2023-09-17, 01:29
Medlem
marklyft100s avatar
Hoppas att allt går så bra som möjligt för samtliga inblandade.
Senast redigerad av marklyft100 2023-09-17 kl. 01:45.
Citera
2023-09-17, 01:32
Medlem
Fibonaccitals avatar
Allvarlig olycka – åtta inblandade
Publicerad 16 sep 2023 kl 20.36, uppdaterad 17 sep kl 01.05

En kvinna i 40-årsåldern dog i olyckan – tre andra personer vårdas på sjukhus med allvarliga skador.

– Det är flera allvarligt skadade, säger Camilla Larsson vid polisen.

https://www.expressen.se/nyheter/all...ta-inblandade/
Citera
2023-09-17, 01:36
Medlem
Lonnrots avatar
Vimmerby T anger 7 skadade.
https://m.dagensvimmerby.se/nyheter/...medium=twitter

Senaste bud är en omkommen kvinna, och åtta drabbade. https://www.smt.se/2023-09-16/kvinna...g-trafikolycka
/SMT — betalvägg

Polisen preciserar nu tre allvarligt skadade utöver den omkomna.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...nskada-nassjo/

Svårt bedöma om den omkomna är kvinnan som togs till ryhov.
Senast redigerad av Lonnrot 2023-09-17 kl. 02:07.
Citera
2023-09-17, 03:37
Medlem
Åldern på de inblandade fick mig att tänka på halvt bekanta från lekeryd som stämmer rent åldersmässigt.
Om bilarna matchar vet jag däremot inte.
Citera
2023-09-17, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freequest
En bekant som stod i kön när vägen var avstängd nämnde en detalj som jag ansåg va lite märklig. Det kom en likbil från olycksplatsen mot trafiken i väggrenen som blinkade med helljusen. Denna likbil kom tillbaka och körde totalt tre gånger därifrån men såvitt jag vet så ägs likbilar av begravningsfirmor och används uteslutande till just begravningar och inte för att hämta upp lik på en olycksplats.

Det är dock inte skitsnack för att jag fick en snap skickad där jag såg likbilen åka och en där den kom tillbaka 20 minuter senare.

Varför är det märkligt? Att dem hämta en och en med samma bil? Det kanske inte fanns fler bilar tillgängliga eller behövdes skyndas.
De avlidna transporteras direkt till bårhus eller till obduktion på rättsmedicin beroende på vad polis bestämmer.
Citera
2023-09-17, 07:10
Medlem
Pågår ombyggnation av väg 40 till mötesfri väg mellan Nässjö & Eksjö där som tidigare nämnts i tråden. Hastighetsbegränsningen vid olycksplatsen är 70. Det är 50 närmare Nässjö vid den lilla omväg som byggts "runt" gamla vägen, vid gamla korsningen till Lövhult. Dock håller jag med föregående talare att asfalteringen som är just nu är helt bedrövlig, men ja, de blir väl bättre veckorna som kommer. Fläckvis nyasfalterat sen dom stängde av v 26/27 & la ner nya trummor i vägen, men ännu mer duttat nu när dom ska ha asfaltering mellan rondellerna v 37-39 och har påbörjat det i veckan.
Citera
2023-09-17, 07:18
Medlem
Citat:
En bekant som stod i kön när vägen var avstängd nämnde en detalj som jag ansåg va lite märklig. Det kom en likbil från olycksplatsen mot trafiken i väggrenen som blinkade med helljusen. Denna likbil kom tillbaka och körde totalt tre gånger därifrån men såvitt jag vet så ägs likbilar av begravningsfirmor och används uteslutande till just begravningar och inte för att hämta upp lik på en olycksplats.

Det är dock inte skitsnack för att jag fick en snap skickad där jag såg likbilen åka och en där den kom tillbaka 20 minuter senare.

Jo de kan hämta direkt från olycksplats.
Citera
2023-09-17, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Jo de kan hämta direkt från olycksplats.

Kallas "Politivagn" och är väl oftast skåpbilar
Edit: Och dom är inte regade som utryckningsfordon därför blir det ju extremt långa köer ibland för att dom inte tar sig fram till olycksplatsen.. Ambulanser hämtar ju inte döda
Senast redigerad av Tjonk 2023-09-17 kl. 08:34.
Citera
2023-09-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Varför är det märkligt? Att dem hämta en och en med samma bil? Det kanske inte fanns fler bilar tillgängliga eller behövdes skyndas.
De avlidna transporteras direkt till bårhus eller till obduktion på rättsmedicin beroende på vad polis bestämmer.

fast är det inte typ VW bussar som hämtar till bårhus men likbil till/från begravning/krematorie? men kanske är olika
Citera
2023-09-17, 08:34
Medlem
någon som vet vad det var för bil kvinnan körde/satt i?
Senast redigerad av listigtjej 2023-09-17 kl. 08:53.
Citera
2023-09-17, 08:34
Medlem
Citat:

Låter skumt men ännu skummare att hitta på. Det innebär alltså att man antingen hämtat tre avlidna men inte informerat alla anhöriga eller fått de avlidna identifierade på papper till två av dem (och kan således inte gå ut med det i media på samma sätt), alternativt ändrat sig tre gånger kring huruvida kvinnan ska åka likbil eller inte?
Citera
2023-09-17, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
någon som vet vad det var för bil kvinnan körde/satt i?
Den ena bilen var i A eller B segmentet. Den andra verkade vara lite större.

(FB) Våldsam bilolycka i Småland - minst fyra allvarligt skadade. 2023-09-16
Senast redigerad av DindooNuffin 2023-09-17 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in