2023-09-14, 21:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Det står att det inte finns några spår eller andra åtgärder att vidta som kan tänkas leda till uppklarning.

Kanske du kan tänka dig att hala ner korrupt-flaggan och upplysa oss om vad du ser som skulle kunna få saken utredd så till den grad att den duger som fällande dom?

Några tips längs vägen:
- Instrumentet sparar ingen logg när det stängts av.
- Man måste utgå från att de tjänstefelsanmälda poliserna inte kommer att lägga sig platt och erkänna.
- Att det skvallras på stationen är inte bevisning - en sak blir inte mer sann bara för att man sprider ryktet vidare till många personer.
- Samnytts uppenbara vinkling och bakomliggande agenda är inte bevisning.
Att hålla förhör så att de olika parternas uppgifter dokumenteras så långt som möjligt skulle väl inte vara alltför betungande. Sedan kan det beslutas hur man bäst går vidare. Att bara direkt lägga ner är hyfsat ansvarslöst och vårdslöst, kan man tycka. (Att det är formellt korrekt gör det inte mindre slött.)
Citera
2023-09-14, 22:30
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
- Man måste utgå från att de tjänstefelsanmälda poliserna inte kommer att lägga sig platt och erkänna.

Varför måste man (som åklagare) utgå från det? Tips är ju att gå och fråga de anklagade poliserna vad som hände, istället för att bara utgå från att de kommer neka. Brukar i folkmun kallas för "förhör" och är vanligt förekommande i polisutredningar.
Citera
2023-09-14, 22:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Varför måste man (som åklagare) utgå från det? Tips är ju att gå och fråga de anklagade poliserna vad som hände, istället för att bara utgå från att de kommer neka. Brukar i folkmun kallas för "förhör" och är vanligt förekommande i polisutredningar.
Beteendet är symtomatiskt för svenska åklagare. Deras ”antagande” räcker som skäl. De säger att de inte behöver motivera det mer än så. Där blir det sedan tvärstopp.
Senast redigerad av Totius 2023-09-14 kl. 22:46. Anledning: Korr. stavning
Citera
2023-09-14, 22:45
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Beteendet är symtomatiskt för svenska åklagare. Deras ”antagande” räcker som skäl. Det säger att de inte behöver motivera det mer än så. Där blir det sedan tvärstopp.

Det är ju också troligt att förhörsbåset tenderar att göra människor ärligare än de annars skulle vara. Knasbollen Ghazale kan exempelvis sitta och proklamera sin oskuld i tid och otid på Instagram, men frågan är om han skulle våga ljuga(?) i en faktiskt utredning där insatserna är högre. Samma med de två poliserna som jag antar är måltavlorna för utredningen. Eller skulle vara, om man valt att utreda dem...
Senast redigerad av fluff995 2023-09-14 kl. 22:49.
Citera
2023-09-14, 22:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det är ju också troligt att förhörsbåset tenderar att göra människor ärligare än de annars skulle vara. Knasbollen Ghazale kan exempelvis sitta och proklamera sin oskuld i tid och otid på Instagram, men frågan är om han skulle våga ljuga(?) i en faktiskt utredning där insatserna är högre. Samma med de två poliserna som jag antar är måltavlorna för utredningen.
Åklagaren VILL uppenbarligen INTE utreda. Rättssäkerheten i Sverige har upphört att fungera för länge sen.
Citera
2023-09-14, 23:11
Medlem
EnLitenkilles avatar
Vilket jävla idiot!

Uppdaterar hela tiden om att han är oskyldig.
Hade han varit oskyldig så skulle han inte ha brytt sig så jävla mycket som han gör.
Citera
2023-09-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://samnytt.se/avslojar-nadim-ghazale-korde-for-fort-slapp-straff/

Är det rätt att han blir behandlad annorlunda och slipper straff för brott han begått som privatperson?
Borde polisen behandla vänsteraktivister annorlunda än vanligt folk?
Kan detta skada polisens anseende ute i stugorna?

Korruption är detta. Kan någon JO anmäla både smugglaren och polisen för detta?

https://www.jo.se/jo-anmalan/formular-for-jo-anmalan/
Citera
2023-09-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kan du förklara varför poliserna körde ikapp honom? Varför visade han sitt körkort för dem? Varför förnekar han inte att han körde för fort?
Inte en jävla aning och bryr mej inte.

Blev själv haffad av snuten en gång och körd till fyllecell och när snutarna började knuffa mej in i cellen började jag fightas tillbaka, två snutar flög på mej direkt och brottade ner mej och jag fick foten vriden på något sett. Gjorde svinont och jag skrev som fan i cellen och efter ett tag började snuten reagera ni har brutit mitt ben era jävla svin sa jag, ambulans tillkallades.
Åkte till sjukhuset och röntgades visade sej att knät var pajat Om jag kommer rätt ihåg så var det menisken och benet blev gipsat och jag fick hoppa på kryckor i två månader.

Ångrar idag att jag inte anmälde dessa två snutar. Hade kanske fått ersättning.
Två jävla snutar, jag själv är rätt stor och kraftig men rätt full då.
Citera
2023-09-14, 23:24
Medlem
Citat:
Åklagaren VILL uppenbarligen INTE utreda. Rättssäkerheten i Sverige har upphört att fungera för länge sen.

Anmäl både polisen och smugglaren till JO:
Citat:
Justitieombudsmannen (JO), eller Riksdagens ombudsmän som är det officiella namnet, granskar att myndigheterna arbetar enligt de lagar och regler som styr deras arbete – särskilt sådana lagar som berör enskildas rättigheter och skyldigheter i förhållande till det allmänna.
Citera
2023-09-14, 23:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Anmäl både polisen och smugglaren till JO:
Det går förstås att göra en JO-anmälan men jag kan lova att JO kommer att avfärda anmälan med hänvisning till åklagarens beslut. (Prova själv om du har tid och lust). Det är så det fungerar i Sverige. Det är så bisarrt att Franz Kafka skulle blekna.
Citera
2023-09-14, 23:38
Medlem
Citat:
Det går förstås att göra en JO-anmälan men jag kan lova att JO kommer att avfärda anmälan med hänvisning till åklagarens beslut. (Prova själv om du har tid och lust). Det är så det fungerar i Sverige. Det är så bisarrt att Franz Kafka skulle blekna.

Hur det än går kommer JO att se över polisens agerande med smugglarens brott och både polisen och smugglaren kommer att gå till granskning.
Citera
2023-09-14, 23:38
Medlem
Tamborinos avatar
Att den här profisionella glappkäften klarar sig är väl bara ett ytligaste bevis på hur illa det är ställt det är i Sverige med rättssäkerheten .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in