Citat:
Ursprungligen postat av
torrfitta
1. Jo men det har jag verkligen. Jag har anpassat mig extremt mycket, jag testar allt från att ta mycket initiativ och ansvar till att inte ta initiativ alls för att inte han ska känna sig pressad. Jag är glad, kåt och tacksam. Jag är med på allt från vanilj till hardcore. Men han orkar och vill ju väldigt sällan, det kan liksom inte jag åtgärda. Liknande situationer har mina väninnor.
2. Tipsen om att banta eller att bli yngre är ju bara idiotiska. De medicinska tipsen är något intressanta. Tipsen om att jag ska vara ännu mer sexuellt tillgänglig är irrelevanta eftersom jag gärna hade varit det om han bara hade varit intresserad.
Jag är intresserad av tips som handlar om hur man hanterar faktumet som det är: han är inte så sexuellt intresserad och det har inte med mig att göra / mina vänners killar är inte så sexuellt intresserade och det har inte med dem att göra. Det har med åldern att göra. Men hur fan hanterar man det? Öppna relationer, någon som har erfarenhet av det.
Rollspel, japp det har vi prövat. Back in the days när han var kåt. Jag hade gärna gjort det igen men får numera nöja mig med vad jag får av betydligt enklare slag.
1. Sexuell lust...afrodisakium?
Ostron, Choklad, Sparris, Ginseng å Saffran.
Värt att pröva? Det sämsta är ju att det kan vara dyrt, oskadligt och verkningslöst.
2. testosteron?
3. Själv har jag märkt att min sexuella lust har ökat med eget fysiskt och mentalt välbefinnande (vikt, alkohol, snus, träning, tennis, värden från VC mm) - jag är man. Det är som om jag har börjat uppskatta och vilja leva livet igen och inte bara sakta skall fasas ut och invänta pensionen. Svårt kanske för dig att påverka kanske, men till viss del kan du ha inflytande på detta.