2023-09-14, 13:18
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Ja, men anklagelserna kretsar primärt kring eventuell inblandning i Hunters affärer. Båda två lär med andra ord bli utredda, däremot lär Hunters eventuella påföljder hanteras separat.

Vad exakt är anklagelserna? Att han tagit emot mutor? Oklart hur Hunter kommer in i den bilden. Och hur ska en riksrätt utreda en privatperson? Det har dom inte rätt till att göra.
Citera
2023-09-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ja, men den lutar ju sig mot en utredning? De samlas ju inte ett gäng och gissar.

En riksrätt handlar om en person och det är Joe Biden. Klart att det dyker upp andra människor i en utredning av en president, men det hela handlar bara om Joe. För att det är han som är president.

Men du menar förstås att om Hunter har begått brott så kommer ett åtal och en dom. Men det är en helt annan sak.
Citera
2023-09-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vilka politiska strider talar du om just nu? Att Donald Trump är åtalad för att han har haft dokument på toaletten som inte tillhörde honom? Det är inte någon politisk strid. Jämför hans fall med Jack Teixeira. En behandlas med silkesvantar, den andra sitter häktad.

Var annars än domstolarna ska man bekämpa korruption? Riksrätt är ett rätt klent svar på mutor och korruptionshärvor i fallet Biden. Det är vanligtvis allvarliga brott som utreds av åklagare och polis, men nu vet ingen riktigt vad som ska hända eftersom ingen riktigt vet vad som ska utredas. Låter politiskt enligt mig.

Om Barack Obama hade haft samma dokument på sin toalett, hade han blivit åtalad då?
Svar: nej.

Det har väl inte undgått dig att åklagare letat med ljus och lykta i fler år efter något - vad som helst - att sätta dit Donald Trump för?

Nu är jag ingen Trumpbeundrare och jag anser också att han på många sätt är en otrevlig pajas osv. Men det är inte det som saken handlar om.

Det handlar om hur det demokratiska systemet vissnar och dör när båda sidor tar till lawfare i allt högre utsträckning. Det är en mycket större och viktigare fråga än om de inblandade politikerna är trevliga eller otrevliga som personer. Det är konstigt att Trumphatarna inte inser detta. Om nu inte några av dem vaknar om Hunter och hans farsa åker dit.

När vänstern vann i Peru hade högern dragit igång en riksrättsprocess redan innan presidenten ens hunnit tillträda. Är det så vi vill ha det i väst också?
Citera
2023-09-14, 14:09
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Om Barack Obama hade haft samma dokument på sin toalett, hade han blivit åtalad då?

Det har väl inte undgått dig att åklagare letat med ljus och lykta i fler år efter något - vad som helst - att sätta dit Donald Trump för?

Nu är jag ingen Trumpbeundrare och jag anser också att han på många sätt är en otrevlig pajas osv. Men det är inte det som saken handlar om.

Det handlar om hur det demokratiska systemet vissnar och dör när båda sidor tar till lawfare i allt högre utsträckning. Det är en mycket större och viktigare fråga än om de inblandade politikerna är trevliga eller otrevliga som personer. Det är konstigt att Trumphatarna inte inser detta. Om nu inte några av dem vaknar om Hunter och hans farsa åker dit.

När vänstern vann i Peru hade högern dragit igång en riksrättsprocess redan innan presidenten ens hunnit tillträda. Är det så vi vill ha det i väst också?

Barack Obama hade inte några dokument på sin toalett, undangömda för FBI, NARA, DOJ och hela köret. Du kan inte jämföra med Obama eftersom det är en fantasi.

Jämför med Mike Pence. Han upptäckte dokument som inte tillhörde honom, kontaktade rätt personer och så var det inte något mer med den saken. Om du eller jag hade upptäckt något liknande hemma under byrån så skulle inte vi bli behandlade på samma sätt. Där kan vi snacka orättvis behandling.

Och som du säger, det handlar inte om att Trump är en otrevlig pajas, eller att någon hatar honom. Läs åtalen i fråga. Det är inte "vad som helst".
Citera
2023-09-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Obama skulle aldrig ens ha tagit med dem hem. Men nu gjorde ju Trump det och sen begick han en massa brott. Klart att de haft lyktan mot Trump eftersom han begår brott hela tiden. Att du tycker om Trump har inte mycket med saken att göra.

Jag tror att de här riksrätterna har varit bra, och det är bra att det har varit gamlingar så kommer det där att ändra sig. Ibland måste det gå till den punkt att allt blir dåligt och de kan inte föra någon politik. Så går pendeln åt andra hållet.
Citera
2023-09-14, 14:32
Medlem
Clodiuss avatar
Obehagligt att riksrättsåtal kommit att utvecklas mot något some närmast liknar ett misstroendevoltum. Jag anseratt man skall vara ytterst resprektiv med att använda detta. Den aktuella riksrättsutredningen och rikdrättsåtalet mot Clinton var fökastliga. liksom troligen det första riksrättsåtalet mot Trump. Andra går att diskutera också, men ur tidspperspektiv.
Citera
2023-09-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Obehagligt att riksrättsåtal kommit att utvecklas mot något some närmast liknar ett misstroendevoltum. Jag anseratt man skall vara ytterst resprektiv med att använda detta. Den aktuella riksrättsutredningen och rikdrättsåtalet mot Clinton var fökastliga. liksom troligen det första riksrättsåtalet mot Trump. Andra går att diskutera också, men ur tidspperspektiv.

Håller med dig helt. Riksrätt är ju en juridisk process som ska hantera brottsanklagelser. Och där ska ju saken vara biff menar jag innan man drar igång något. USA har ju inte något misstroendevotum så det verkar finnas ett behov för just det. Men där skulle det ju verkligen kunna bli kaos så som de beter sig.

Och vi tar det som tråden handlar om så verkar ju det inte alls finna något bevis om att Biden har begått brott. Men hosta fram det så är det ju bara att tuta och köra.
Citera
2023-09-14, 15:53
Medlem
Kevin McCarthy har inlett en formell riksrättsutredning. Och det kan man göra bara för att man vill.

Det gick inte att få Trump vald genom att prata om Hunters laptop.

Alltså då håller man möten om det hela och kommer fram att vi kan ställa Biden inför riksrätt för Hunters laptop.

Undrar om de har hittat något nu som håller vatten. Än har de inte lagt fram mer än de gjorde 14 oktober 2020.

Spännande att se om Trump blir vald 2024. Och kommer det att bero på Hunters laptop?

Jag är mycket exiterad.
Citera
2023-09-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188
Håller med dig helt. Riksrätt är ju en juridisk process som ska hantera brottsanklagelser. Och där ska ju saken vara biff menar jag innan man drar igång något. USA har ju inte något misstroendevotum så det verkar finnas ett behov för just det. Men där skulle det ju verkligen kunna bli kaos så som de beter sig.

Och vi tar det som tråden handlar om så verkar ju det inte alls finna något bevis om att Biden har begått brott. Men hosta fram det så är det ju bara att tuta och köra.

Ja det är ena skumt. De har inga bevis men nu startar de en riksrättsutredning för att leta fram bevis? Är inte det lite galna tepartyt?
Citera
2023-09-14, 16:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Du vet mycket väl att de patetiska demokraterna gick efter Trump för att de förlorade valet 2016 sen så startade dom världens största smutskastningskampanj men du är ju lika rutten som demokraterna.
Många ser igenom charaderna man går efter Trump vare sig det finns något eller inte för att orsaka skada sen så sitter ni och tycker att ni är moraliskt överlägsna. Ni är som lorten under skorna.

Ja kasta sten i glashus blir det ju när demokraterna försökt sätta ditt Trump med lögner om sammarbete med Ryssland.
Så mycket som man jagat Trump saknar motstycke historiskt sett men det misslyckades.
När Biden hamnar i skottgluggen då gråter ni.
Vi får väl se om det kommer fram något om Ukraina och Bidens odugliga skräpmänniska till son som får den senildementa stackaren att hamna i trubbel.
De två impeachment var inte av någon smutskastarkampanj, inte för tex quid pro quo som inte är tillåtet.
Men lugnt, förstår detta handlar om skifta fokus ifrån faktiska brott som donalds gjort, så förlåter dig för dina fel.

Än idag undrar mer än en person varför den ökade aktiviteten av ryska agenter kring donalds var om.
Och hade de haft mer befogenheter, så är jag rätt säker på att man hade funnit oegentligheter där kanske tom brott.

Men för återgå till Joe, här är det helt kliniskt rent ifrån bevis för nått och de har berättat det själva.
Och komiskt nog har de redan försökt en gång att göra en impeachment mot Joe och ingen vet vart den impeachment tog vägen, för det verkar som den impeachment bara sa POFF borta.
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
En fråga till väldigt många av er här, båda sidor. Hur orkar ni som svenskar utan någon som helst faktiskt förmåga till påverkan av ett annat lands val bli så emotionellt engagerade?

Självklart kommer USAs val av president påverka oss också. Så att följa utvecklingen är absolut viktigt för dina egna framtidsplaner. Men att välja lag och hålla på att debattera med andra svenskar som valt det andra laget är bara till nackdel för er som individer.
Emotionellt engagerade?
Nja, sakligt återger politiken i USA korrekt är väl en mer beskrivande beskrivning.
Och vi har lärt oss att vissa inte bryr sig om saklighet, fakta eller bevis, och dess rättar vi till bara och dessa är svårt känslomässigt engagerade av någon underlig orsak och speciellt när man finner brott, då verkar de helt haverera och börjar prata som så mycket annat att det blir komiskt istället.

Men denna impeachment funderar jag lite på vad den ska ge och med tanke på deras egna utredning berättade att de aldrig kom fram till något med Joe.
Och man undrar lite varför en impeachment till, varför inte börja med den man började med innan?
Eller är detta det nya mot Joe och "starta" nya impeachment mot Joe, men aldrig gå vidare med dom.

Undrar vad det är om, och fake impeahcment gynnar bara Joe till vinna valet.(Men så långt tänkte dom aldrig.)
Men såklart först får vi se om de denna gången kommer gå vidare med impeachment, måste säga jag känner en svår tveksamhet till detta och med tanke på inget hände senaste gången.
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Shokin försökte stoppa utredningen mot Burisma.

Det var många runt om i världen som pressade på för att få bort den korrumperade Shokin, bl a IMF och EU.

En anledning till att Biden pressade på var att Shokin inte ville utreda Burisma.

www.rferl.org/amp/why-was-ukraine-top-prosecutor-fired-viktor-shokin/30181445.html
Detta har vi vetat om i åratal, och ändå försöker de påstå annat.
Rätt intressant hur de använder samma sak igen och som inte funkade sist heller pga väst världen ville ha bort åklagaren långt innan Joe fanns på spelplanen
Citera
2023-09-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188
En riksrätt handlar om en person och det är Joe Biden. Klart att det dyker upp andra människor i en utredning av en president, men det hela handlar bara om Joe. För att det är han som är president.

Men du menar förstås att om Hunter har begått brott så kommer ett åtal och en dom. Men det är en helt annan sak.

Ja, allt detta är jag medveten om.
Citera
2023-09-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ja, allt detta är jag medveten om.

Perfekt!

När de trodde att folk skulle rösta på Trump på grund av det som finns i laptoppen misstog de sig. Och i denna laptop så har inget nytt dykt upp.

Så de startar en riksrättutredning för att de vill göra det bara. Och de har de ju all rätt att göra men det ser ju lite tokigt ut hittills. Men det kan ändra sig. Jag ärexiterad. Verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in