2023-09-13, 16:21
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Rätt eller fel är upp till var och en att avgöra, men jag tycker det finns grader i helvetet.

Hade jag jobbat som lapplisa hade jag inte lappat vänners bilar.

Polisens uppgift är att upprätthålla lagen. Tycker du att enskilda poliser ska få göra lite som de vill baserat på personliga åsikter?
Citera
2023-09-13, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Polisens uppgift är att upprätthålla lagen. Tycker du att enskilda poliser ska få göra lite som de vill baserat på personliga åsikter?
Som jag sa så tycker jag det finns grader i helvetet.
Citera
2023-09-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
trams
Tror du på riktigt att det har med hans politiska åsikter att göra och inte alls det faktumet att snutar skyddar varandra, eller försöker du låtsas att du tror det?
Citera
2023-09-13, 16:26
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Som jag sa så tycker jag det finns grader i helvetet.

Så lite fortkörning och korruption är okej? Vart drar du gränsen?
Citera
2023-09-13, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Så lite fortkörning och korruption är okej? Vart drar du gränsen?
Svårt att ge en jätteenkel regel som alltid funkar. Men en riktlinje skulle jag väl säga är när beteendet av gemene man betraktas som kriminellt.

Beror också på om det är en enstaka incident eller upprepat beteende.

Det får bedömas från fall till fall.
Citera
2023-09-13, 16:29
Avstängd
konstapels avatar
Låg nivå på tråden, som vanligt på flashback. Polisman äger rätt att underlåta rapport om hen bedömer att det är en engångsföreelse som kan ursäktas av omständigheterna.
Citera
2023-09-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Herregud folket här på fb asso. Såklart han ska få glida undan. Sätt er i hans position. Om man inte kan vara skyst mot varandra som kollegor vad är man då mot varandra ?

Många torskar här (inklusive mig ) som fått böter eller förlorat kortet som är bittra.

Man ska vara lite bröder aktiga mot sina kollegor. Och detta gäller i alla yrken tycker jag.

Den stora frågan är vem denna patetiska gollare är som berättade denna story
Ja visst är det så. Nästa gång när han tafsar på din underåriga syster så kommer du resonera likadant. Cuck
Citera
2023-09-13, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Ja visst är det så. Nästa gång när han tafsar på din underåriga syster så kommer du resonera likadant. Cuck
Ja, för man måste ju tycka att det är ok i alla eller inga fall. Finns absolut inga andra alternativ. Nejdå.
Citera
2023-09-13, 16:36
Medlem
Bassplays avatar
Fy fan. Förvånad blir man inte. Så kom ihåg det. Nästa gång ni vill hem till familjen så är det helt ok att köra 30+ över begränsningen.
Citera
2023-09-13, 16:42
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Låg nivå på tråden, som vanligt på flashback. Polisman äger rätt att underlåta rapport om hen bedömer att det är en engångsföreelse som kan ursäktas av omständigheterna.

Har du källa på det? Låter ju helt sjukt.

-Han spöa skiten ur sin fru!
-Äsch det är min polare, hon var säkert uppkäftig. Vi åker och köper korv istället.
Citera
2023-09-13, 16:42
Medlem
Citat:
Svårt att ge en jätteenkel regel som alltid funkar. Men en riktlinje skulle jag väl säga är när beteendet av gemene man betraktas som kriminellt.

Beror också på om det är en enstaka incident eller upprepat beteende.

Det får bedömas från fall till fall.
Det har hänt mig massor av gånger att polisen sett mellan fingrarna, struntat i lagföra olika brott eller så har jag fått tillbaka droger efter visitation, gissningsvis för att de vill spara tid, i början gillade jag det som fan och såg det som "sjysta snutar".

Men ju äldre jag blivit så har jag insett att de poliser som tänjer på gränserna i vissa (enligt mig bra) situationer, gör det i andra (objektivt dåliga) situationer också, även när det gäller saker som att ljuga för att en brottsling ska få extra straff eller en kollega ska slippa straff... Och plötsligt är hela rättssystemet satt ur balans och det som från början handlade om att tänja på reglerna i "god medmänsklig anda", snarare övergår i ren korruption.

Då kände jag att jag hellre vill ha en 100% ärlig och laglydig polis som lagför mig, oavsett om jag förlorar på det personligen, om jag då även kan vara säker på att polisen är lika laglydig mot andra.
Citera
2023-09-13, 16:43
Medlem
frozens avatar
Förjävligt, men inte förvånande ett dugg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in