Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-15, 10:07
Medlem
Er det ingen som tenker på mulig hypotese:

Nå kommer jeg med kanskje en sprø teori , men hva om MGM lå oppå taket og ventet. Mens en person nr 2 snakket med JAH og gikk bort mot hytta. Jeg synes det virker mer sansynlig om det er funnet skudd i terassen. Nesten eneste logiske forklaring på skudd i terassebord. Stod GM på bakkeplan gir det ingen mening med skudd der, om han er truffet i ryggen.
Citera
2023-09-15, 10:12
Medlem
Bibss avatar
"En annen kriminalitetstrussel som trekkes fram i PTV er at kriminelle selger tjenester til andre kriminelle.

Slik kjøp og salg av kriminelle tjenester ser Kripos også i etterforskningene som torsdag førte til pågripelser.

– I etterforskningen ser vi at kriminelle spesialister som torpedoer, pengevekslere og transportører selger sine tjenester. Det viser at de kriminelle nettverkene blir mer profesjonelle og mer uoversiktlige. Det er en utvikling vi følger tett, sier Kvigne".

https://www.nrk.no/norge/stor-politiaksjon-innen-organisert-kriminalitet-_-15-siktet-for-grov-narkotikaforbrytelse-1.16339344
Dette stemmer med opplysninger om siktede, at han kan være innleid som torpedo (leiemorder, tror jeg ikke...torpedo-oppdrag, som feilet).
Citera
2023-09-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
"En annen kriminalitetstrussel som trekkes fram i PTV er at kriminelle selger tjenester til andre kriminelle.

Slik kjøp og salg av kriminelle tjenester ser Kripos også i etterforskningene som torsdag førte til pågripelser.

– I etterforskningen ser vi at kriminelle spesialister som torpedoer, pengevekslere og transportører selger sine tjenester. Det viser at de kriminelle nettverkene blir mer profesjonelle og mer uoversiktlige. Det er en utvikling vi følger tett, sier Kvigne".

https://www.nrk.no/norge/stor-politiaksjon-innen-organisert-kriminalitet-_-15-siktet-for-grov-narkotikaforbrytelse-1.16339344
Dette stemmer med opplysninger om siktede, at han kan være innleid som torpedo (leiemorder, tror jeg ikke...torpedo-oppdrag, som feilet).

Veldig interessant, enig
Citera
2023-09-15, 10:18
Medlem
Jeg tenker at det er den pågrepne var en av to som rasserte Hulken.. Hans makker sover nok litt dårlig nå..
Citera
2023-09-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frodin

Nå kommer jeg med kanskje en sprø teori , men hva om MGM lå oppå taket og ventet. Mens en person nr 2 snakket med JAH og gikk bort mot hytta. Jeg synes det virker mer sansynlig om det er funnet skudd i terassen. Nesten eneste logiske forklaring på skudd i terassebord. Stod GM på bakkeplan gir det ingen mening med skudd der, om han er truffet i ryggen.
Citat:
hva om MGM lå oppå taket og ventet
På hyttetaket, eller tenker du på taket til en av de to andre bygningene?
Citera
2023-09-15, 10:26
Medlem
Når jeg søker på KV, så kommer det en PKV opp, som har KT*M som sitt forsidebilde. Er dette samme person, og er det noen likheter med motorsykkel som var i søkelyset for noen uker tilbake?
Citera
2023-09-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
På hyttetaket, eller tenker du på taket til en av de to andre bygningene?
Hyttetaket. iomed det mest sansynlig er brukt en pistol(if avhørt). Det er kun 2 terassebord som er fjernet, som betyr presisjon. Ligger man på taket er det kun 2 meter og riktig vinkel samt mulig å ha den presisjonen.
Citera
2023-09-15, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobboe
Når jeg søker på KV, så kommer det en PKV opp, som har KT*M som sitt forsidebilde. Er dette samme person, og er det noen likheter med motorsykkel som var i søkelyset for noen uker tilbake?

Ikke samme. Potensielt slekt, men bor annet sted, ulik alder, seriøs jobb. Uheldig navnebror, la oss holde han utenfor inntil videre
Citera
2023-09-15, 10:32
Medlem
Citat:
Hyttetaket. iomed det mest sansynlig er brukt en pistol(if avhørt). Det er kun 2 terassebord som er fjernet, som betyr presisjon. Ligger man på taket er det kun 2 meter og riktig vinkel samt mulig å ha den presisjonen.
Takk. Kanskje det kan ha foregått slik som du skrev.

Citat:

Citat:
Nesten eneste logiske forklaring på skudd i terassebord. Stod GM på bakkeplan gir det ingen mening med skudd der, om han er truffet i ryggen
Andre har skrevet om andre muligheter:
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Kan fint plante noen kuler i de plankene fra en spissere vinkel, som f.eks bakkenivå inne ved skogkanten.
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Da må skogkanten være høyere opp enn hytta.
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er den
Citera
2023-09-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Er det noen som har noe navn? Feks. på denne 35-åringen det er snakk om her:

"Seks personer narkosiktet – politiet har ikke gjort et eneste beslag
Politiet tror over et halvt tonn narkotika er smuglet inn til Norge. Etterforskningen baserer seg på krypterte bilder."
..."Lite snakkesalige
Det er to kvinner og fire menn som er siktet i den omfattende narkotikasaken som Innlandet politidistrikt etterforsker.
En 35-år gammel mann er den eneste av de seks siktede som fortsatt sitter i varetekt".

https://www.nrk.no/innlandet/politiet-mener-mer-enn-500-kilo-narkotika-er-smuglet-inn-i-norge-gjennom-innlandet-1.16355317

Lurer på hvem disse er også: https://www.ringblad.no/narkosiktet-ville-loslates-fikk-ikke-medhold/s/5-45-1623461

To ringerikinger ble varetektsfengslet i Oslo tingrett 20. februar, siktet for innførsel av en meget betydelig mengde narkotika.

I forrige uke ble de varetektsfengslet i nye fire uker, med brev- og besøksforbud og delvis isolering.

Noen som vet? Rundt tiden ting med J tok seg opp…
Senast redigerad av davinci314 2023-09-15 kl. 10:38.
Citera
2023-09-15, 10:48
Medlem
[quote=z-z-z|85740021]At han eventuelt kan ha sendt den et kort stykke fra hytta før han (og eventuelt bilen hans) havnet ca 100 meter unna det punktet der skjermdumpen ble sendt fra?
Eller at han tok skjermdumpen rett ved hytta og han sendte kartutsnittet på vei ned til det stedet der han ble funnet?
(Har det blitt opplyst noe om at JAHs mobil eventuelt befant seg på nøyaktig det samme stedet både da skjermdumpen ble tatt og da kartutsnittet ble sendt?)

"Skjermdumpen klokken 08.49 er tatt omtrent 100 meter unna der Jonas Aarseth Henriksen ble funnet drept i bilen sin. "
"Skjermbildet NRK har fått tilgang til viser at telefonen befant seg rett ved hytta da bildet ble tatt."
https://www.nrk.no/norge/her-er-det-siste-kjente-livstegnet-fra-jonas-aarseth-henriksen-1.16550510

"Jonas Aarseth Henriksen (30) varslet en kollega om at han befant seg ved denne hytta, litt før klokken 8, torsdag 17. august."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6972Br/jonas-drapet-slik-skal-kollega-ha-blitt-varslet-paa-drapsdagen
Litt før kl 8 skal vel være litt før kl 9.

Skjermdumpen ble tatt 08.49, og kartutsnittet ble sendt til den kollegaen litt før kl 9?[/QUOTE
Ja, var det jeg og stusset på . Bare en skrivefeil?]
Citera
2023-09-15, 10:57
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davinci314
Lurer på hvem disse er også: https://www.ringblad.no/narkosiktet-ville-loslates-fikk-ikke-medhold/s/5-45-1623461

To ringerikinger ble varetektsfengslet i Oslo tingrett 20. februar, siktet for innførsel av en meget betydelig mengde narkotika.

I forrige uke ble de varetektsfengslet i nye fire uker, med brev- og besøksforbud og delvis isolering.

Noen som vet? Rundt tiden ting med J tok seg opp…
Jeg har ikke pæiling. Ja, det er utrolig dette med denne narkotikaopprullingen i mars, som sammenfaller med da herværket/ trakasseringen av JAH tok seg opp.
Så er det personer her inne, som har hevdet at JAH har vært en del av et slikt narkotikamiljø, der han både skal ha brukt og dealet. Dette forteller flere at skal være tilfelle, de er bare ikke helt enige om omfanget. Det er også kanskje litt vanskelig å snakke om det, siden det er litt vanskelig å fortelle negative ting om en person som har blitt drept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in