2023-09-13, 07:21
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGG + STICK IM SCHINKEN

Var på gymet redan vid 05.00 i morse. 16 relativt tunga arbetsset för ryggen samt den avslutande bicepsövningen enligt armprogrammet á 3 veckor signerat den amerikanske fitnessprofilen och fystränaren Jeff Cavalieri (kolla in YouTube-kanalen AthleanX). Just nu peaker jag i arbetseten i pull downs med fria vikter på 160 kg x 4 strikta repetitioner. Dvs totalt 8 st 20 kilos-kakor. Mitt PB är 170 kg. 2024 ska jag klara 5 st kakor på varje sida om maskinen. Eller med andra ord 200 kilo. Så när jag relativt enkelt klarar av de fyra repsen på 160 kg, kommer jag höja med 2.5-5 kilo för varje pass. Väl uppe på de här vikterna går progressionen relativt långsamt. Så minst 8 veckor men troligtvis kommer det ta 3-4 månader innan jag är i mål. Fast tiden spelar faktiskt mindre roll. Om detta kräver mer tid och styrka får det väl ske i september 2024. Eller i oktober. Men jag SKA gå i mål med det här lilla projektet.

Jag har en relativt lugn dag utan möten i dag. Så kanske att jag kör ett andra pass senare i dag. Oavsett så ska jag nu bara få i mig lite koffein innan jag klämmer av en löprunda.

I går var jag ovanligt hungrig och åt också mer än vad jag normalt brukar/får så här under diet. Men det kändes som min kropp skrek efter energi och byggstenar. Nu åt jag inget onyttigt men i dag blir det färre och lättare kalorier och jag ska inte överstiga mitt tak för intag av protein, kolisar och fett. Kokt kyckling, broccoli, ägg och lite ris till lunch. Någon form av sallad till middag samt ett par proteinshakes under dagen. Så ser mitt kostupplägg så här i mitten av september.

I dag ska jag sätta min sista ampull mast (100 mg) tillsammans med 300 mg Testo C och 250 mg Deca.
From med mitt nästa stick nu på lördag blir det bara Testo och Deca.

Kör hårt nu. Det ska jag göra.

//Ivan
Citera
2023-09-13, 16:18
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT AXELPASS DET BLEV

Kände mig pigg och fräsch i axlarna så jag drog till gymmet på lunchen och klämde av ett bättre deltapass.

Inledde med pec deck och lite lägre vikter och högre reps (15-20 st) i fyra set som uppvärmning. Sedan gick jag loss på sittande militärpressar i Smith-maskinen i fyra set där jag som tyngst körde på 80 kg (brukar köra tyngre men är lite extra försiktig på grund av min inflammerade muskel i ena axeln). Därefter återvände jag till pec deck-maskinen för ytterligare reversed flyes för baksida axlar. Höjde vikten rätt markant men lyckades ändå köra 4 x 15 reps. De sista repsen på ren vilja snarare än styrka. I sista setet fick jag tom ta micropasuser mot slutet. Men jag smällde iväg alla repetitioner som jag hade bestämt mig för att göra. Avslutade med maskinpressar med fria vikter. Var rejält slut vid det här laget men fyrade ändå iväg fyra tunga set med 8-12 reps. Som tyngst 120 kilo i sista arbetssetet. Sedan körde jag två dropset på 100 resp 80 kg. Vet inte hur många repetitioner det blev. Jag matade på tills jag inte längre kunde lyfta vikterna ens två, tre centimeter.

Nu ska jag köra lite kardio innan min tidiga middag. Jag brottas med en helt annan typ av hunger nu när jag går upp 04.30. Vid halvtio, tio är jag redo att äta ett grillat vildsvin och en långpanna potatisgratäng och en skurhink med rödvinssås.

Att ligga så lågt som jag gör på kalorier blir en helt annan utmaning under de här förutsättningarna. Men, men - det är bara att bita ihop.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
Citera
2023-09-14, 10:17
Medlem
IvanDF2s avatar
ETT GRYNINGSPASS FÖR PECSEN

Vaknade rejält utvilad innan solen gått upp. Drog i mig en pwo med massor av koffein och drog till gymmet för ett intensivt bröstpass. Avslutade med 4 set för triceps enligt det 3-veckorsprogram som jag nu testar. Det blev 20 arbetsset för bröstet. Tillbringade de första 20 minuterna i Smithmaskinen och körde pyramid- och dropsets på 1) Bänken i 30° vinkel och smalare grepp 2) 15° vinkel och brett grepp. De tog fint. Körde mig rätt rejält slut där.

Två pass per dag är nu rutin och inte bara en tanke
Kanske att jag återvänder till gymmet i eftermiddag för ett pass till. Jag har kommit in i svängen med att köra 2 pass per dag. För två år sedan var det något jag funderade på men aldrig provat för att det kändes som lite väl...too much, antar jag. Men allt det där är bara en tankefälla. It's all in the mind. Det går alldeles utmärkt att köra två tunga pass. Bara man äter och vilar ett par timmar mellan passen. Jag upplever inte att vare sig mitt fokus, ork eller styrka är ens 1% sämre under dagens andra pass. Och - inte minst - så har min muskelutveckling varit bättre än någonsin. Jag har helt börjat skita i inplanerade vilodagar. Jag kör på så länge det känns bra. Om jag ens bara anar att en muskelgrupp inte är helt hundra och om den känns lite sliten väljer jag att träna något helt annat. Om hela min kropp känns slutkörd (rätt ovanligt men har hänt ett par gånger) tar jag en vilodag eller två.

Visst, med grepp i kroppen är återhämtningen på en helt annan nivå än om jag hade tränat ren. Fast jag tror att jag ändå skulle hantera 2 pass/dag rätt bra.

E3d eller e4d?
Funderar på att sätta min mix av 300 gram Testo C och 250 mg deca e4d istället för e3d. Ingen större skillnad med totalmängden per vecka blir snäppet lägre. Vilket spontant känns rätt. Vi får se...

Kör hårt! // Ivan
Citera
2023-09-14, 11:54
Medlem
torrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
Torran, minsann!!

Härligt att höra. Låter som du är på en sådan där bra plats just nu i livet. Planerar du att sätta fokus på gymet och träningen nu i höst/vinter?

Här är allt bara bra, tack. Kommit in i något som känns som snudd på ett optimalt flow just nu. Träningen går som en dans (förutom att jag måste träna runt min ena, jävla axel), dieten och viktminskning följer prydligt min planering och till och med löpning flyter lite extra bra.

HAHA, JA NU KÖR VI BROR, JAG SVÄR - WHALLA!

Saknar definitivt de livet hehe, snart tillbaka till vinterbulken.

Anledningen till att jag fick sluta (är dock frf på 200mg testo ew) är pga jag nog haft majoriteten av min vakna tid inne på ett budgetmöte, i ett excel-sheet eller på något mingel för att smöra för kunder. Hemskt.

Hur tycker du deca är? Funderar på att det ska bli en del av Torrans comeback hehe.

Sen får du fan skaffa dig 50 inlägg så jag kan skicka PM till dig förfan. Vamos!

Mvh
Torran
Citera
2023-09-14, 15:18
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torran
Saknar definitivt de livet hehe, snart tillbaka till vinterbulken.

Anledningen till att jag fick sluta (är dock frf på 200mg testo ew) är pga jag nog haft majoriteten av min vakna tid inne på ett budgetmöte, i ett excel-sheet eller på något mingel för att smöra för kunder. Hemskt.

Hur tycker du deca är? Funderar på att det ska bli en del av Torrans comeback hehe.

Sen får du fan skaffa dig 50 inlägg så jag kan skicka PM till dig förfan. Vamos!

Mvh
Torran

Ja, jag misstänkte att det var arbetsbördan som gjort dig lite osynlig. Men helt rätt att prioritera karriären. Låter som det går bra - Heja dig!

Jag tycker om deca. Det har jag alltid gjort. Den är svår att beskriva. Om Testo är gitarristen i ett band är deca basisten. Som står några meter bakom och pumpar och håller takten. I den här liknelsen blir Tren en Axl Rose eller Bruce Dickinson

Testo + Deca har varit min melodi länge. De kompletterar varandra bra. Det är enkelt. Det fungerar.

Har historiskt känt mig lite "tung" på deca. Ökat puls/blodtryck, lite tungt att andas vid kardio (kan iofs vara inbillning) etc. Men senaste åren känns det som min kropp har vant sig vid det mesta så nu känner jag knappt av att jag ligger på 1,3-1,6 gram ew. Efter nyår ska jag dock testa att byta ut deca mot EQ. Mest för att jag vill EQ en rejäl chans. Sist jag hade EQ i mixen körde jag för lågt för att kunna göra en rättvis utvärdering. Fast jag gillar att börja smått, att lära mig krypa innan jag springer. En del kallar EQ för en snällare lillebror till Deca. Får se om det stämmer

Om du gör comeback kirrar jag 50 inlägg! Får väl dyka in i 50 random-trådar och skriva "kuk"
Citera
2023-09-14, 15:28
Medlem
IvanDF2s avatar
RYGG/TRAPZ/BICEPS

Kände mig både pigg och stark och: jävligt trött på att sitta bakom skärmen. Så jag drog till gymet och brände av ett kort, intensivt pass för primärt ryggen men hann också med ett par övningar för trapz och biceps. Jag har under en längre tid valt att inte prickskjuta Trapezius. Eftersom jag tycker att man måste ha rätt bra vid och volym i axlarna. Det är så jävla fult rent visuellt när någon med smal axelvidd och underutvecklade delts har stora trapz. Kombinationen gör att man ser ut som en Coca Cola-glasflaska. Eller en isbjörn. Men nu har jag nått den nivå på axlarna att jag ska lägga lite extra krut på att få upp trapzen en smula.

I dag fick T-baren extra uppmärksamhet och tid av mig. Jag vill inte ha så mycket bredare rygg men jag ser gärna att den blir lite köttigare. Mer fyllig och detaljerad. T-bar med olika vinklar på greppen i kombination med att dessa kan köras smalt resp. brett tycker jag är en underbar övning. I övrigt var passet inte så mycket att orda om. De vanliga övningar, relativt tungt och 8-12 reps utom i några tyngre arbetsset där jag låg i intervallet 4-6 repetitioner.

Ligger på extra tuff diet (väger mig på fredagar så på torsdagar lider jag pin för att få displayen på vågen att lysa fint och snällt) så nu har jag knappt några kalorier kvar att äta. Blir på sin höjd en proteindrink och kanske, kanske en proteinbar om jag blir sådär extra sugen på något.

I dag vilar jag helt från löpningen. Har känt av en gammal skada senaste dagarna. Av samma anledning valde jag att köra ben i morgon (skulle egentligen kört dom i dag).

Alla ni monsterdiggare som har era pass kvar: Kör hårt!

//Ivan
Citera
2023-09-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF2
RYGG/TRAPZ/BICEPS

Kände mig både pigg och stark och: jävligt trött på att sitta bakom skärmen. Så jag drog till gymet och brände av ett kort, intensivt pass för primärt ryggen men hann också med ett par övningar för trapz och biceps. Jag har under en längre tid valt att inte prickskjuta Trapezius. Eftersom jag tycker att man måste ha rätt bra vid och volym i axlarna. Det är så jävla fult rent visuellt när någon med smal axelvidd och underutvecklade delts har stora trapz. Kombinationen gör att man ser ut som en Coca Cola-glasflaska. Eller en isbjörn. Men nu har jag nått den nivå på axlarna att jag ska lägga lite extra krut på att få upp trapzen en smula.

I dag fick T-baren extra uppmärksamhet och tid av mig. Jag vill inte ha så mycket bredare rygg men jag ser gärna att den blir lite köttigare. Mer fyllig och detaljerad. T-bar med olika vinklar på greppen i kombination med att dessa kan köras smalt resp. brett tycker jag är en underbar övning. I övrigt var passet inte så mycket att orda om. De vanliga övningar, relativt tungt och 8-12 reps utom i några tyngre arbetsset där jag låg i intervallet 4-6 repetitioner.

Ligger på extra tuff diet (väger mig på fredagar så på torsdagar lider jag pin för att få displayen på vågen att lysa fint och snällt) så nu har jag knappt några kalorier kvar att äta. Blir på sin höjd en proteindrink och kanske, kanske en proteinbar om jag blir sådär extra sugen på något.

I dag vilar jag helt från löpningen. Har känt av en gammal skada senaste dagarna. Av samma anledning valde jag att köra ben i morgon (skulle egentligen kört dom i dag).

Alla ni monsterdiggare som har era pass kvar: Kör hårt!

//Ivan
Ser riktigt bra ut, Ivan! Med tanke på att du kör två pass per dag (oftast?), hur f*n orkar du sitta på en sådan här diet? Jag försöker inbilla mig att jag ska köra två pass per dag och inte vara hungrig som en jävla björn?! Hade nog hungrat ihjäl mig, tur att någon annan bröstar upp sig och visar vart skåpet ska stå, hehe.
MVH
Citera
2023-09-14, 20:32
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Ser riktigt bra ut, Ivan! Med tanke på att du kör två pass per dag (oftast?), hur f*n orkar du sitta på en sådan här diet? Jag försöker inbilla mig att jag ska köra två pass per dag och inte vara hungrig som en jävla björn?! Hade nog hungrat ihjäl mig, tur att någon annan bröstar upp sig och visar vart skåpet ska stå, hehe.
MVH

Jag har lyxen att inte bli så hungrig - brukar i regel kunna fokusera bort det - och dessutom har jag aldrig haft aptit på morgonen Så jag kan spara alla mina kalorier till lunch, mellanmål och middag. Men när jag nu går upp vid 04.30-05.00, är jag lunchhungrig redan vid halvtio, tio. Jag håller den hungern i schack med kaffe, Pepsi Max och kopiösa mängder bubbelvatten😎
Citera
2023-09-15, 10:09
Medlem
IvanDF2s avatar
500 REPS UNDER ETT PASS!

Såg en blänkare i ett flöde i sociala medier och bestämde mig direkt för att kopiera det upplägget. Att välja ut 5 olika övningar för en muskelgrupp, köra varje övning i 4 set x 25 repetitioner = Totalt 500 reps i samma stund man avslutar det sista setet i den sista övningen.

Det brinner!
Jag valde bröst för detta och jääävlar vilken genomkörare! Alltså under större delen av passet brann pecsen som eld! Ska du också prova, kan jag direkt tipsa om att det bara är att lämna egot hemma. Du - liksom jag - upptäcker snart att du måste sänka vikterna så lågt att det snudd handlar om luft, i jämförelse med vad du vanligtvis kör på.

Det ska bli intressant om detta genererar träningsvärk. För när jag krigat på i ett par månader i den zon som jag vanligtvis då befinner mig i, är det otroligt sällsynt att jag ens får minsta antydan till träningsvärk. Men dagens 500 reps-pass har nog potential att orsaka det.

Dieten = Like clockwork
Jag vägde in mig i morse. Deffen går helt enligt plan. Tappat exakt 1 kg fett sedan förra fredagen. I dag blir det lite fler kalorier men inget onyttigt. Bara lite mer av det nyttiga. Ska även köra ett vader/röv/ben-pass under sen eftermiddag och om benen inte är för stumma efter det, blir det en kortare löprunda innan middagen.

Nu kör vi hårt, visst?!! // Ivan
Citera
2023-09-16, 21:47
Medlem
Tjena,

Trevlig tråd, har du någon aningen vad dina testonivåer ligger på ungefär? Jag kör behandling med TRT så det är såklart klenare doser och peakar på 26-28. Det har absolut puttat upp mig en nivå eller två med träningen men funderar väl lite på att se mig om efter en liten extra boost 💪🏻😉
Citera
2023-09-17, 07:50
Medlem
IvanDF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Tjena,

Trevlig tråd, har du någon aningen vad dina testonivåer ligger på ungefär? Jag kör behandling med TRT så det är såklart klenare doser och peakar på 26-28. Det har absolut puttat upp mig en nivå eller två med träningen men funderar väl lite på att se mig om efter en liten extra boost 💪🏻😉

Tjenare, kul att du gillar min tråd. Jag har ingen som helst susning om vad mina nivåer ligger på just nu. Högt, antar jag. Hur ser din TRT ut? Gel eller inject? Vilken dosering och hur ofta?

Stämmer det att man får motsvarande 250 mg testo varje vecka? Det var min vanliga kur, alltså 250 mg ew i början. Jag fick helt fantastiska resultat på bara den dosen. Sen gick jag andra året upp till 500 mg och tog återigen nya kliv till nästa nivå. Så man kommer långt utan några monstruösa kurer

//Ivan
Citera
2023-09-17, 08:01
Medlem
IvanDF2s avatar
SEG SÖNDAG

Jag har nu i princip haft två vilodagar. Unnat mig lite skräpmat som en saftig calzone eller två och några glas vin och har för första gången på veckor inte vägt exakt allt jag stoppat i mig. En välbehövlig paus, helt enkelt. Men nu är det tillbaka till verkligheten som gäller. Som är att just placera allt jag äter på hushållsvågen för att säkra upp kaloriunderskottet. Jag vet inte om det känns extra motigt att ta dra och köra ett pass i dag på grund av min lilla paus eller om det helt enkelt är det gråa, sega och regniga söndagsvädret. En skum känsla av att dagen kändes tråkig infann sig i samma ögonblick som jag öppnade ögonen tidigare i morse.

Vader, röv och ben står på schemat. Om den här dagen blir så tråkig som jag tror, bränner jag antagligen av ett ryggpass i eftermiddag. Jag ska även klämma in en kortare löprunda och se hur min krånglande vadmuskel känns.

Jag har förresten noterat att ballen inte är lika allert som vanligt. Rätt lam och degig och morgonstånden har lyst med sin frånvaro. Antingen beror det på att jag slutat med Mast (som motverkar aromatiseringen) eller så är det kanske den klassiska deca-dickcen pga 600 mg Deca i veckan eller så är mest hela jag bara...seg. Inklusive kuken.

Mitt lata jag vill helst bara hitta en serie i flera säsonger och parkera dödköttet i Netflix-soffan. Den mer disciplinerade Ivan sätter dock stopp för det.

Kör hårt nu, det ska jag strax tvinga mig till att göra! // Ivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in