2023-09-17, 00:39
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrfitta
Okej, jag och de flesta kvinnor i heterorelationer som jag känner som är i min ålder (säg 35-45) upplever liknande problem: vi har betydligt mer sexlust än våra respektive och skillnaden ökar. Man hamnar i den trista loopen att försöka få till det, han är segstartad, kanske känner sig pressad av förväntningarna och får då ändå mindre lust. I samtliga fall jag känner till blir kvinnan mer intresserad av att testa nya saker och experimentera och mannen mer och mer benägen att bara göra samma sak varje gång om det ens blir av.

Det är ju ingen nyhet att mäns sexlust peakar tidigare än kvinnors, men hur fan hanterar man den här obalansen? Hur har tidigare generationer hanterat detta? Bygger allt på att kvinnors sexlust inte anses lika mycket värd och att man därför bara förväntas vara nöjd och tyst? Eftersom det ändå tycks ske en förändring på det här området kan jag inte tänka mig annat än att min och kommande generationer kvinnor kommer att genomföra någonslags revolution för att vi inte får ligga tillräckligt.

Killar under 30 ombedds hålla käft i den här tråden.

Jag känner verkligen inte igen mig. Min sexlust har varit konstant mer än min frus. Jag är fövisso inte fyllda 40 riktigt än men jag har varit precis lika kåt när jag var 35 som när jag var 20. Det hade varit skönt om det vore så för det är givetvis trist att leva i en relation där sexlusten är lika.
Citera
2023-09-17, 00:40
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
1. Jo men det har jag verkligen. Jag har anpassat mig extremt mycket, jag testar allt från att ta mycket initiativ och ansvar till att inte ta initiativ alls för att inte han ska känna sig pressad. Jag är glad, kåt och tacksam. Jag är med på allt från vanilj till hardcore. Men han orkar och vill ju väldigt sällan, det kan liksom inte jag åtgärda. Liknande situationer har mina väninnor.
2. Tipsen om att banta eller att bli yngre är ju bara idiotiska. De medicinska tipsen är något intressanta. Tipsen om att jag ska vara ännu mer sexuellt tillgänglig är irrelevanta eftersom jag gärna hade varit det om han bara hade varit intresserad.

Jag är intresserad av tips som handlar om hur man hanterar faktumet som det är: han är inte så sexuellt intresserad och det har inte med mig att göra / mina vänners killar är inte så sexuellt intresserade och det har inte med dem att göra. Det har med åldern att göra. Men hur fan hanterar man det? Öppna relationer, någon som har erfarenhet av det.

Rollspel, japp det har vi prövat. Back in the days när han var kåt. Jag hade gärna gjort det igen men får numera nöja mig med vad jag får av betydligt enklare slag.
1. Sexuell lust...afrodisakium?
Ostron, Choklad, Sparris, Ginseng å Saffran.
Värt att pröva? Det sämsta är ju att det kan vara dyrt, oskadligt och verkningslöst.
2. testosteron?
3. Själv har jag märkt att min sexuella lust har ökat med eget fysiskt och mentalt välbefinnande (vikt, alkohol, snus, träning, tennis, värden från VC mm) - jag är man. Det är som om jag har börjat uppskatta och vilja leva livet igen och inte bara sakta skall fasas ut och invänta pensionen. Svårt kanske för dig att påverka kanske, men till viss del kan du ha inflytande på detta.
Citera
2023-09-17, 00:42
Medlem
Conams avatar
En del gör det, andra inte! Spännvidden är ju så enorm, klia muttan-självtipset är inte så tokigt iaf
Citera
2023-09-17, 00:47
Medlem
Varför skriver svensk läkarkår inte ut testosteron lättare än idag? Vad är problemet när flertalet andra länder faktiskt gör detta?
Citera
2023-09-17, 00:52
Medlem
Okej, inser att jag borde formulerat trådstarten annorlunda för nu blir det allt mer än tråd om hur jag bör göra. Det var inte huvudpoängen att jag ville ha sådana tips.

Jag inser att det finns undantag från regeln (grattis till er kåtgubbar!) men är ändå rätt övertygad om att det är en generell tendens att män förlorar lust med åldern medan kvinnor kanske får mer lust eller åtminstone känner sig mer självsäkra i att leva ut sin lust. Vilket borde innebära ett samhällsproblem som jag tycker att det borde talas mer om. Och det är egentligen det jag vill göra i den här tråden!

Alltså skit i mina personliga brister, frågan är hur samhället ska hantera att kvinnor har lärt sig att äga sin sexualitet och alltså kommer att få allt svårare att leva med att män med åldern blir alltmer ointresserade och/eller impotenta?
Citera
2023-09-17, 01:03
Medlem
Spenglermans avatar
Kära TS, det kommer gå över för dig med, strax. Det löser sig nog snart av sig själv.
🤔🙈
Citera
2023-09-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenglerman
Kära TS, det kommer gå över för dig med, strax. Det löser sig nog snart av sig själv.
🤔🙈

Okej så problemet existerar bara under något decennium, sedan kommer kvinnan i klimakteriet och ingen vill ha sex mer. Livet går verkligen framåt!
Citera
2023-09-17, 01:11
Medlem
Citat:
Tack för ärligheten. Och hon då, hur har hon det?
Klimakteriet. Inte så på, så att säga.
Citera
2023-09-17, 01:20
Medlem
Aha okej, så detta är ett problem som kvinnor i heterorelationer behöver lida av i typ tio år. Sen kommer klimakteriet och efter det lever alla bekymmersfritt och typ sexlöst tills de dör. Mycket att se fram emot!
Citera
2023-09-17, 01:41
Medlem
S.Jorgens avatar
Citat:
Okej, jag och de flesta kvinnor i heterorelationer som jag känner som är i min ålder (säg 35-45) upplever liknande problem: vi har betydligt mer sexlust än våra respektive och skillnaden ökar. Man hamnar i den trista loopen att försöka få till det, han är segstartad, kanske känner sig pressad av förväntningarna och får då ändå mindre lust. I samtliga fall jag känner till blir kvinnan mer intresserad av att testa nya saker och experimentera och mannen mer och mer benägen att bara göra samma sak varje gång om det ens blir av.

Det är ju ingen nyhet att mäns sexlust peakar tidigare än kvinnors, men hur fan hanterar man den här obalansen? Hur har tidigare generationer hanterat detta? Bygger allt på att kvinnors sexlust inte anses lika mycket värd och att man därför bara förväntas vara nöjd och tyst? Eftersom det ändå tycks ske en förändring på det här området kan jag inte tänka mig annat än att min och kommande generationer kvinnor kommer att genomföra någonslags revolution för att vi inte får ligga tillräckligt.

Killar under 30 ombedds hålla käft i den här tråden.

Det fetade:
Obalans? Absolut!
Fråga de 9 av tio gifta män som önskar att de fick doppa oftare än vad de gör.
Det är allmänt känt att män har större sexlust/drift än kvinnor oavsett ålder.

När killen vill ligga får han ofta frågan ”om det bara är det han är ute efter”.
Män behöver en plats, kvinnor behöver en anledning.
Citera
2023-09-17, 01:47
Medlem
Citat:
Okej så problemet existerar bara under något decennium, sedan kommer kvinnan i klimakteriet och ingen vill ha sex mer. Livet går verkligen framåt!

Så är det ju verkligen inte! Kanske för några men långt ifrån alla. Dessutom finns gott om hjälp för kvinnor under och efter klimakteriet.

Äldre kvinnor som vill och också tar hand om sig själva har en betydligt mer sensuell och graciösare framtoning än 20-åringarna - det i sig är sexigt. Sex betyder ju inte nödvändigtvis penetration heller.

Jag tror nog dock du har en poäng i att kvinnor blir tryggare i sig själva och sin sexualitet med åldern, medan män Kanske mister det. Åt det har jag inget svar dock
Citera
2023-09-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninen
Varför skriver svensk läkarkår inte ut testosteron lättare än idag? Vad är problemet när flertalet andra länder faktiskt gör detta?

De gör de, du kan t.o.m. gå till en psykolog och grina över din klena skäggväxt för att sedan få en läkartid som leder till testo. Idag är det ju även vanligt att skriva ut det till förvirrade tjejer som tror sig vara män. Så sammanfattningsvis, det är lättare nu än aldrig förr. Ingenting jag rekommenderar dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in