2023-09-14, 14:59
Avstängd
Kedoxs avatar
Har sett att väldigt många såväl experter som soffexperter tippat Färjestad som grundserivinnare.

Som FBK-fan blir man såklart glad men undrar lite vad som motiverar detta? Tagit rätt mycket hockeypaus under sommaren och inte hängt med helt. Men har det verkligen blivit några jättestarka förstärkningar? Dessutom har vi mist Lennström.
Är årets trupp verkligen på pappret starkare än förra årets?
Citera
2023-09-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Lycka till 🤞 ikväll. Du brukar hålla god stämning och förtjänar lite framgång.

Tack det samma! Får hoppas på bättre säsong en sist nu när man har slagit på den stora trumman med Abols, Ryfors t.ex backarna oroar lite men hoppas dom kan motbevisa!
Citera
2023-09-14, 16:16
Medlem
Blir kul med en ny säsong, känns som det viktigaste för SHL är att det blir en jämn säsong så det inte bara är 2-3 lag som uppenbart vinner. Jag tippar det såhär:

1 Färjestad
2 Skellefteå
3 Frölunda
4 Luleå
5 Rögle
6 Växjö
7 hv71
8 Linköping
9 Leksand
10 Malmö
11 Timrå
12 Oskarshamn
13 Örebro
14 Modo

HV71 överraskar och går till semi
Örebro underpresterar
Rögle vinner sm-guld
Modo åker ut, Brynäs upp
Citera
2023-09-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har sett att väldigt många såväl experter som soffexperter tippat Färjestad som grundserivinnare.

Som FBK-fan blir man såklart glad men undrar lite vad som motiverar detta? Tagit rätt mycket hockeypaus under sommaren och inte hängt med helt. Men har det verkligen blivit några jättestarka förstärkningar? Dessutom har vi mist Lennström.
Det är väl snarare att ni har ett intakt lag med få förändringar, och senast blev det ett litet glapp till lagen under i tabellen. Men ja, det är klart att Tomasek, Öhgren och Kellman känns intressantare framåt än de som lämnat (Elie, Engstrand och Viksten). Helt klart ska det vara höga förväntningar på FBK.
Citera
2023-09-14, 16:56
Medlem
SKE-MoDo 1
Skellefteå Kraft Arena

TIK-FHC 2
SCA Arena

LIF-ÖRE 2
Tegera Arena

FBK-VLH X
Löfbergs Arena

HV71-LHC 2
Husqvarna Garden

IKO-LHF X
Be-Ge Hockey Center

RBK-MIF 1
Catena Arena

Facit för en sjuling?
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-14 kl. 17:22.
Citera
2023-09-14, 17:28
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
FBK-VLH X
Löfbergs Arena
Straff-förlust i premiären börjar bli tradition så jag tror du har rätt här.
Citera
2023-09-14, 17:32
Medlem
many99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvdanns
Blir kul med en ny säsong, känns som det viktigaste för SHL är att det blir en jämn säsong så det inte bara är 2-3 lag som uppenbart vinner. Jag tippar det såhär:

1 Färjestad
2 Skellefteå
3 Frölunda
4 Luleå
5 Rögle
6 Växjö
7 hv71
8 Linköping
9 Leksand
10 Malmö
11 Timrå
12 Oskarshamn
13 Örebro
14 Modo

Örebro underpresterar
Rögle vinner sm-guld
Modo åker ut, Brynäs upp

Första meningen kan stämma in i spegelbilden.
SM-guld favoriterna Rögle, MoDo, Växjö, Frölunda, Luleå och Leksand.
Timrå åker ut, AIK upp.
Citera
2023-09-14, 18:10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Tack det samma! Får hoppas på bättre säsong en sist nu när man har slagit på den stora trumman med Abols, Ryfors t.ex backarna oroar lite men hoppas dom kan motbevisa!
Rögle blir livsfarliga iår.
För oss i Modo kommer det sluta med en kuk i pannan som vanligt.
Citera
2023-09-14, 18:11
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox

Finns säkert åtminstone 5 lag som kan göra upp om SM-bucklan.
Citera
2023-09-14, 18:27
Avslutad
Citat:

Var du som lurade in oss på damspåret. Har inte full koll, men jag hade för mig att förra säsongen var Frölundas första säsong, och om så är fallat är det fantastiskt komiskt om en ledande person går på andra klubbar som inte har det och vill att det ska påverka tvpengar.
Jag tror Grauers är bitter för att Lakers har en egen arena, att Oskarshamn är på gång med en ny arena, istället för att rikta det mot kommunen så går han på andra klubbar, utan att ha på fötterna.

Fast Grauers är ju extremt kritisk mot Göteborgs kommun och hur de inte verkar bry sig om hockeyn i Göteborg. Bara att öppna tidningen och läsa om det. Man kan för övrigt ha två tankar i huvudet samtidigt, kunna kritisera två saker.
Citera
2023-09-14, 18:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvdanns

1 Färjestad
2 Skellefteå
3 Frölunda
4 Luleå
5 Rögle
6 Växjö
7 hv71
8 Linköping
9 Leksand
10 Malmö
11 Timrå
12 Oskarshamn
13 Örebro
14 Modo

Örebro underpresterar
Rögle vinner sm-guld
Modo åker ut, Brynäs upp
Att tippa Modo sist verkar populärt. Jag tror inte det p.g.a. stämningen i omklädningsrummet. En underskattad faktor i ett lagbygge.
Citera
2023-09-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Att tippa Modo sist verkar populärt. Jag tror inte det p.g.a. stämningen i omklädningsrummet. En underskattad faktor i ett lagbygge.

Haha, jaså. Smeker de varandra medhårs eller vad gör att de har bättre stämning än de övriga 13 omklädningsrummen, enligt dig.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-14 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in