2023-09-12, 12:35
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LokesHusse
Har rört mig i ganska stora områden markerade på den där kartan men inte funnit ens en halv toppis. Klampar jag omkring för snabbt eller är den där kartan bara väldigt dålig?
Ett habitat kan vara till synes perfekt utan att en enda toppis växer där, även mitt under en bra säsong. Den är allmänt förekommande (tämligen allmän), inte vanlig.
Citera
2023-09-12, 22:36
Medlem
Nån som hittat någonting runt Skellefteå? Eller Västerbotten allmänt?
Citera
2023-09-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokesHusse
Har rört mig i ganska stora områden markerade på den där kartan men inte funnit ens en halv toppis. Klampar jag omkring för snabbt eller är den där kartan bara väldigt dålig?
Hur långt norrut är du? Är väl fortfarande rätt tidigt för större delen av landet.
Citera
2023-09-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRsmoegalot
Ovanligt lätt att plocka i år tycker jag. Har plockat på mig i två dagar nu tills solen gått ner och kan nog göra så varje dag i några veckor till. Har haft en hunch om några ställen, åkt till och plockat så länge tiden räckt till och det är nog första året på länge som jag inte behövt åka runt på många olika ställen och scouta innan jag hittat bra mängder. Umeå området är hett i år.
När på dagen letar du? Eller bryr du dig inte om folk ser dig tex trampa runt i en kohage
Citera
2023-09-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRsmoegalot
Ovanligt lätt att plocka i år tycker jag. Har plockat på mig i två dagar nu tills solen gått ner och kan nog göra så varje dag i några veckor till. Har haft en hunch om några ställen, åkt till och plockat så länge tiden räckt till och det är nog första året på länge som jag inte behövt åka runt på många olika ställen och scouta innan jag hittat bra mängder. Umeå området är hett i år.

Går du i hagar där kossor brukar gå under sommaren eller helt övergivna hagar?
Citera
2023-09-14, 13:07
Medlem
Är det värt att ens leta i södra Skåne eller ska man söka sig längre uppåt? Typ gränsen till Småland.
Citera
2023-09-14, 17:19
Medlem
Hej hopp!
Orkade inte läsa alla inlägg fram till nu, men kan många bekräfta toppisar på mitt huvudställe, några mil norr om Gbg. Många små, men flera i bra storlek också.
Citera
2023-09-14, 17:19
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxvokiahct
Är det värt att ens leta i södra Skåne eller ska man söka sig längre uppåt? Typ gränsen till Småland.

Inte ens oktober ännu.
Det är lurigt i skåne, kan va över 15 soliga höstdagar men börja närma sig nollan på natten.
Citera
2023-09-15, 03:33
Medlem
Hagis124s avatar
Kliar i fingrarna att få plocka nu!
Får fan ta bli under fjorton grader nu.
Citera
2023-09-15, 09:16
Medlem
Minimuchers avatar
Till min förvåning så såg jag en toppis imorse, en liten men fullträff.

Dock på jobbet så kunde inte göra eftersök. Norra skåne!
Blir en tur till jaktmarkerna efter jobb!
Citera
2023-09-16, 15:23
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Till min förvåning så såg jag en toppis imorse, en liten men fullträff.

Dock på jobbet så kunde inte göra eftersök. Norra skåne!
Blir en tur till jaktmarkerna efter jobb!
Allvar! Fan vad najs Man får väl ut och spana lite nu i dagarna.
Edit: Hittade du fler?
Citera
2023-09-16, 15:26
Avslutad
Tänkte ta mig min första tur nästa vecka och spana in nya marker. Är på en annan del av Sverige och är rätt ny här och google maps ser inte super lovande ut men jag brukar alltid hitta något ställe men det här känns inte jätte lovande. Tråkigt då jag sett fram emot det men jag kan ha fel.

Återkommer då.

Citat:
3000 INLÄGG HÄR PÅ FLASHBACK WIIIHOOO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in