Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirula
Det er teknisk mulig, men du skal ha i hvert fall et minimum av trening og ferdigheter for å gjennomføre det. For ikke å snakke om det mentale. Avstanden nesten utelukker 22 LR. Både kulebane og vindavdrift om det blåser gjør det ganske vanskelig. Det snevrer i hvert fall inn hvem som kan gjøre det. En vanlig "Ola elgjeger" klarer ikke et slikt skudd, om det er 22 LR.
Med et kraftigere kaliber er det langt enklere, men ikke trivielt. Og sjansen for at offeret løper langt etterpå mye mindre, fordi et slikt kaliber gir en veldig kraftig skuddvirkning selv på 220 meter.

Så jeg tenker usannsynlig, men ikke umulig.
Avstanden utelukker 22 cal , det hadde ikke vært mulig. Og grovere cal så hadde de funnet JAH på plenen eller plattingen
Citera
2023-09-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spirula
Det er teknisk mulig, men du skal ha i hvert fall et minimum av trening og ferdigheter for å gjennomføre det. For ikke å snakke om det mentale. Avstanden nesten utelukker 22 LR. Både kulebane og vindavdrift om det blåser gjør det ganske vanskelig. Det snevrer i hvert fall inn hvem som kan gjøre det. En vanlig "Ola elgjeger" klarer ikke et slikt skudd, om det er 22 LR.
Med et kraftigere kaliber er det langt enklere, men ikke trivielt. Og sjansen for at offeret løper langt etterpå mye mindre, fordi et slikt kaliber gir en veldig kraftig skuddvirkning selv på 220 meter.

Så jeg tenker usannsynlig, men ikke umulig.
Hvis han er skutt fra lang avstand så kan den vinkelen fra høyden forklare skuddhullene i gulvet.
Citera
2023-09-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Det kan være blodsøl på dem eller at Jonas har kastet de på skytteren?

Kastet dem har han nok ikke gjort, for på bilde med di uniformerte står stolene «naturlig» rundt bordet, mens på Kripos bilde er dem borte. Blodsøl, ja kanskje. Tenker det er noe på dem siden di 2 er fjernet å ikke den siste
Citera
2023-09-09, 00:00
Medlem
Citat:
Jeg tror at skuddene i terrassegulvet kommer pga en kamp om pistolen. Jonas ankommer hytta fordi han tror han skal gjøre en jobb. Snur bilen på plassen til høyre for hytta fordi han er tross alt litt paranoid og fordi det er lurt. Sender kartbildet til en kompis før han går ut av bilen og opp på terrassen fra høyre side. Når han kommer opp på terrassen så kommer det en fyr fra hytta sin venstre side med en pistol. Jonas som det er litt tæl i går til angrep på fyren og det blir avfyrt skudd som treffer terrassegulvet. Fyren snubler og Jonas ser muligheten til å løpe, men det er vanskelig å løpe fra en kule så han får et skudd i ryggen før han kommer seg inn i bilen å kjører. Fyren får sjokk over at Jonas kom seg unna så han løper gjennom skogen til den svarte SUV-en.
Jonas kommer seg rundt svingen før han kjører av veien og dør.

Spørsmålet er hvem og hvorfor?
Jeg tror det er noen lokale som har gjort det på ordre fra noen andre og at det har med betongbilen å gjøre. Det kan være at den bilen skulle blitt brukt til smugling, men at Jonas fjernet pengene før bilen tilfeldigvis tok fyr.

Jeg tror at politiet vet hvem som har gjort det og hvorfor, men at de må samle fellende bevis.

Det er mine tanker om drapet.

Klarer ikke å se hvordan det kan bli skuddhull i terrassebordene hvis han er skutt på avstand.
Den beste forklaringen hittil, i følge krim- astro.
To menn, en i skjul, basketak med JAH, skutt. Motivet er penger, narko, betongbil. Begge GM er lokale, kjente i området, fra samme arbeid. Kan også være en kvinne involvert.
JAH ville ha mye av alt, men noen mente han snakket for mye. Et voldsomt raseri, ønske om kontroll....
Han ble skutt ca kl 9.00.
Citera
2023-09-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ny bruker ja...

Jonas venter ikke. Han kan ligge og vri seg i smerte på plattingen. Men teorien min stemmer kanskje dårlig med manglende blodspor på plankene (dog, to planker er fjernet)
Dustekommentar fra meg.

Hvis han hadde ligget å vridd seg i smerte så hadde han ikke klart å komme seg til bilen. Da hadde han blitt funnet foran hytta.
Citera
2023-09-09, 00:03
Medlem
Citat:
Hvis han er skutt fra lang avstand så kan den vinkelen fra høyden forklare skuddhullene i gulvet.

Kan fint plante noen kuler i de plankene fra en spissere vinkel, som f.eks bakkenivå inne ved skogkanten.
Citera
2023-09-09, 00:05
Medlem
Det som tuller til alt er trakasseringen. Den virker så meningsløs når det uansett ender med drap.
Citera
2023-09-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Den beste forklaringen hittil, i følge krim- astro.
To menn, en i skjul, basketak med JAH, skutt. Motivet er penger, narko, betongbil. Begge GM er lokale, kjente i området, fra samme arbeid. Kan også være en kvinne involvert.
JAH ville ha mye av alt, men noen mente han snakket for mye. Et voldsomt raseri, ønske om kontroll....
Han ble skutt ca kl 9.00.
Hvor fikk du klokkeslettet fra?
Citera
2023-09-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Kan fint plante noen kuler i de plankene fra en spissere vinkel, som f.eks bakkenivå inne ved skogkanten.
Da må skogkanten være høyere opp enn hytta.
Citera
2023-09-09, 00:09
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatelys
May Abinda på Spotify, vet dette er tynn suppe men det er ikke mye info fra politiet heller så
Hørte på den, bare fordi jeg kjeder meg litt akk i dag.
Det jeg mener om slike "klarsynte", er at de utnytter folk i sårbare situasjoner på det mest grusomme. Hun sier feks. at det kan se ut som det vil skje et drap til, på en i JAH sin krets, om ca.1 mnd. Det burde vært ulovlig å komme med slike "spådommer", når man kan tenke seg hvordan JAH sine nærmeste har det akkurat nå.
Ellers har jo hun også vært inne på forumet her, og lest seg opp på ting som hun sier. Der er ikke en eneste opplysning om JAH, som er ukjent.
Jeg blir så forbanna på slike msk, som utnytter andre på denne forferdelig ondskapsfulle måten.
Citera
2023-09-09, 00:13
Medlem
Citat:
Da må skogkanten være høyere opp enn hytta.

I flukt med plattingen eller litt høyere og la meg anta at skytteren sto så vil det være fullt mulig å plante skudd i de plankene.
Citera
2023-09-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Hørte på den, bare fordi jeg kjeder meg litt akk i dag.
Det jeg mener om slike "klarsynte", er at de utnytter folk i sårbare situasjoner på det mest grusomme. Hun sier feks. at det kan se ut som det vil skje et drap til, på en i JAH sin krets, om ca.1 mnd. Det burde vært ulovlig å komme med slike "spådommer", når man kan tenke seg hvordan JAH sine nærmeste har det akkurat nå.
Ellers har jo hun også vært inne på forumet her, og lest seg opp på ting som hun sier. Der er ikke en eneste opplysning om JAH, som er ukjent.
Jeg blir så forbanna på slike msk, som utnytter andre på denne forferdelig ondskapsfulle måten.

Nei skrev det var tynt. Nei kunne skapt den historien selv med alt man har lest, hvordan JHA som person var. Bare det siste med en eldre mann å denne damen hun kanskje «dikter opp» å det senere drapet da
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in