Citat:
Ursprungligen postat av
ba'loba
Om det är sant så kan jag lugnt tänka mig att de som stoppat honom/vinkat in honom blir kallsvettiga inför situationen. Det är nya aspiranter och poliser som står i kontrollen. Vem vill starta sin poliskarriär med att sätta dit ghazale?
Så obehaglig situation för den som stoppat honom!
En intressant detalj som omskrevs i Samnytt, är att Ghazale inte ska vara så respekterad internt som man först kanske tror. Där angavs exempel som att han aldrig varit ansvarig för en utredning och har gjort väldigt lite yttre tjänst (tror jag att det var, något i den stilen i alla fall). Det känns ändå som att det kan ligga något i det? Han är en kändispolis som går igång på sig själv och sina egna citat. Polismyndigheten är hårt pressat, även om Borås inte är epicentrum för all skit som pågår så är ju poliser utlånade till region Stockholm/Uppsala, så belastningen blir väl påtaglig överallt när det fattas kollegor som är på utlån. Då stör man sig väl ännu mer på en uppmärksamhetskåt B-kändis kollega som inte kan sluta prata om sitt 3 år gamla sommarprat och som hellre tar instagrambilder än att smutsa ner händerna på riktigt? Make sense to me.
Det jag vill ifrågasätta är varför det skulle ta emot för hans kollegor att anmäla honom? Han är inte rikspolischef direkt? Och verkar av förklarliga skäl sakna intern respekt?