Citat:
Ursprungligen postat av
SvenHelsing
Det kan ju vara så enkelt att de inte ville sätta dit en kompis för något de betraktar som ett relativt milt brott.
Om jag vore polis skulle jag ha rätt svårt att sätta dit en kollega för fortkörning.
Vadå milt brott? Att köra 30km/h över hastighetsgränsen, med motivering ”bråttom hem till familjen” är om inte annat extremt oansvarigt, framförallt då han själv förmodligen återkallat ett par körkort ifrån övriga bilister under sin yrkesroll.
Hade han haft en legitim anledning, så som att man t.ex är påväg till sjukhuset för att en anhörig varit med om en olycka så hade jag haft mer förståelse, även om man fortfarande är skyldig till brott.
Nej, stäng av alla 3, de 2 poliser som valde att blunda för brottet bör dessutom få löneavdrag - eventuellt bör dras anställning avslutas för vi vet inte hur mycket dessa poliser valt att inte lagföra personer för.
Vad gäller den tredje bör han få sitt körkort återkallat, samt stängas av från sin tjänst utan lön fram tills körkortet är åter, uppenbarligen har han ju visat att han inte var mogen nog att ha körkort, då hans fortkörning var någon nöjeskörning för honom.