2023-09-16, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Mycket bra. När det började skjutas i Turkiet också så vaknade de till liv där borta verkar det som.

Får hoppas en av de gripna är räven eller att räven svettas rejält just nu. Kanske inte så tuff längre när han inser att han inte är säker i Turkiet.

Räven kanske redan försöker fly eller flytt till Irak om han inte är en av de gripna.

Han är säker i Turkiet. Han fick till och med svensk underrättelseinformation direkt i handen från självaste Erdogan själv. Han är skyddad av Erdogans regim.
Citera
2023-09-16, 08:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Undrar om det var en turist eller turk som skadades?
” Under skottlossningen skadas en kafégäst som får föras till sjukhus. När polisen undersöker brottsplatsen hittas sju kulhål och nio tomhylsor.”
https://www.dn.se/sverige/nya-uppgifter-i-turkiska-medier-vapen-hittade-nar-svenskarna-greps/
Var från Azerbaijan. Finns turkisk artikel med oblurrade bilder i mammatråden. Det verkar vara de angripna som häktats. Inte de två på motorcyklar.
Citera
2023-09-16, 08:14
Medlem
Kan någon förklara för mig varför Turkiet inte vill fängsla den här som kallas Kurdiska räven?

Vilket syfte vill dom ha en knarkbaron som förpestar hela sin omgivning lösdrivandes i Turkiet? Utelämna honom inte till Sverige - fine. Men lagför honom i Turkiet? Man förlorar ju hela sitt anseende internationellt när man låter kriminella ränna runt.

I Turkiet får han dessutom smaka på riktigt fängelse med svettiga turkar överallt och vi slipper betala notan här - win win.

Erdogan visar att är Though on Crime också. Alla nöjda?
Citera
2023-09-16, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Kan man inte knäppa han med sniper eller dra en bazooka in i hans hus? Död åt fettopandan!

Jag undrar också varför inte Sverige skickar ner en Carl Hamilton från SOG. Det är liksom på den nivån nu när det skjuts och sprängs varje dag.

Investors aktie börjar snart påverkas av det här. Utländska investerare flyr och kronan försvagas.
Citera
2023-09-16, 08:49
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag vill såklart inte påstå att du är trög, men ge mig gärna ett enda exempel på när någon åtalats i Sverige som inte är på plats för att ställas inför rätta?
Tänkte att han inte var häktad. Såg inte att de någonstans står att han är frihetsberövad.
Om han är det ja då använder någon hans identitet.
Citera
2023-09-16, 08:55
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad hände med killarna som sköt för några veckor sedan på ett cafe i Turkiet (mot Räven) som lades upp en film om här? För det är väl inte samma händelse?
Tänker du på den här tråden?

(FB) Svensk narkotikagrossist skjuten i Turkiet (2023-05-20)

Jag tror kontentan av diskussionen där var att ingen hade några som helst belägg för att videon i fråga hade att göra med svenska kriminella överhuvudtaget. Det var bara en massa ”jag tycker han där ser ut som ...” och sånt.
Citera
2023-09-16, 08:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dgk
RICH*RD Icho M*rkous, 23 år, Norrköping, *=a
Mevlud*n Mehonj*c, 31 år, Norrköping, *=i
H*RRIS L*rs Österd*hl, 30 år, Järfälla, *=a

Antagligen
Sal*n Sulaim*n, 24 år, Linköping, *=a

34-åriga Stella är svårare.
Enligt en annan tråd är en som heter Stella Harris Ö flickvän. Någon som vet om det stämmer?

Utredningen visar att motivet bakom dådet var att 15-åringen en vecka tidigare misstänks ha deltagit i en skjutning mot en anhörig till den ”Kurdiska räven” Rawa Majid.
– Vi kan se är att detta är en del i gänguppgörelsen mellan nätverk Foxtrot och Dalennätverket, säger åklagare Ida Arnell.

(FB) Ung man skjuten till döds i Skogås centrum, Huddinge (2023-01-28)
Senast redigerad av Pandalina4 2023-09-16 kl. 09:25.
Citera
2023-09-16, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Kan någon förklara för mig varför Turkiet inte vill fängsla den här som kallas Kurdiska räven?

Vilket syfte vill dom ha en knarkbaron som förpestar hela sin omgivning lösdrivandes i Turkiet? Utelämna honom inte till Sverige - fine. Men lagför honom i Turkiet? Man förlorar ju hela sitt anseende internationellt när man låter kriminella ränna runt.

I Turkiet får han dessutom smaka på riktigt fängelse med svettiga turkar överallt och vi slipper betala notan här - win win.

Erdogan visar att är Though on Crime också. Alla nöjda?

Min gissning är för att han har lokala politiska kontakter eller mutar polis (rättsväsende)
Citera
2023-09-16, 09:43
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Vilken adress bor dem som är närmast rävpandan i Sverige?
Familj alltså.
Det lär finnas flertalet familj medlemmar här?
Citera
2023-09-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Enligt en annan tråd är en som heter Stella Harris Ö flickvän. Någon som vet om det stämmer?

Utredningen visar att motivet bakom dådet var att 15-åringen en vecka tidigare misstänks ha deltagit i en skjutning mot en anhörig till den ”Kurdiska räven” Rawa Majid.
– Vi kan se är att detta är en del i gänguppgörelsen mellan nätverk Foxtrot och Dalennätverket, säger åklagare Ida Arnell.

(FB) Ung man skjuten till döds i Skogås centrum, Huddinge (2023-01-28)
Harris förmodade flickvän Stella är 21 år så det kan inte vara henne som gripits i Turkiet. Om hon nu inte fakear sin ålder.
Citera
2023-09-16, 10:32
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Några verkar vara svenska medborgare men du har troligen rätt.

Medborgare förmodligen men knappast svenskar, detta är som alla redan vet Abooo Jalla Walla kriminella icke svenskar.
Citera
2023-09-16, 10:42
Medlem
Blodbokens avatar
”Svenskar”, blir så jävla trött på det missbruket av vår etniska grupp. Inte konstigt Sverige rasar i trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in