Citat:
Ursprungligen postat av
ropps
Du ljuger, det är polisernas ansvar, enligt Ghazale, att tala om när han kör för fort.
Citat:
Jag körde på riksväg 40, bakom mig kör en polisbil upp. Den blinkar för stopp. Jag jobbar som polis, jag vet precis vad man gör. Jag kör in till kanten vid en avfart; och stannar.
Bakom mig stannar polisbilen. Jag vevar ner rutan, sträcker ut mitt körkort. Polisbilen kör upp jämsides med mig, jag vet inte vad dom ville. Kanske att vi sku.. jag vet inte vad dom ville. Och sen körde dom vidare.
Och då var det över för mig, och då körde jag vidare också.
Intervjuare: pratade du med dom då, eller var det någon interaktion med dom överhuvudtaget?
Citat:
Möjligtvis att vi sa hej, eller att jag sa tjena eller någonting. Jag ve.. det tog fem sekunder. Jag blev själv liksom ha.
Intervjuare: Vet du varför dom stannade dig?
Körde du för fort?
Citat:
Ingen aning! Alltså om jag körde för fort är det väl deras ansvar att tala om det för mig. Jag tittar inte på hastighetsmätaren där.
https://sverigesradio.se/avsnitt/polisen-nadim-ghazale-uthangd-som-korrupt-i-borasmedier-kassaflodet-sinar-hos-mediehusen-och-ai-konf likt-mellan-tu-och-kb
Inga obekväma frågor från intervjuaren om hur det kommer sig att Ghazale inte har uppsikt över hastighetsmätaren när han kör bil. Men, det är väl en bagatell i sammanhanget.
Två oberoende anonyma källor tipsade om fortkörningen. Lyssna 7 minuter in i programmet.