2023-09-13, 22:00
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Han ska vara glad att han fick livsmedel medans andra får handdukar och annat de inte behöver i sitt liv...

En handduk är i alla fall ett fint minne. Man kan tänka på sonen varje gång man torkar sig. En säck potatis äter du upp på en månad. Jag skulle hellre ha en handduk.
Citera
2023-09-13, 22:00
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Kolla gärna in verifierbara förluster av hårdvara på Oryx så ser du att ryssen förlorat mer än Ukraina även under Ukrainas offensiv. Det är en indikator på att ryssarna förlorar mer manskap då denna hårdvara innehåller människor. Allt annat är irrationellt önsketänkande från ryssvänner.

Nej, kan du inte förklara vad som står där. Vad är ställningen?
Citera
2023-09-13, 22:02
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ca 250 km2 har man återtagit totalt sedan motoffensiven inleddes.

https://www.reuters.com/world/europe/ukraine-says-it-regains-more-territory-east-south-2023-09-11/

Såklart en besvikelse och på gränsen till katastrof med alla förluster de tar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
I det här fallet finns det helt klart ett bäst före datum.

Och det datumet är?
Citera
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Såklart en besvikelse och på gränsen till katastrof med alla förluster de tar.
Vilket du inte har en aning om, eller hur?
Men jag förstår att ni ryssar är besvikna som har förlorat mark på daglig basis sedan motoffensiven inleddes.
Citera
2023-09-13, 22:05
Medlem
trillians avatar
Det "lustiga" är att samma fråga från 24 februari 2022 kvarstår:
Varför har Ryssland gått in militärt i ett suveränt grannland?
Det är så obegripligt efterblivet. De är ju för guds skull grannar! De borde hjälpa varandra, sida vid sida. Det är som Norge och Sverige. I själva verket finns det en väldigt stark kärlek mellan våra två nationer.

Ryssland borde givetvis lämna Ukraina så fort som möjligt. Så länge dom inte gör det så borde Sverige hjälpa Ukraina med allt vi har och kan. För jag tror alla vid det här laget förstår att om det går lätt för Ryssland att ta Ukraina, då kommer han snabbt gå vidare. Enda anledningen till att hans gubbar fortfarande krånglar där nere i leran är för att världen har stöttat de modiga ukrainska männen och kvinnorna med vapen. Och mer skall vi skicka! Känns riktigt skönt om JAS kan få vara med och avsluta kriget. Jag antar att ryssarnas gamla 50-talsskrot inte har mycket att sätta emot JAS.
Citera
2023-09-13, 22:06
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Vilket du inte har en aning om, eller hur?
Men jag förstår att ni ryssar är besvikna som har förlorat mark på daglig basis sedan motoffensiven inleddes.

Har du kollat kartan? det märks knappast den stora motoffensiven. Och du har inte heller en jävla aning om hur stora förlusterna är på någon sida.
Stoppa detta vansinne nu. Låt Ryssen få dessa områden.
Citera
2023-09-13, 22:07
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Har du kollat kartan? det märks knappast den stora motoffensiven. Och du har inte heller en jävla aning om hur stora förlusterna är på någon sida.
Karta? Du besvarade inte det vi pratade om. Typiskt er ryssar att byta ämne så fort ni har fel!
Åh jodå jag har rätt bra koll på de ryska förlusterna. Ska man tro statistiken förlorar Ukraina mindre trots offensiven...
Ryssen förlorar mark varenda dag, varför ska de få en enda meter? Bara en tidsfråga innan alla asen är döda.
Citera
2023-09-13, 22:08
Medlem
Citat:

Jag tror ukrainarna skiter i vad du tycker faktiskt.
Citera
2023-09-13, 22:09
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Karta? Du besvarade inte det vi pratade om. Typiskt er ryssar att byta ämne så fort ni har fel!
Åh jodå jag har rätt bra koll på de ryska förlusterna. Ska man tro statistiken förlorar Ukraina mindre trots offensiven...
Ryssen förlorar mark varenda dag, varför ska de få en enda meter? Bara en tidsfråga innan alla asen är döda.

Ja karta. Hur mycket är det egentligen motoffensiven har tagit? Finns på google. typ liveuamap. Är ju ingenting.
Vilken statistik och vart kommer den ifrån? Är du efterbliven?
Citera
2023-09-13, 22:11
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Jag tror ukrainarna skiter i vad du tycker faktiskt.

Jag tror dem skiter i vad du tycker med. Ingen som helst betydelse av utvecklingen i Ukraina.
Citera
2023-09-13, 22:12
Medlem
Citat:
Bedömmer du Ukrainas underrättelsetjänst är trovärdig mitt i kriget?

Med tanke på att det skulle bli problem med stödet till Ukraina om Ukraina började ljuga så är de mer trovärdiga än Ryssarnas FSB och andra organisationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in