Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvordan får du de inn i et brønntrøkkerfirma?
Du kan ikke bare sette de inn på konto for de ser jo hvem som setter inn hver eneste krone.
Nei med den hvitvaskingen der så åker du rett inn.
Om en kunde betaler 100 000 faktura eller kontant, er det sikkert mulig å legge til en null eller noe. Jeg tror ikke det er tilfelle med J eller tanken bak firma - så det er sagt. Dette var en teknologi han hadde trua på. Det sporet med firma og hvitvasking tror jeg ikke leder noe sted
Citera
2023-09-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Tine "NoComments" Henriksen... Når det er sagt, så syns jeg hun er stødig og klar Håper gjengen hun snakker for, er ok, også!

Jeg har mine tvil, kjenner flere av de som har blitt politi i byen der. Og kunne fortalt en rekke historier om dem også, men skal la være av hensyn til å ikke henge ut noen. Jeg håper kripos er sterkt inne i denne saken og bistår mye, har mere troa på dem.
Citera
2023-09-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
utdyp gjerne om temaet og hvordan det gjøres. Er ikke poenget å vaske svarte penger hvite da?

Hvordan det gjøres, Du kjøper en eiendom og pusser den opp for de illegale pengene, bor der i ett år og selger den igjen med skattefri gevinst.
Citera
2023-09-12, 23:32
Medlem
Citat:
Det er vel lite hensiktsmessig å putte illegale penger inn i en bedrift, hvis du må skatte av de to ganger for å få de ut.

Hvitvasking skjer oftest ved privat forbruk og på oppussing av eiendom.

Men man vil jo gjerne gjøre disse svarte pengene hvite. Er det ikke derfor man hvitvasker?
Citera
2023-09-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er dette en bilbrann som er i tillegg til de andre bilbrannene som vi har lest om i Jonas-saken? (Sorry jeg er trøtt).

Nei det er den berømte betongbilen
Citera
2023-09-12, 23:39
Medlem
Som jeg har nevnt tidligere, så tror jeg saken i hvert fall omhandler dop og penger. Flere av disse lokale Hønefoss guttene, og navn som har blitt nevnt her i tråden har drevet mye med dop opp igjennom årene - hovedsakelig kokain og steroider. At enkelte fortsatt driver med dette er ikke usannsynlig. På veien har det dessverre gått galt i forhandlingene.

Noen lokale må også vite noe. Hønefoss er ikke stort, og dette er et sted alle kjenner alle - i hvert fall i Jonas sin bransje. Politiet sitter nok på mye informasjon som de ikke ønsker å gå ut med, da det kan skade videre etterforskning. Det bruker trolig også skjulte etterforskningsmetoder for å bygge en sak. Personer kan også være siktet uten at de selv er klar over det enda.

Sannheten vil komme for en dag. Her er det altfor mange som er innblandet føler jeg, og en dag er det noen som sprekker. JAH har i hvert fall blitt funnet og det er bra. I Lørenskog saken har kona bare forsvunnet. Hun ligger nok på havets bunn, gravd ned i en skog eller lever livet i sydligere strøk.
Citera
2023-09-12, 23:40
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Jeg har mine tvil, kjenner flere av de som har blitt politi i byen der. Og kunne fortalt en rekke historier om dem også, men skal la være av hensyn til å ikke henge ut noen. Jeg håper kripos er sterkt inne i denne saken og bistår mye, har mere troa på dem.
Ja. Men Kripos har ikke alltid vært helt i toppsjiktet vedr. etterforskning, de heller. Feks. A. Hansen, som av mange ble sett på som en av de beste; han hadde både B. T*ngs-saken, og T*ude i Geiranger-saken. Og de gikk ikke så bra.
Citera
2023-09-12, 23:43
Medlem
Det er lite konstruktivt å sverte offeret med hvitvasking, narko og generelt kriminell adferd når man ikke har noe grunnlag for det.
Citera
2023-09-12, 23:44
Medlem
Citat:
Det er lite konstruktivt å sverte offeret med hvitvasking, narko og generelt kriminell adferd når man ikke har noe grunnlag for det.

Hva mener du?
Citera
2023-09-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Ja. Men Kripos har ikke alltid vært helt i toppsjiktet vedr. etterforskning, de heller. Feks. A. Hansen, som av mange ble sett på som en av de beste; han hadde både B. T*ngs-saken, og T*ude i Geiranger-saken. Og de gikk ikke så bra.

Enig i det, er ikke spesielt imponert over ham jeg heller. Tror de gjorde en stor tabbe da de kvitta seg med Jensen. Sånne som han fikk sakene løst, hadde en fot innafor og fikk tak i rette info. Og litt mer oppegående enn resten av dem.
Citera
2023-09-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Det står så mye lol der at jeg ikke klarer å slutte å lese 🤣

Det er jo faktisk ganske korrekt info der og. Veldig enkelt forklart hvordan man skal få sakene gjort, reine håndboka 😂
Citera
2023-09-12, 23:48
Medlem
Citat:
Hvordan det gjøres, Du kjøper en eiendom og pusser den opp for de illegale pengene, bor der i ett år og selger den igjen med skattefri gevinst.
Ja, og hva er da forskjellen ifht å pusse opp en eiendom eller feks et kjøretøy med fortjeneste? Jeg sier ikke at det var det J drev med.
En kan vel.og gjøre det ifht et utført arbeide også. Nei, dumt å sette inn et stort beløp penger på din egen konto 😅 (som du skrev tidligere) poenget er jo å integrere de til at det skal se lovlig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in