2023-09-15, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://samnytt.se/avslojar-nadim-ghazale-korde-for-fort-slapp-straff/

Är det rätt att han blir behandlad annorlunda och slipper straff för brott han begått som privatperson?
Borde polisen behandla vänsteraktivister annorlunda än vanligt folk?
Kan detta skada polisens anseende ute i stugorna?
Så då förväntar vi oss att Uppdrag gransknings snart ska göra ett inslag om detta? Jag hoppas att allt kommer ut rent och klart hur som?
Citera
2023-09-15, 03:37
Medlem
Hur kom det till allmänhetens vetskap? Alla ska vara lika inför lagen, sägs det. Men så är det naturligtvis inte. Själv har jag kört för fort med poliser som garanterade att det inte fanns några kontroller där den dagen. Vi blev dock fottade en gång i en fartkamera, men det var ju bara roligt. Behöver väl inte tillägga att vi kör mc. Även poliser får väl ha några anställningsförmåner!
Citera
2023-09-15, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Beteendet är symtomatiskt för svenska åklagare. Deras ”antagande” räcker som skäl. De säger att de inte behöver motivera det mer än så. Där blir det sedan tvärstopp.

Jag tror nog jag ställer mig på hennes sida. Det är svårt utreda om allt man har gå efter är rykten. Om de kollat fartkameran som Samnytt föreslog och hittar att någon kört för fort, vad sen? Inte mycket gå på ändå. Åklagare lägger ner massor av ärenden. Om alla inblandade nekar kan de inte göra så mycket mer.
Citera
2023-09-15, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing

Allt är relativt. Jag tycker det är jävligt milt jämfört med exempelvis att vara hallick åt offer för människosmuggling.
Fast att du tycker det är milt har ju inget att göra med vad du sa först. Du skulle inte lappa en kollega just för att han var en kollega. Alla andra skulle du däremot lappat
Så grader i helvetet, absolut. Men du gör skillnad på personer.
Citera
2023-09-15, 07:56
Medlem
K.K.Ks avatar
Hoppas fascist snuten torskar! Sådana här rövhål ska inte vara poliser.
Citera
2023-09-15, 08:19
Medlem
TeamAbruptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror nog jag ställer mig på hennes sida. Det är svårt utreda om allt man har gå efter är rykten. Om de kollat fartkameran som Samnytt föreslog och hittar att någon kört för fort, vad sen? Inte mycket gå på ändå. Åklagare lägger ner massor av ärenden. Om alla inblandade nekar kan de inte göra så mycket mer.

Det är två poliser som är vittnen. Det torde räcka och lägg även till att det finns kollegor i polishuset som är medvetna om händelsen.

Sverige börjar mer och mer bli ett korrumperat land. Skjutningar, sprängdåd, terrordåd, förnedringsrån och samtidigt blir vi matade med att massinvandringen ska leda till guld och gröna skogar.
Citera
2023-09-15, 08:20
Medlem
Eustaches avatar
Självklart... Han har ju "stjärnstatus" inom svensk hen-polis. Helt oacceptabelt. Han är ur tjänst och ska därför behandlas objektivt. Men den där kändispolisen står uppenbarligen över lagen som någon sorts turk-Beck.

Poliser ska inte bete sig som Gazale eller vad fan han nu heter gör. De ska hålla sig till sitt jobb och ta det på största allvar, inte sitta i poddar och skratta och opinionsbilda, och heller inte skriva debattartiklar i medier som han gör.

Poliser ska inte vara kändisar för då blir det såhär. Han är uppenbarligen en typ av auktoritet inom delar av poliskåren. Ingen skräll direkt.
Citera
2023-09-15, 08:49
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Nadim ursäktar sig med att han har bråttom hem till familjen.

Tydligen anser han sig stå över lagen. Vad blir nästa brott han anser sig ha rätt att utföra och som hans kollegor skall blunda för?
Citera
2023-09-15, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Självklart... Han har ju "stjärnstatus" inom svensk hen-polis. Helt oacceptabelt. Han är ur tjänst och ska därför behandlas objektivt. Men den där kändispolisen står uppenbarligen över lagen som någon sorts turk-Beck.

Poliser ska inte bete sig som Gazale eller vad fan han nu heter gör. De ska hålla sig till sitt jobb och ta det på största allvar, inte sitta i poddar och skratta och opinionsbilda, och heller inte skriva debattartiklar i medier som han gör.

Poliser ska inte vara kändisar för då blir det såhär. Han är uppenbarligen en typ av auktoritet inom delar av poliskåren. Ingen skräll direkt.

Det är just det at han vädrar sina politiska åsikter i lokaltidningen gång på gång, lite typ filmstjärnestatus.
Citera
2023-09-15, 08:51
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ett inlägg till om medierapporterings-aspekten innan jag går och lägger mig:

På Borås tidnings facebook-sida skriver BT följande i kommentarsfältet till Ghazale-artikeln:

Vet inte riktigt vad, kopplat till rapporteringen kring händelsen så som den hittills varit, som skulle tarva arbete "under en längre tid". Har man tillgång till dokumenten som bevisar att en anmälan gjorts är det bara att köra på med att intervjua Mattias Ramsö, söka Ghazale för kommentar osv, och sedan skriva ihop en artikel.
Inte utan att det känns som att BT kanske har lite mer omfattande information, som kan komma att leda till fler avslöjanden om Ghazale framöver. Eller så läser jag bara in för mycket i formuleringen. Men jag ska nog försöka hålla lite koll på medieflödet närmsta dagarna i alla fall.

https://www.facebook.com/borastidning

Det låter som att dom satt på informationen i tron att det aldrig skulle komma ut.
Lite som med Harvey Weinstein, "alla visste om det", hävdade man i efterhand.
Allt talar för att källan vände sig först till BT.se med informationen, när det sedan inte blev något av det så blev man tvungen att vända sig till alternativa medier.
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2023-09-15 kl. 08:54.
Citera
2023-09-15, 08:51
Medlem
En genuin undran är om han doppar sitt hår i smör varje morgon.
Citera
2023-09-15, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache

Han hade också hängt nånting på väggen på sitt jobb, kommer inte ihåg vad det var, tavla eller affisch eller?
Det var något om jag minns rätt något som pekade mot SD.
Poliser ska vara politiskt åsiktsfria, sina åsikter får de ta hemma vid köksbordet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in