2023-09-13, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför bryr du dig? Återgå till att bygga sverige istället. Skaffa ett jobb imorgon

Det jobb du har , att sitta här o hora för rubel är det din dröm ?

Var detta det du ville med ditt liv ?att sälja dig till Putin , och sprida ondskans imperiedrömmar .

Du lyckas inte omvända någon , och du kommer bli lurad på lönerubeln , som era soldater blir .
Citera
2023-09-13, 23:07
Medlem
Ken Drydens avatar
Ryssarna säger att det inte handlar om ett krig mellan Ryssland och Ukraina, utan mellan Ryssland och Nato. Om man då tar dem på allvar, så ser balansen ut så här vad gäller förlusterna:

Stupade/permanent sårade
Ryssland: 270 350
Nato: 0

Stridsvagnar
Ryssland: 4584

Stridsfordon
Ryssland: 8792

Artillerisystem
Ryssland: 5902

Stridsflygplan
Ryssland: 315

Helikoptrar
Ryssland: 316

Krigsfartyg
Ryssland: 19

Ingen kan säga att det gått särskilt bra för ryssarna i sin kraftmätning mot Nato och den Fria världen. Vore jag ryss skulle jag faktiskt skämmas lite.
Citera
2023-09-13, 23:08
Medlem
Citat:
Detta har du säkta källor på antar jag.
Jag tror att det bästa för hela Sverige, Europa som vi tyvärr tillhör skulle må bra av att ryssen för dessa områden. Även om kriget av andra orsaker skulle ta slut kommer detta alltid vara en orosområde i generationer framåt.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12513013/Russian-soldiers-shot-dead-friendly-fire-chaotic-retreat-mistaken-Ukrainian-assault.html

Vad du tror är irrelevant eftersom det du tror skulle destabilisera Europa än mer än vad Ryssen försökt med redan.

Ja, om inte Ukraina utvisar alla ryssar från Ukraina och skickar dem till Ryssland där de hör hemma.
Ryssarnas annekterade områden kommer ha Ukrainska partisaner där i många många år framöver om Ryssarna tillåts behålla områdena.
Senast redigerad av Kratatch 2023-09-13 kl. 23:15.
Citera
2023-09-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ja framgången skulle för Ryssens sida vara att behålla de redan intagna områdena? Eller det kanske du menar är ett misslyckande? Jag är inte ryss men om jag vore det skulle jag se det som en framgång när hela Nato kommer med en motoffensiv.

När sker denna offensiv av NATO?
Citera
2023-09-13, 23:11
Medlem
Citat:
Pustr, 250 kvadratkilomer av totalt vad???? Har du ens tänkt göra en riktig analys?

Av världens största minfält?
Citera
2023-09-13, 23:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det går på miniminivå och har än så länge kylvatten trots att Ryssland tömde dammen. Ryssland kontrollerar det men FN-observatörer får åka dit ibland.

Känns otrevligt men något som Ryssland kontrollerar. Vi får väll se hur det blir..
Citera
2023-09-13, 23:20
Medlem
Citat:
Har du kollat kartan? det märks knappast den stora motoffensiven. Och du har inte heller en jävla aning om hur stora förlusterna är på någon sida.
Stoppa detta vansinne nu. Låt Ryssen få dessa områden.

Människor som bor där vill inte bo i Ryssland så det är inget alternativ.
Rimliga alternativet är att USA vaknar, tar sitt ansvar och skickar in flygvapnet.
Citera
2023-09-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ryssarna säger att det inte handlar om ett krig mellan Ryssland och Ukraina, utan mellan Ryssland och Nato. Om man då tar dem på allvar, så ser balansen ut så här vad gäller förlusterna:

Stupade/permanent sårade
Ryssland: 270 350

Stridsvagnar
Ryssland: 4584

Stridsfordon
Ryssland: 8792

Artillerisystem
Ryssland: 5902

Stridsflygplan
Ryssland: 315

Helikoptrar
Ryssland: 316

Krigsfartyg
Ryssland: 19

Ingen kan säga att det gått särskilt bra för ryssarna i sin kraftmätning mot Nato och den Fria världen. Vore jag ryss skulle jag faktiskt skämmas lite.

Påminner mig om skämtet jag såg i en youtube kommentar.

Citat:
"2 friends meet and one says to the other:

- Have you seen what is happening in Ukraine?
There is a war between Russia and NATO. The Russians have already lost 200 thousand soldiers, the cruiser Moskva, 3 thousand tanks..

- what about NATO?

- NATO hasn't arrived yet.."
Citera
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Har ryssen börjat förlora? Vilken blogg på AB refererar du till?
Det jag är rädd för att Ryssen förklarar krig och då är vi helt rökta.
Sverige först!

Att sätta Sverige först handlar om att värdera de friheter och privilegier vi har. Sådant vi absolut inte skulle ha under ryskt styre. Det är värt att offra lite pengar från att mota Ivan i grind; och om Ivan dyker upp på våran bakgård, då får vi sonika vara beredda att blöda lite för landet, folket och de värderingar vi håller kära.

Var inte rädd för döden kamrat. Ta jägarexamen och beväpna dig, köp lite konserver och invänta Ivan. Allt du har att förlora är din frihet.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
När sker denna offensiv av NATO?

Pågår, materiel och vapen från Nato, samt intel och några sabotagegrupper. De som dör i drivor är såklart ukrainare och deras nationalister.
Detta är väl ändå ingen överraskning för er eller?
Citera
2023-09-13, 23:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Lovar att 90 % av dessa filmer du påstår är inspelade av Ukraina. Liksom den filmen de slog en slägga i en påstådd Wagner. Propaganda fastnar enbart på lågbegåvat folk, höj dig!
Här får jag nog ge dig ett halvt rätt.
Jag tror inte det är 90% men många filmer har kommit från ukrainska drönare.

Källa på att Wagner-slägga-grejen var fejk?
Det var inget som de själva förnekade, de var ju tvärtom väldigt stolta över detta?!
Citera
2023-09-13, 23:22
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Av världens största minfält?

Ska du göra en analys ev världens största minfält? eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in