2023-09-14, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Förjävligt men vanligt tyvvär.

I min stad fanns det en snut som körde runt påtänd och trakasserade & hotade cannabisbrukare som är så fredliga av sig. Jävla otäck typ att stöta på, framförallt då han använde bola, vägde 110kg och hade varit vaken i 2,5 dygn.

Jobbar i dagsläget inte kvar som polis tack gode gud.

Gissar att du syftar till en viss Jörgen…

Utöver det du beskrev så våldtog och sköt han hej vilt med både den ena och andra pickan… riktigt obehaglig
Citera
2023-09-14, 09:09
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Låg nivå på tråden, som vanligt på flashback. Polisman äger rätt att underlåta rapport om hen bedömer att det är en engångsföreelse som kan ursäktas av omständigheterna.

Ditt inlägg har låg nivå, kommunistjävel. Varför skedde ej så i de fyra föregående fallen då?
Citera
2023-09-14, 09:14
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Poliser får köra som dom vill inget konstigt med det.

FEL. Idiotjävel. Polisen får inte köra som dom vill. Polisen måste följa alla lagar, även vid blåljusutryckning.
Citera
2023-09-14, 09:15
Medlem
Serradellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Man förstår ju hur kollegerna resonerade. Det kan kosta på att följa lagen om den skyldige är en inkvoterad påläggskalv med mediakontakter. Rasistkortet hade dragits.
Eller motsatsen, de var av besläktat brokig bakgrund och ville stötta en av de sina.

Enligt BT kan de ha varit aspiranter.

”Enligt uppgift till BT kan det ha varit aspiranter under ledning av befäl på platsen som gjort stoppet.”

De vågar väl inte annat än att släppa iväg högprofilerade kollegor.

https://www.bt.se/boras/nadim-ghazale-korde-35-km/h-for-fort-fick-behalla-korkortet/
Citera
2023-09-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Nej, det är det inte.
Det finns flera saker som ska uppfyllas för att det ska kallas korruption, vilket du inte verkar ha koll på, om du kallar detta för en definition...

Vilka är dessa saker, du som har koll?
Citera
2023-09-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Ditt inlägg har låg nivå, kommunistjävel. Varför skedde ej så i de fyra föregående fallen då?

Rapporteftergift skall fortfarande dokumenteras.
Citera
2023-09-14, 09:45
Medlem
HemligaBrevs avatar
Äckligt. Om jag var Nadim så hade jag fattat att snacket skulle gå och därför insisterat på att kollegorna skulle agera korrekt. Killen måste ju vara totalt tappad som inte tog den möjligheten.

Man tar ju hellre att bli av med körkortet i några månader för fortkörning än att få rykte om sig att vara genomkorrupt och tårt-mutare. Särskilt om man är polis.
Citera
2023-09-14, 09:46
Bannlyst
Så gåre när man släpper in dessa element som båliser.
Citera
2023-09-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om det är sant så kan jag lugnt tänka mig att de som stoppat honom/vinkat in honom blir kallsvettiga inför situationen. Det är nya aspiranter och poliser som står i kontrollen. Vem vill starta sin poliskarriär med att sätta dit ghazale?
Så obehaglig situation för den som stoppat honom!

En intressant detalj som omskrevs i Samnytt, är att Ghazale inte ska vara så respekterad internt som man först kanske tror. Där angavs exempel som att han aldrig varit ansvarig för en utredning och har gjort väldigt lite yttre tjänst (tror jag att det var, något i den stilen i alla fall). Det känns ändå som att det kan ligga något i det? Han är en kändispolis som går igång på sig själv och sina egna citat. Polismyndigheten är hårt pressat, även om Borås inte är epicentrum för all skit som pågår så är ju poliser utlånade till region Stockholm/Uppsala, så belastningen blir väl påtaglig överallt när det fattas kollegor som är på utlån. Då stör man sig väl ännu mer på en uppmärksamhetskåt B-kändis kollega som inte kan sluta prata om sitt 3 år gamla sommarprat och som hellre tar instagrambilder än att smutsa ner händerna på riktigt? Make sense to me.

Det jag vill ifrågasätta är varför det skulle ta emot för hans kollegor att anmäla honom? Han är inte rikspolischef direkt? Och verkar av förklarliga skäl sakna intern respekt?
Citera
2023-09-14, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frontrowflumride
En intressant detalj som omskrevs i Samnytt, är att Ghazale inte ska vara så respekterad internt som man först kanske tror. Där angavs exempel som att han aldrig varit ansvarig för en utredning och har gjort väldigt lite yttre tjänst (tror jag att det var, något i den stilen i alla fall). Det känns ändå som att det kan ligga något i det? Han är en kändispolis som går igång på sig själv och sina egna citat. Polismyndigheten är hårt pressat, även om Borås inte är epicentrum för all skit som pågår så är ju poliser utlånade till region Stockholm/Uppsala, så belastningen blir väl påtaglig överallt när det fattas kollegor som är på utlån. Då stör man sig väl ännu mer på en uppmärksamhetskåt B-kändis kollega som inte kan sluta prata om sitt 3 år gamla sommarprat och som hellre tar instagrambilder än att smutsa ner händerna på riktigt? Make sense to me.

Det jag vill ifrågasätta är varför det skulle ta emot för hans kollegor att anmäla honom? Han är inte rikspolischef direkt? Och verkar av förklarliga skäl sakna intern respekt?
Kändisstatus, typ buga för kungen. Typ klaga på chefen - olustkänsla. Kan bli obehag om man ger honom böter/tar körkortet.
Citera
2023-09-14, 10:34
Medlem
1754s avatar
Detta visar att poliser håller varandra om ryggen när en polis begår brott.

Hans körkort ska återkallas och han ska bli avstängd från jobbet en lång tid, alternativt få sparken.

Men är man extremvänster så verkar man få bete sig hur man vill eftersom man är så jävla god.
Citera
2023-09-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Kändisstatus, typ buga för kungen. Typ klaga på chefen - olustkänsla. Kan bli obehag om man ger honom böter/tar körkortet.

Men det är ju just det här. Han är inte kung eller chef eller respekterad internt? Han är ett uppblåst ego som fått för mycket luft och gör för lite jobb. Hur kan det då bli obehag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in