2023-09-14, 18:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188
Perfekt!

När de trodde att folk skulle rösta på Trump på grund av det som finns i laptoppen misstog de sig. Och i denna laptop så har inget nytt dykt upp.

Så de startar en riksrättutredning för att de vill göra det bara. Och de har de ju all rätt att göra men det ser ju lite tokigt ut hittills. Men det kan ändra sig. Jag ärexiterad. Verkligen.
Det komiska med laptoppen, det är om de inte hade kommit med sina konspirationer mest hela tiden.
Så kanske någon hade trott på dom när de sade sig ha hunters laptopp.
Det som gör mig fundersam det är hur länge de haft laptoppen och ändå inte har dragit bevis ur den för det som nu är på tapeten med impeachment och Joe.

Jag är inte så säker de vill rösta vidare en impeachment och med tanke på att de var ju bara par månader sedan de gjorde samma och hur maggan taylor grön grät blod över att inte få annonsera den impeachment.(Varför kan man undra, då precis ingenting skedde den gången.)
Citera
2023-09-14, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det komiska med laptoppen, det är om de inte hade kommit med sina konspirationer mest hela tiden.
Så kanske någon hade trott på dom när de sade sig ha hunters laptopp.
Det som gör mig fundersam det är hur länge de haft laptoppen och ändå inte har dragit bevis ur den för det som nu är på tapeten med impeachment och Joe.

Jag är inte så säker de vill rösta vidare en impeachment och med tanke på att de var ju bara par månader sedan de gjorde samma och hur maggan taylor grön grät blod över att inte få annonsera den impeachment.(Varför kan man undra, då precis ingenting skedde den gången.)

Det roliga är att de har ju Comers blunder-kommitté som som senast i septembet 2023 ”had found no evidence of wrongdoing by President Biden”.
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_House_Oversight_Committee_investigat ion_into_the_Biden_family

Och nu har Comer beordrats av Joe McCarthy att leda riksrättsutredningen.

Vilka stollar.
Citera
2023-09-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du har rätt självklart, men du tycker inte det är konstigt att så fort trump kräver utredning kring Ukraina och varför vissa åklagare sparkats pga order av biden, att man dagen efter inleder åtal mot trump pga hans vilja att utreda korruption mellan mellan biden och Ukraina?

Absolut, känns som både Biden och Trump har skelett i garderoben. Och ja, detta är helt klart suspekt.
Citera
2023-09-14, 21:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Kevin McCarthy har inlett en formell riksrättsutredning. Och det kan man göra bara för att man vill.

Det gick inte att få Trump vald genom att prata om Hunters laptop.

Alltså då håller man möten om det hela och kommer fram att vi kan ställa Biden inför riksrätt för Hunters laptop.

Undrar om de har hittat något nu som håller vatten. Än har de inte lagt fram mer än de gjorde 14 oktober 2020.

Spännande att se om Trump blir vald 2024. Och kommer det att bero på Hunters laptop?

Jag är mycket exiterad.

Det tråkiga är, för det glada gänget med republikaner, att det inte går att göra som man vill längre

In January 2020, the Donald Trump-led Justice Department formally declared that impeachment inquiries by the House are invalid unless the chamber takes formal votes to authorize them.

That opinion — issued by the Justice Department’s Office of Legal Counsel — came in response to then-House Speaker Nancy Pelosi’s decision to launch an impeachment inquiry into Trump without initially holding a vote for it. Not only is it still on the books, it is binding on the current administration as it responds to Tuesday’s announcement by Speaker Kevin McCarthy to authorize an impeachment inquiry into Biden, again without a vote.
https://www.politico.com/news/2023/09/12/trump-doj-assist-biden-impeachment-probe-00115393
Citera
2023-09-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det tråkiga är, för det glada gänget med republikaner, att det inte går att göra som man vill längre

In January 2020, the Donald Trump-led Justice Department formally declared that impeachment inquiries by the House are invalid unless the chamber takes formal votes to authorize them.

That opinion — issued by the Justice Department’s Office of Legal Counsel — came in response to then-House Speaker Nancy Pelosi’s decision to launch an impeachment inquiry into Trump without initially holding a vote for it. Not only is it still on the books, it is binding on the current administration as it responds to Tuesday’s announcement by Speaker Kevin McCarthy to authorize an impeachment inquiry into Biden, again without a vote.
https://www.politico.com/news/2023/09/12/trump-doj-assist-biden-impeachment-probe-00115393

Jaha en masterplan av Trump hindrar republikanerna att starta en riksrättsutredning innan de har röstat om det. Frågan är om de försöker skjuta frågan om att rösta långt framför sig såå att de kan prata om Biden och att de ska rösta upp det alldeles snart men ändå låt tiden gå?
Eller kommer de att rösta på direkt?

Vad tror du?
Citera
2023-09-15, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabernet
Absolut, känns som både Biden och Trump har skelett i garderoben. Och ja, detta är helt klart suspekt.
Fast Trumps skellet i denna fråga är hans vilja att utreda biden och hans familj. Inget trump åtalades 2 ggr för byggde på någon fakta utan påhittade scenario som aldrig skett, steele dokumenten och krav på ukranian om dom ska ha militärt stöd, dvs samtalet han hade
Citera
2023-09-15, 07:29
Medlem
Citat:
En riksrätt handlar om en person och det är Joe Biden. Klart att det dyker upp andra människor i en utredning av en president, men det hela handlar bara om Joe. För att det är han som är president.

Men du menar förstås att om Hunter har begått brott så kommer ett åtal och en dom. Men det är en helt annan sak.
Självklart kommer (har redan) Hunters inblandning i korruptionsmistankarna att utredas i riksrätssutredningen, det är ju liksom Hunter som är bulvanen här.

Sen när det blir riksrätt så är det ju bara Joe som sitter på den anklagades sida.

Hunter förehavanden åtalas ju på annat sätt.

Du förstår skillnaden mellan riksrättsutredning och själva riksrätten?
Citera
2023-09-15, 11:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Självklart kommer (har redan) Hunters inblandning i korruptionsmistankarna att utredas i riksrätssutredningen, det är ju liksom Hunter som är bulvanen här.

Sen när det blir riksrätt så är det ju bara Joe som sitter på den anklagades sida.

Hunter förehavanden åtalas ju på annat sätt.

Du förstår skillnaden mellan riksrättsutredning och själva riksrätten?

Förklara för oss som inte förstår skillnaden, hur går det till när en riksrättutredning utreder en privatperson?
Citera
2023-09-15, 11:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Jaha en masterplan av Trump hindrar republikanerna att starta en riksrättsutredning innan de har röstat om det. Frågan är om de försöker skjuta frågan om att rösta långt framför sig såå att de kan prata om Biden och att de ska rösta upp det alldeles snart men ändå låt tiden gå?
Eller kommer de att rösta på direkt?

Vad tror du?

Jag förutspår att det här är Joe Bidens fel, på något sätt! Känns som att McCarthy vet att han inte har tillräckligt med röster, så det skulle bli pinsamt att göra saken offentlig. Men jag hoppas verkligen att han försöker, så att jag personligen kan förstå vad exakt den här utredningen handlar om.

Asked GOP Rep. Ken Buck if he changed his mind on the impeachment inquiry after House Republican conference meeting today, and he said he didn’t go. “I haven’t heard an accurate fact in conference in a long time. I’m not going to waste my time,” he told me
https://x.com/mkraju/status/1702533738066858348
Citera
2023-09-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag förutspår att det här är Joe Bidens fel, på något sätt! Känns som att McCarthy vet att han inte har tillräckligt med röster, så det skulle bli pinsamt att göra saken offentlig. Men jag hoppas verkligen att han försöker, så att jag personligen kan förstå vad exakt den här utredningen handlar om.

Asked GOP Rep. Ken Buck if he changed his mind on the impeachment inquiry after House Republican conference meeting today, and he said he didn’t go. “I haven’t heard an accurate fact in conference in a long time. I’m not going to waste my time,” he told me
https://x.com/mkraju/status/1702533738066858348

Ha ha ja klarare kan det inte bli. Jag har inte heller sett någon fakta kring frågan om Biden begått någon brottslig verksamhet. Buck verkar då inte vilja skämma ut sig.

Det är Trumps fingeravrtryck över allt här. Tror dock kommunikationskedjan är väldigt kort. Trump skriker repliker och order rakt in i lilla Kevins öra.
Citera
2023-09-15, 14:32
Medlem
Efraths avatar
Citat:
Ha ha ja klarare kan det inte bli. Jag har inte heller sett någon fakta kring frågan om Biden begått någon brottslig verksamhet. Buck verkar då inte vilja skämma ut sig.

Det är Trumps fingeravrtryck över allt här. Tror dock kommunikationskedjan är väldigt kort. Trump skriker repliker och order rakt in i lilla Kevins öra.
Du menar förutom att Joe och Hunter delar samma bankkonto, Hunter i emails rakt ut säger att pengar går till Joe, affärsmän och andra som gått ut och verifierat mail, att Joe har träffat affärsmän som han påstått aldrig träffat?

Det finns gott om fakta, många väljer att låtsas om att det inte finns dock verkar det som. Sen är detta en UTREDNING, där dom skall först hitta och samla ihop bevis för att sedan bestämma sig om det skall vidare eller inte. Så att ens låtsas om som att det inte finns något belägg till att göra detta är ett jävligt dumt påstående. Har redan sett idiot journalister på Aftonbladet som säger "höööh dom gör det trots inga bevis" vilket är lika jävla hjärndött som att säga "varför göra en polisundersökning? Finns ju inga bevis!"
Citera
2023-09-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Du menar förutom att Joe och Hunter delar samma bankkonto, Hunter i emails rakt ut säger att pengar går till Joe, affärsmän och andra som gått ut och verifierat mail, att Joe har träffat affärsmän som han påstått aldrig träffat?

Det finns gott om fakta, många väljer att låtsas om att det inte finns dock verkar det som. Sen är detta en UTREDNING, där dom skall först hitta och samla ihop bevis för att sedan bestämma sig om det skall vidare eller inte. Så att ens låtsas om som att det inte finns något belägg till att göra detta är ett jävligt dumt påstående. Har redan sett idiot journalister på Aftonbladet som säger "höööh dom gör det trots inga bevis" vilket är lika jävla hjärndött som att säga "varför göra en polisundersökning? Finns ju inga bevis!"

Jag har absolut ingen idé vad som finns och inte. Hur skulle jag kunna veta det när inget redovisas.

Ja det är en utredning där de ska först hitta bevis. Så vi får väl se så småningom om de hittar bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in