Citat:
Ursprungligen postat av
PedoJoeBiden
Är det rätt att han blir behandlad annorlunda och slipper straff för brott han begått som privatperson?
Borde polisen behandla vänsteraktivister annorlunda än vanligt folk?
Kan detta skada polisens anseende ute i stugorna?
De poliser jag träffat verkar nog med just hastigheten. En förklarade för mig att om en polis åker dit i en hastighetskontroll, då kan ju denne "råka" visa upp polislegget istället för körkortet. Idag när kårandan inte är så stark, borde polisen inte förlita sig på den metoden.
Jag är heller inte förvånad över att de som både eftersträvar makt och få vara i centrum, heller inte följer reglerna till punkt och pricka. Kändispolis är inte vad jag förknippar med en gammal hederlig svensk polis.
Citat:
Man påstår på nyhetsplats att jag stannats i en hastighetskontroll på grund av fortkörning och att jag därefter erbjudit tjänstgörande poliser tårtor i motprestation för att låta mig åka vidare. källa:
https://samnytt.se/avslojar-nadim-ghazale-korde-for-fort-slapp-straff/
Att bjuda på tårta är vad jag förstår, något som poliser internt gör när de gjort något smärre fel, som att komma försent. Det betyder att den polisen får bjuda sina kollegor på tårta eller likvärdigt vid fikarasten. Jag vet inte om den traditionen bland poliser lever kvar överhuvudtaget, kanske den gör?