• 1
  • 2
2023-09-14, 15:16
Medlem
Någon som vet hur man gör för att öppna en Dräger 3820 och byta ut batteriet själv. Hittar liksom ingen punkt att angripa den på för att få upp den.
2023-09-14, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlarrei
Någon som vet hur man gör för att öppna en Dräger 3820 och byta ut batteriet själv. Hittar liksom ingen punkt att angripa den på för att få upp den.
Tror du måste lämna in den för samtidig kalibrering. Djävla skitgrejor.
2023-09-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tror du måste lämna in den för samtidig kalibrering. Djävla skitgrejor.

Verkligen skitgrejer isåfall. Hade den nyss inne för kalibrering så kände inte att jag orkade skicka iväg den igen.
2023-09-14, 15:34
Medlem
Citat:
Verkligen skitgrejer isåfall. Hade den nyss inne för kalibrering så kände inte att jag orkade skicka iväg den igen.
Bytte de inte batterier då? Verkligen pissigt. Jag har en AlcoRx FCA30 som jag tänkt byta när det snart blir dags att kalibrera den, med då släpper jag förstahandsvalet Dräger.

Någon som har förslag på pålitlig alkolmätare? Bränslecell.

Vore intressant att få veta varför de inte bytte batteri.
2023-09-14, 15:40
Medlem
Ibland testar ju man alkoholmätare, men Aftonbladet har all sånt bakom betalvägg.

Någon här som kanske kan avslöja billigast och bästa?
2023-09-14, 15:44
Medlem
Citat:
Bytte de inte batterier då? Verkligen pissigt. Jag har en AlcoRx FCA30 som jag tänkt byta när det snart blir dags att kalibrera den, med då släpper jag förstahandsvalet Dräger.

Någon som har förslag på pålitlig alkolmätare? Bränslecell.

Vore intressant att få veta varför de inte bytte batteri.

Okej, ja, Drägern kanske är pålitlig men jag lyckades såklart får tag i nån version som är svårare att ta sig in i än ett kassaskåp.

Ja, vetifan.. Kollade man på på batteristatus när jag skickade iväg den så var den inte låg. Så jag beställde enbart kalibrering.
Hann blåsa i den 2 gånger efter jag fick hem den så dog batteriet.
2023-09-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ibland testar ju man alkoholmätare, men Aftonbladet har all sånt bakom betalvägg.

Någon här som kanske kan avslöja billigast och bästa?

Ett test där Aftonbladet utsett den bästa.

Dräger Alcotest 4000
Betyg: 5 av 5 plus

Billig vet jag dock inte. 2795:- skriver dom som pris på den.

Din får 4 plus i samma test.
Senast redigerad av zlarrei 2023-09-14 kl. 15:53. Anledning: Felstavning
2023-09-14, 15:52
Medlem
Citat:

Det sitter två skruvar under munstycket. Lägg märke till vilket håll batteriet sitter då det inte står på kretskortet vilken terminal som är plus eller minus.
2023-09-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ett test där Aftonbladet utsett den bästa.

Dräger Alcotest 4000
Betyg: 5 av 5 plus

Billig vet jag dock inte. 2795:- skriver dom som pris på den.
Tack. Någon billigare som har ett bättre pris? Min har snart nått 500 blås, vet fan inte hur jag gör
2023-09-14, 15:57
Medlem
Citat:
Tack. Någon billigare som har ett bättre pris? Min har snart nått 500 blås, vet fan inte hur jag gör

Batteriet i en 3820 håller över 1500 blås. 4000 är samma som 3820 fast med batterilucka så man slipper skruva isär den eller lämna in den för att byta batteri.
2023-09-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Det sitter två skruvar under munstycket. Lägg märke till vilket håll batteriet sitter då det inte står på kretskortet vilken terminal som är plus eller minus.

Ja, tack för informationen! Har sett dom skruvarna. Tyckte dom såg ut som nån slags torx fast med en pigg i mitten.
2023-09-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ja, tack för informationen! Har sett dom skruvarna. Tyckte dom såg ut som nån slags torx fast med en pigg i mitten.

Min har vanliga torx. Men de kanske har kört med säkerhetstorx på vissa batcher för att jävlas med sina kunder. Ett sett med säkerhetsbits är ju dock ganska billigt och det kan du ha nytta av senare i livet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in