2023-09-14, 20:01
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Hittade på TikTok. Herregud, hon är ju bara för mycket!

Länk till oss som inte har henne på Instagram
2023-09-14, 20:02
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Första dagen med förvaltare och det verkar redan ha ballat ur, nu hänger hon ut sina systrar på instagram för att de inte vill låna henne 600kr till spel.

Var det inte hennes systrar som hjälpte henne för ett tag sedan å detta är tacken.
Vissa människor lär sig aldrig & hon är nog ett levande exempel på det.
2023-09-14, 20:29
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
Skärmdump?

Hon har blockat två av mina konton insta, och på mitt tredje kan jag inte hitta henne (trots stt jag aldrig varit inne på hennes live med det kontot). Sjukt tråkigt

Samma mobil/ dator till alla konton? Det är anledningen
2023-09-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Första dagen med förvaltare och det verkar redan ha ballat ur, nu hänger hon ut sina systrar på instagram för att de inte vill låna henne 600kr till spel.

Hon borde fatta att Lina och Sara bara är fostersystrar och inga hon kan behandla som skit, det var nog väldigt jobbigt när Emelie kom som fosterbarn till deras familj.
2023-09-14, 21:14
Medlem
Uranoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Samma mobil/ dator till alla konton? Det är anledningen

Samma sak hände mig. Blev också blockad på tre av mina konton och kan inte hitta henne längre, fattade ingenting. Kan du snälla berätta hur man kan fixa detta?
Senast redigerad av Uranos 2023-09-14 kl. 21:18.
2023-09-14, 21:32
Bannlyst
Kan förmyndaren fixa ett ICA kort till henne, som hon endast kan köpa mat med?
Kanske lägga 750sek på den varje vecka?

Annars finns det hjälp via komunen, till folk som inte är helt friska, som inte kan laga mat ens.
De får hämta en matlåda varjedag. Som en lunchlåda i restaurang, men för kostnad 50kr endast.
Vet en som har sådan i Sverige.
Beloppet faktureras varjemånad som förmyndaren betalar.
Hen får hämta lunch och middag, ibland hämtar den endast lunch, eller middag, ibland båda.
Och fakturan kommer exakt på den mängd mat man hämtat som hens förmyndare betalar
varje månad.

Man har säkert rätt äta en pizza, eller kebab i veckan med, kanske helg.
Går säkert fixa via Foodora eller liknande. 150-200kr varje fredag till köpa takeaway eller hemleverans.

Att hon behövde låna 600kr till mat är lögner bara. Gissar det är till köpa Tramadol eller annan opiat
Matpengar har förmyndaren redan fixat.
2023-09-14, 21:36
Medlem
nationalizten88s avatar
Och hon tigger vidare, men kan ju inte använda en krona som hon får. https://ibb.co/dc9GrFZ
OCh då blir hon ju rik när pengarna sparas, säger hon...
2023-09-15, 01:17
Medlem
Det går alldeles utmärkt att skriva hen. Ordet har funnits i SAOL i snart tio år, bara att googla om man har svårt att begripa innebörden. Har man av andra skäl svårigheter med ett könsneutralt personligt pronomen, som "hen" är, efter så många år är det bara att beklaga. "Survival of the fittest" betyder ju som bekant att den som bäst anpassar sig till rådande situation överlever, och inte den starkaste, som lågbegåvat trash ofta tror.

På tal om lågbegåvat, åter till ämnet, har Bumbi börjat umgås med Chrille igen?
2023-09-15, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mediokervitman
Det går alldeles utmärkt att skriva hen. Ordet har funnits i SAOL i snart tio år, bara att googla om man har svårt att begripa innebörden. Har man av andra skäl svårigheter med ett könsneutralt personligt pronomen, som "hen" är, efter så många år är det bara att beklaga. "Survival of the fittest" betyder ju som bekant att den som bäst anpassar sig till rådande situation överlever, och inte den starkaste, som lågbegåvat trash ofta tror.

På tal om lågbegåvat, åter till ämnet, har Bumbi börjat umgås med Chrille igen?

Bumbi försökte kontaka Chrille. Tanken var att han skulle kommit över till henne. Men han ghostade henne. Sen dess har man inte hört av honom
2023-09-15, 03:44
Medlem
Knappt 24h efter förvaltaren har gått igenom 👍 fy fan vilken människa hon är.
Bra jobbat att hänga ut och kasta skit på dom enda personerna i ditt liv som bryr sig någorlunda om dig. För er utan TikTok https://streamable.com/34vopy (länk dör om 2 dagar.)

Hon kommer fortsätta köra sig själv i botten med eller utan hjälp eller förmyndare, tror helt ärligt att denna knäppgöken är ett förlorat fall och borde ses efter av svensk psykvård resten av livet.
Det hade varit det bästa för samtliga parter helt ärligt.
2023-09-15, 08:05
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uranos
Samma sak hände mig. Blev också blockad på tre av mina konton och kan inte hitta henne längre, fattade ingenting. Kan du snälla berätta hur man kan fixa detta?

Om du använder alla 3 konton på samma telefon, du har säkert länkat dom i instaappen också så du enkelt kan byta. Då blir du blockerad på samtliga.

Slå på en vpn på datorn och registrera ett konto separat och logga in på datorn.
2023-09-15, 09:38
Medlem
Uranoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Om du använder alla 3 konton på samma telefon, du har säkert länkat dom i instaappen också så du enkelt kan byta. Då blir du blockerad på samtliga.

Slå på en vpn på datorn och registrera ett konto separat och logga in på datorn.

Tack för att du tog dig tid att svara. Ska prova detta!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in