Citat:
Ursprungligen postat av
StonesThrow81
Jeg trakk parallellen til Bård Lnes. Ikke fordi jeg tror Jonas var informant (selv om det er mulig), men fordi jeg tror dette også er en snuskete vennegjeng, med forskjellige motiv og interne allianser. Men felles er at de hatet Jonas. Bård Lnes var også hatet av mange forskjellige grunner avhengig av hvem du spurte i gjengen som drepte ham.
Mine two cents.
Det er vel mulig at noen kan ha
trodd JH var informant, rykter vokser ofte på seg.
Jeg klarer ikke å se helt bort fra at hærverket sammenfaller med utvikling i narkoaksjonene.
Tar folk nok dop, særlig amfetamin, er det fort gjort å se spøkelser ved høylys dag.
Vanskelig å bedømme de forskjellige personlige relasjonene utenfra, dog. Men hvis det stemmer
at dette var et miljø der det florerte diverse sentralstimulerende stoffer, så er det ikke utenkelig.
Det var noen som skrev at JH selv brukte mye bol og cola i 2021, men så sluttet han.
På samme tid begynte opprullingen av dette narkonettverket i Innlandet.
Fort gjort å koble det med at JH ble nykter. Folk i "stukemiljøer" blir kanskje fort mistenksomme
hvis en av dem plutselig slutter å stuke med dem. Og så dukker plutselig politiet opp på døra.
Så det kan være han var informant, men det kan også være det bare var noia.
Sauset sammen med pengebegjær etter forsikringssvindelen, kan kanskje gærne folk
bli enda litt gærnere.
Vanskelig å si. Håper dette blir oppklart hele veien. Men redd for at politiet vil prøve
å legge lokk på mye av det som kommer frem. Om ikke JH var informant, har de kanskje
noen andre i samme miljø.