2023-09-13, 18:41
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Men hade han inte kört för fort så är det ju bara att skriva att han inte kört för fort. Men han väljer att inte säga något om den saken. Utan utelämnar just den centrala detaljen.

Hade han inte kört för fort så vore det naturliga att skriva att det inte stämmer att han framfört sitt fordon för fort, så som framkommer i media.

Är väl egentligen ganska ovanligt att man blir stoppad av polisen om man inte kör för fort, såvida det inte är någon allmän nykterhetskontroll.

Han snackar bara goja, givetvis. Ta bara följande aspekt bland många andra:

Om det hela gick till som Ghazale påstod, hur kunde det senare uppstå rykten om ett helt annat skeende? Som Ghazale bekrev det pratade ju poliserna inte alls med honom, om de nu överhuvudtaget var medvetna om att det var Ghazale de stoppat. Åkte poliserna i bilen som stoppade honom sedan tillbaka till polishuset och började sprida en helt påhittad historia? Varför skulle de göra det? Och varför brydde de alls sig med att först flagga ned Ghazale? Rena lögner om honom hade de ju kunnat sprida när som helst.
Citera
2023-09-13, 18:42
Medlem
Poliserna vågade inget annat, Nadde är väldigt omtyckt bland media.
Citera
2023-09-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Förjävligt men vanligt tyvvär.

I min stad fanns det en snut som körde runt påtänd och trakasserade & hotade cannabisbrukare som är så fredliga av sig. Jävla otäck typ att stöta på, framförallt då han använde bola, vägde 110kg och hade varit vaken i 2,5 dygn.

Jobbar i dagsläget inte kvar som polis tack gode gud.

I trollhättan vart den som var chef för ”narkotikapolisen” under nära 20 år gravt alkoliserad, brukade köra runt i området egna hem utan hjälm på sin mc o skitfull, polisen gjorde inget. Tror han dog för något år sedan, sätter en slant på alkol bakom den döden
Citera
2023-09-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Så här skriver Ghazale själv om händelsen på facebook:

https://www.facebook.com/Ghazale.Nadim

Han blev alltså nedblinkad av en polisbil. Eftersom Ghazale kan läsa tankar förstod han genast att polisen ville se hans körkort, så han stoppade utan uppmaning ut sitt körkort genom sidofönstret. Polisbilen som blinkat ned honom körde dock vidare utan att genomföra någon kontroll eller ens hälsa på sin kollega.

Låter detta troligt, tycker ni...?

Jag har sagt det förut: Ghazale verkar inte vara mentalt frisk.

Vore nice om någon polis som var med om händelsen rakryggat står upp och berättar hur det gick till.

Men det lär inte hända. Och när han först konfronterades av media så ville han inte kommentera.
Senast redigerad av Maoslilla 2023-09-13 kl. 18:52.
Citera
2023-09-13, 18:52
Medlem
Citat:

Han blev alltså nedblinkad av en polisbil. Eftersom Ghazale kan läsa tankar förstod han genast att polisen ville se hans körkort, så han stoppade utan uppmaning ut sitt körkort genom sidofönstret. Polisbilen som blinkat ned honom körde dock vidare utan att genomföra någon kontroll eller ens hälsa på sin kollega.

Fy fan vad han ljuger o så kör han aggressiv kortet direkt, en vane lögnare
Citera
2023-09-13, 19:00
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Man förstår ju hur kollegerna resonerade. Det kan kosta på att följa lagen om den skyldige är en inkvoterad påläggskalv med mediakontakter. Rasistkortet hade dragits.

Nej, det är skitsnack!
Här tycker jag att poliserna hade all möjlighet i världen att rapportera honom, det gjorde de inte.
Citera
2023-09-13, 19:00
Medlem
Citat:
Hur detta utvecklas beror helt på hur mycket allmänheten ligger på. Skicka mejl till polismyndigheten och de inblandade poliserna och fråga vad som hänt. Kontakta media och be dem rapportera, samt -om de redan rapporterat- följa upp ytterligare. Allt hänger på hur mycket intresse ni visar, och hur svårt ni gör det för polisen att lägga locket på.

Själva skulle jag hemskt gärna få veta hur utredningen gick till, framförallt om Ghazale och poliserna i trafikkontrollen kontaktats i samband med utredningen*. Så om någon kan få fram det dokumentet får ni hemskt gärna göra det tillgängligt här i tråden.

*Och om de inte kontaktats -vilket jag inte tror de gjorts- , hur förklarar utredaren denna underlåtenhet?

Jo självklart! Så är det alltid. När uppmärksamheten blir för stor så sker det förändringar.
Citera
2023-09-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Beror ju även lite på vad det är för väg. Finns vägar där hastighetsgränsen är löjligt låg.
Ja för 70km/h vid vägarbete är ju LÖJLIGT LÅGT....
Borde var minst 100 - alltid.
Senast redigerad av martinator 2023-09-13 kl. 19:13.
Citera
2023-09-13, 19:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Är det rätt att han blir behandlad annorlunda och slipper straff för brott han begått som privatperson?
Borde polisen behandla vänsteraktivister annorlunda än vanligt folk?
Kan detta skada polisens anseende ute i stugorna?

De poliser jag träffat verkar nog med just hastigheten. En förklarade för mig att om en polis åker dit i en hastighetskontroll, då kan ju denne "råka" visa upp polislegget istället för körkortet. Idag när kårandan inte är så stark, borde polisen inte förlita sig på den metoden.

Jag är heller inte förvånad över att de som både eftersträvar makt och få vara i centrum, heller inte följer reglerna till punkt och pricka. Kändispolis är inte vad jag förknippar med en gammal hederlig svensk polis.

Citat:
Man påstår på nyhetsplats att jag stannats i en hastighetskontroll på grund av fortkörning och att jag därefter erbjudit tjänstgörande poliser tårtor i motprestation för att låta mig åka vidare. källa:https://samnytt.se/avslojar-nadim-ghazale-korde-for-fort-slapp-straff/

Att bjuda på tårta är vad jag förstår, något som poliser internt gör när de gjort något smärre fel, som att komma försent. Det betyder att den polisen får bjuda sina kollegor på tårta eller likvärdigt vid fikarasten. Jag vet inte om den traditionen bland poliser lever kvar överhuvudtaget, kanske den gör?
Senast redigerad av Hegamon 2023-09-13 kl. 19:26.
Citera
2023-09-13, 19:30
Medlem
fluff995s avatar
På tal om att snacka skit:
Enligt P4 Sjuhärad avböjer Ghazale först att kommentera, med hänvisning till att "en utredning uppenbarligen pågår, och den måste få ha sin gång". Det är ju dock uppenbart att en utredning inte pågår, eftersom den bokstavligt talat lagts ned. Men Ghazale vet kanske inte hur det här med utredningar funkar.

https://sverigesradio.se/artikel/kandispolisen-i-blasvader-slapp-straff-efter-fortkorning
Citera
2023-09-13, 19:30
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:

Uppenbar lögn.

Hur kom informationen att han kört för fort ut i media, om han enbart själv vet att han kört för fort.
Citera
2023-09-13, 19:31
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Uppenbar lögn.

Hur kom informationen att han kört för fort ut i media, om han enbart själv vet att han kört för fort.

I första hand undrar man hur Ghazales kollegor, inklusive hans chef, fick vetskap om det. Men i övrigt - precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in