nätverket. Är det dina vänner?
Varför sprängdes det hos Yas*ine då? det är väl mer en hint i rätt riktning om något.

Den ena av dom häktade för mordet på mamman är väl från sthlm.
Hade norrköping legat bakom så borde dom rekryterat ungar från Linköping/norrköping.

Jordgubben har nog tillräckligt bra insyn i sin egen organisation dock att han vid det här laget borde veta mycket väl vilka som varit inblandade i mordet.
Senast redigerad av Bigmike90 2023-09-17 kl. 18:27.
Citera
2023-09-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmike90
Får nästan lite vibbar att du försöker avleda uppmärksamheten mot Bro nätverket. Är det dina vänner?

Den ena av dom häktade för mordet på mamman är väl från sthlm.
Hade norrköping legat bakom så borde dom rekryterat ungar från Linköping/norrköping.

Har inget med Bro att göra och Linköping är väl allierade med Dalen och Bandidos. Ayye har bland annat planerad mord med Linköping på en i Maynätverket eller vad de nu än heter. Detta mord skulle väl inträffat i början av året, men de torskade. Linköping kan vi nog utesluta, även om det finns några gäng där. För just somalierna är allierade med Shottaz, Bandidos och Dalen.

19-åringen är i behov av tolk på somaliska. Hur har denne kommunicerat med 15-åringen?vilket språk är mest troligast? Vilka brukar uppvisas när det kommer till brott i Borås? Just det ja somalier. Stor sannolikhet att 15-åringen är somalier.

Den jag har fått information av och som nämnde att Bro blev pressade är från Jordbro. Hur har jag då någon association till Bro, när min källa har kopplingar till Jordbro? Vem eller vilka denne känner vet jag inte. Denne har dock berättat saker som bland annat att Carlos i Jordbro inte blev mördad när alla på Flashback skrev om det.

Jag säger inte att allt jag hört är sant, men när denna person sagt saker som visat sig stämma, så tror jag faktiskt på honom även denna gång att Bro inte har med mordet att göra och att det är Norrköping som beställt mordet, då det är många somalier som är medlammar i gäng där.

Jag har svårt att tänka mig att kommunikationen mellan beställaren och utföraren skett i något annat språk än somaliska, även om 19-åringen nu skulle kunna kommunicera på både arabiska och engelska.

Edit: Jag vet inget och det jag återberättar är mina egna analyser av saker jag hört ska ha inträffat. Har Bro något att göra med mordet på mamman tycker jag att de ska straffas för det av Jordgubben. Varför en explosion? Skjutvapen används väl för att döda någon.
Senast redigerad av Abebakulf 2023-09-17 kl. 18:51.
Citera
2023-09-17, 18:56
Medlem
Citat:
Har inget med Bro att göra och Linköping är väl allierade med Dalen och Bandidos. Ayye har bland annat planerad mord med Linköping på en i Maynätverket eller vad de nu än heter. Detta mord skulle väl inträffat i början av året, men de torskade. Linköping kan vi nog utesluta, även om det finns några gäng där. För just somalierna är allierade med Shottaz, Bandidos och Dalen.

19-åringen är i behov av tolk på somaliska. Hur har denne kommunicerat med 15-åringen?vilket språk är mest troligast? Vilka brukar uppvisas när det kommer till brott i Borås? Just det ja somalier. Stor sannolikhet att 15-åringen är somalier.

Den jag har fått information av och som nämnde att Bro blev pressade är från Jordbro. Hur har jag då någon association till Bro, när min källa har kopplingar till Jordbro? Vem eller vilka denne känner vet jag inte. Denne har dock berättat saker som bland annat att Carlos i Jordbro inte blev mördad när alla på Flashback skrev om det.

Jag säger inte att allt jag hört är sant, men när denna person sagt saker som visat sig stämma, så tror jag faktiskt på honom även denna gång att Bro inte har med mordet att göra och att det är Norrköping som beställt mordet, då det är många somalier som är medlammar i gäng där.

Jag har svårt att tänka mig att kommunikationen mellan beställaren och utföraren skett i något annat språk än somaliska, även om 19-åringen nu skulle kunna kommunicera på både arabiska och engelska.

Edit: Jag vet inget och det jag återberättar är mina egna analyser av saker jag hört ska ha inträffat. Har Bro något att göra med mordet på mamman tycker jag att de ska straffas för det av Jordgubben. Varför en explosion? Skjutvapen används väl för att döda någon.

Utesluter inget du kan ha rätt i det du skriver.
Ang. bomben mot yassi*ne familj så finns han inte i svergie enligt källor här på flashback. så då blir det svårt att skjuta han.
Citera
2023-09-17, 19:13
Medlem
Citat:
– Sverige ska veta att alla som stöttar Rawa Majid, alla som springer ärenden för honom, alla som köper narkotika av honom, riskerar att dö, berättade en källa inifrån Abdo-falangen för Expressen.

Talk is cheap.
Citera
2023-09-17, 19:15
Medlem
Citat:
Jag har fått höra att Räven givit uppdrag att mörda mamman till Norrköping, då dessa har närmare band till honom än Jordgubben och att det är de som ligger bakom mordet. Vilket också kan vara troligt då det skett mer saker i Norrköping än i Bro.

Är heller inte insatt i kriminalitet, men i min värld används sprängningar som varning och inget annat. Min fråga nu är: Vem varnar Bro?

1. Kan det vara Räven för att de vill hålla sig neutrala?
2. Kan det vara Jordgubben, där han nu visar att han är seriös med det han sagt tidigare om att Bro kommer vara inblandade i kriget vare sig de vill eller inte?

Tror nog att alla som varit med Räven är inblandade i detta. Svår sits, är du för räven så är du automatiskt för det han gjorde och du kommer bli en måltavla för Jordgubben. Är du emot så har du valt sida, Räven om han nu klarar av detta och vinner på något sätt så är du en måltavla för honom. Verkar vara en känslig typ som inte kommer släppa det förrän du är skickad. I krig vinner den med pengar. Rävens olika lager som åkte på tillslag, är det ett sammanträffande? Har inte riktigt följt den biten, vem låg bakom det? Tillslag mot rävens lager och sedan direkt efter det detta krig, har det funnits ett motiv att ge ut det till polisen för att sedan starta kriget mot Räven?
Citera
2023-09-17, 19:15
Medlem
Citat:
Utesluter inget du kan ha rätt i det du skriver.
Ang. bomben mot yassi*ne familj så finns han inte i svergie enligt källor här på flashback. så då blir det svårt att skjuta han.

Jag håller med dig där, däremot anser jag ändå att det borde inträffat någon dödlig skjutning mot någon i Bro och att hämnden borde börjat där, om nu är så fallet.

17-åringen i Västertorp var ju kopplad till Räven och flydde från Sundsvall. Han blev ju skjuten, Geovanni från Gävle som också är sammankopplad till Räven har ju blivit skjuten, men inga skott i Bro, bara en explosion där.

En grej som jag dock inte får ihop är att 17-åringen flydde till Nyköping eller staden som den ena ledaren från Bro (*z*z) kommer ifrån, medan Geovanni från Gävle har jag hört ska ha rötter från Norrköping.

Det kan mycket väl stämma att Bro har med saken att göra och att detta nu kommit fram.
Citera
2023-09-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Tror nog att alla som varit med Räven är inblandade i detta. Svår sits, är du för räven så är du automatiskt för det han gjorde och du kommer bli en måltavla för Jordgubben. Är du emot så har du valt sida, Räven om han nu klarar av detta och vinner på något sätt så är du en måltavla för honom. Verkar vara en känslig typ som inte kommer släppa det förrän du är skickad. I krig vinner den med pengar. Rävens olika lager som åkte på tillslag, är det ett sammanträffande? Har inte riktigt följt den biten, vem låg bakom det? Tillslag mot rävens lager och sedan direkt efter det detta krig, har det funnits ett motiv att ge ut det till polisen för att sedan starta kriget mot Räven?

Man får ingen riktig klarbild av detta krig. Ficj från början höra att den som sitter på kapitalet är Jordgubben, men om han nu har större kapital än Räven vill jag ha osagt. För Räven kör krig i 2 olika fronter och utan kapital hade han nog varit körd, även om hans laster blivit beslagtagna.

Han ska tydligen ha folk som pressar i Sundsvall och väntar på läge, samtidigt som Jordgubben löst saker med Grekenoch den som vill ha Sundsvall är tydligen någon som heter P*oya.

Vilket gäng är han kopplad till? Är P*oya medlem i Bro?

Edit: Fått svar i en tråd här inne på Flashback att han är medlem i Bro. Nu är jag mer lost än tidigare om Bro har att göra med mordet på mamman eller om alliansen med Räven har att göra med den lukrativa marknaden i Sundsvall.
Senast redigerad av Abebakulf 2023-09-17 kl. 19:59.
Citera
2023-09-17, 20:00
Medlem
Citat:
Man får ingen riktig klarbild av detta krig. Ficj från början höra att den som sitter på kapitalet är Jordgubben, men om han nu har större kapital än Räven vill jag ha osagt. För Räven kör krig i 2 olika fronter och utan kapital hade han nog varit körd, även om hans laster blivit beslagtagna.

Han ska tydligen ha folk som pressar i Sundsvall och väntar på läge, samtidigt som Jordgubben löst saker med Grekenoch den som vill ha Sundsvall är tydligen någon som heter P*oya.

Det var också en tanke jag hade med Greken och Jordgubben, att de kommit överens om något för det är helt tyst där. Denna P*ya tillhör Bro nätverket enligt flashback men är inte insatt i detta. Så det kan stämma att Bro är neutrala, men stod att denna P är internationellt efterlyst så han går nog inte att få tag på. Verkar om allt nu stämmer som att Jordgubben och Greken är ute efter Räven, Greken blir "betald" genom att få operera i Sundsvall ostört och får Rävens och P*yas huvud, Turken som förlora pappan får lite revansch.
Klarar Räven av 2 krig är frågan, vinner han denna så väntar ytterligare Grekens klick.
Citera
2023-09-17, 20:01
Medlem
Citat:
Jag håller med dig där, däremot anser jag ändå att det borde inträffat någon dödlig skjutning mot någon i Bro och att hämnden borde börjat där, om nu är så fallet.

17-åringen i Västertorp var ju kopplad till Räven och flydde från Sundsvall. Han blev ju skjuten, Geovanni från Gävle som också är sammankopplad till Räven har ju blivit skjuten, men inga skott i Bro, bara en explosion där.

En grej som jag dock inte får ihop är att 17-åringen flydde till Nyköping eller staden som den ena ledaren från Bro (*z*z) kommer ifrån, medan Geovanni från Gävle har jag hört ska ha rötter från Norrköping.

Det kan mycket väl stämma att Bro har med saken att göra och att detta nu kommit fram.

J*lal Az*z ska inte ha några jätte djupa kopplingar till nyköping mer än att hans mamma och kusiner bor/bott där, medans han själv mest varit omhändertagen på hem eller kåken. Dom bröderna har även koppling till bland annat norrköping då dom bott där när dom var yngre.

Däremot hamnade Az*z bröderna i mkt konfilkter under den tiden dom befann sig i nyköping till och från. därav ska dom ha attackerat killar som bott i stan hela livet för några veckor sedan med skjutningar och bomb.

Dessa bröder har minst sagt varit rörliga, bott i norrköping, bott delvis eller tillfälligt i nyköping, en av dom ska enligt uppgifter bott i uppsala en tid, samt dom har hängt i sthlm med bro nätverket. Mkt in och ut från ungdomshem och kåken, 2 av 3 bröder sitter inne varav den ena för livstid för mord i nyköping.

Bro nätverket har starka kopplingar till norrköping då dom har dömts för brott ihop med folk från norrköping. 2 av A*zoz bröderna dömdes tillsammans med Bro nätverket och norrköpingsfolk i samma narkotika mål för några år sedan.

Här i länken ser du ett gäng namn, bland annat rapparna från Bro nätverket:

https://petterssonsblogg.se/2021/06/30/13-1-till-bortalaget-for-domar-om-grova-narkotikabrott-m-m-i-norrkoping/

Detta kommer från en källa som bor i nyköping samt från info här på flashback
Senast redigerad av Bigmike90 2023-09-17 kl. 20:11.
Citera
2023-09-17, 20:15
Medlem
Citat:

Edit: Fått svar i en tråd här inne på Flashback att han är medlem i Bro. Nu är jag mer lost än tidigare om Bro har att göra med mordet på mamman eller om alliansen med Räven har att göra med den lukrativa marknaden i Sundsvall.

P*oya Sh*afie är en av de äldre generationen i bro nätverket och ska stå nära räven och troligen även jordgubben då tidigare i alla fall.
Citera
2023-09-17, 20:19
Medlem
En grej ni måste ta hänsyn till är att dessa kriminella gäng är inte helt dumma i huvudet.
Det ingår i denna bransch att flytta lojaliteten där du har din vinning på sikt.

Många kriminella som tidigare sammarbetat eller jobbat med eller för Räven börjar nog även dom inse att Rävens dagar är räknade efter allt som hänt och all publicitet, med mordet på mamman som kanske får bägaren att rinna över.

Dvs det är stor risk att många lämnar Räven och allierar sig med Jordgubben eller Dalen nätverket osv.
Dom som stannar med Räven efter allt som hänt är nog dom som inte har den taktiska schack genen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in