2023-09-16, 12:47
Medlem
roppss avatar
Händelsen är påhittat. Nadim kräver en ursäkt och upprättelse.

https://sverigesradio.se/avsnitt/polisen-nadim-ghazale-uthangd-som-korrupt-i-borasmedier-kassaflodet-sinar-hos-mediehusen-och-ai-konf likt-mellan-tu-och-kb
Senast redigerad av ropps 2023-09-16 kl. 12:49.
Citera
2023-09-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Försöker du märka ord på den nivån att du vill förklara för mig att en display inte är ett datalagringsmedium?

I displayen ändras dom små fyrkantiga pixlarna till svart, tillsammans bildar alla svarta pixlar de siffror som motsvarar det uppmätta fordonets hastighet. Denna presentation av ett fordons hastighet kvarstannar på displayen tills dess att mätknappen trycks ned nästa gång, då släcks de svarta pixlarna och presentationen av uppmätt hastighet har då upphört från displayen. Det finns ingen bakgrundslagring för att återfå presentationen av hastighet i displayen i efterhand.

Analt tydligt nog för dig på skillnaden?

"Bakgrundslagring" haha
Citera
2023-09-16, 12:49
Medlem
scaredguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://samnytt.se/avslojar-nadim-ghazale-korde-for-fort-slapp-straff/

Är det rätt att han blir behandlad annorlunda och slipper straff för brott han begått som privatperson?
Borde polisen behandla vänsteraktivister annorlunda än vanligt folk?
Kan detta skada polisens anseende ute i stugorna?

omg han e ju polis så han får göra det. Han har ju bra anledning. Han bekämpar rasism o brott så han e hjälte o kommer från bra familj. Tänk lite
Citera
2023-09-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du hänger alltså upp dig på tre enstaka ord i hela det sammanhang som framkommer i media. En mer adekvat formulering i anmälan skulle givetvis vara något i stil med: Det har framkommit uppgifter som behöver utredas för att klargöra vad som hänt och om fel har begåtts.

Enstaka ordval får givetvis inte avgöra hur potentiella missförhållanden inom myndigheter ska handläggas. (Även om det är ett vanligt förekommande ofog och maktmissbruk.)
Ett problem i denna situation är att polisen inte har samma förutsättningar som andra organisationer eller myndigheter att ”internutreda” händelser som skulle kunna utgöra brott för att avgöra om fel har begåtts och därefter avgöra om ärendet ska bli föremål för en brottsutredning eller kan hanteras på annat sätt.

Man är av formella skäl tvungna att hantera en situation av denna typ som en brottsutredning redan från början. Vill man istället göra någon form av metodutredning för att hitta brister så blir man tvungen att göra en mer generell utredning och inte utreda specifika händelser (som kan antas utgöra brott) utanför en brottsutredning.
Citera
2023-09-16, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
"Bakgrundslagring" haha
Helt obegripligt vad du egentligen vill åt, vad menar du? Tala ur skägget gosse.
Citera
2023-09-16, 13:03
Medlem
Citat:
Helt obegripligt vad du egentligen vill åt, vad menar du? Tala ur skägget gosse.

Att du är en tenisk idiot som googlar eftersom? Men jag behöver inte skriva så mycket du bevisar det själv gamle man.

Hade bra.

"bakgrundslagring" haha SA ringer dig snart....
Senast redigerad av Maoslilla 2023-09-16 kl. 13:05.
Citera
2023-09-16, 13:07
Medlem
Har Nadim blivit cancellerad ännu på grund av bristande vandel?
Citera
2023-09-16, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
Att du är en tenisk idiot som googlar eftersom? Men jag behöver inte skriva så mycket du bevisar det själv gamle man.

Hade bra.

"bakgrundslagring" haha SA ringer dig snart....
Upplys mig, du skrivbordskrigare och teknikgud! Vad är det jag missat som du så uppenbart känner till? Vad är det du - citat "tror" - om laserinstrumentet som jag så uppenbart inte känner till?

Jag känner mig lite ovärdig din kunskap, men hoppas du ändå kan ta dig tid att tala ur skägget.
Citera
2023-09-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du för ett absurt cirkelresonemang. Det måste göras en utredning för att ta reda på vad som har hänt och om fel har begåtts. Det regleras också av lagen om offentlig anställning.

Enligt manualen kan ProLaser III anslutas till en extern enhet för att lagra mätningar:
The I/O connector on the left side of the ProLaser III
provides a means to connect an external computer, data
storage or Giant Display device to the instrument. In a
typical application, this might be used to display or store
speed readings from the ProLaser III.
https://speed.g-zona.hr/manuals/ProLaser_III_om.pdf

Att lagra mätningar borde vara ett standardförfarande för att ha bevismaterial.

(FB) Nadim Ghazale: -" Sluta diskutera etnicitet – det är helt meningslöst"

Har ni läst denna tråden om Nadim? Ta del av den. Helt jävla bisarrt.
Citera
2023-09-16, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ropps
Händelsen är påhittat. Nadim kräver en ursäkt och upprättelse.

https://sverigesradio.se/avsnitt/polisen-nadim-ghazale-uthangd-som-korrupt-i-borasmedier-kassaflodet-sinar-hos-mediehusen-och-ai-konf likt-mellan-tu-och-kb

Du ljuger, det är polisernas ansvar, enligt Ghazale, att tala om när han kör för fort.

Citat:
Jag körde på riksväg 40, bakom mig kör en polisbil upp. Den blinkar för stopp. Jag jobbar som polis, jag vet precis vad man gör. Jag kör in till kanten vid en avfart; och stannar.

Bakom mig stannar polisbilen. Jag vevar ner rutan, sträcker ut mitt körkort. Polisbilen kör upp jämsides med mig, jag vet inte vad dom ville. Kanske att vi sku.. jag vet inte vad dom ville. Och sen körde dom vidare.

Och då var det över för mig, och då körde jag vidare också.

Intervjuare: pratade du med dom då, eller var det någon interaktion med dom överhuvudtaget?

Citat:
Möjligtvis att vi sa hej, eller att jag sa tjena eller någonting. Jag ve.. det tog fem sekunder. Jag blev själv liksom ha.

Intervjuare: Vet du varför dom stannade dig? Körde du för fort?

Citat:
Ingen aning! Alltså om jag körde för fort är det väl deras ansvar att tala om det för mig. Jag tittar inte på hastighetsmätaren där.

Inga obekväma frågor från intervjuaren om hur det kommer sig att Ghazale inte har uppsikt över hastighetsmätaren när han kör bil. Men, det är väl en bagatell i sammanhanget.

Två oberoende anonyma källor tipsade om fortkörningen. Lyssna 7 minuter in i programmet.
Citera
2023-09-16, 14:27
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
omg han e ju polis så han får göra det. Han har ju bra anledning. Han bekämpar rasism o brott så han e hjälte o kommer från bra familj. Tänk lite
När du skriver ”kommer från en bra familj”, menar du då att hans klan har hög status i klansamhället?
Citera
2023-09-16, 14:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Menar du på allvar att det är såhär polisen SKALL jobba, utreda vartenda rykte som förekommer och hoppas att folk väljer att erkänna för annars är utredningen rökt? DET hade inneburit stora problem om någonting, och vi hade behövt vara fem gånger fler av allt, och vi hade inte fått fler fällda för brott för det. Ingen domstol i världen dömer på rykten 😄
Nu gör du en tramsig halmgubbe igen. Jag menar förstås inte ”vartenda rykte” som förekommer. Det här fallet är potentiellt grovt och har fått stor uppmärksamhet i media. Det behöver utredas ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in