Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Tipper det går mye rykter i byen der nå. Og det er jo lokalavisa, så regner med at de mener lokalt.

Lokalt eller på nett. Politiet vet å jobbe målrettet, både på nett og i samfunnet. De får nok med seg mer enn hva folk tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Leste den nye artikkelen i ringblad.. Jeg tror denne saken handler om mye mer en sjeiken å hevngjerrighet for VT fengsling.. Det bynner å skinne igjennom, og avhørt skriver det samme på insta.

Jeg synes derimot dette lukter personlig. En personlig anliggende der flere også er innblandet.
Citera
2023-09-12, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er vel lite hensiktsmessig å putte illegale penger inn i en bedrift, hvis du må skatte av de to ganger for å få de ut.

Hvitvasking skjer oftest ved privat forbruk og på oppussing av eiendom.
Helt riktig. Men hvis du har tilgang på så mye skitne penger, at de er vanskelige å få ut av landet eller i det hele tatt bruke de opp, så er det fint å ta de ut «lovlig» som utbytte eller kjøpe ting. Lettere å ta med seg visa kort enn en bil stappa med cash. Skjer stadig på film og i serier, så sikkert mulig i virkeligheten også
Citera
2023-09-12, 23:22
Medlem
Citat:
Nei du putter ikke svarte penger inn i en bedrift for da må du skatte av de, og da er jo hele vitsen borte.
Feks oppussingen av betongbilen kunne jo vært av svarte penger 🤷
Citera
2023-09-12, 23:24
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Står ikke noe spennende der. Bare repetisjon av gammelt nytt, og politiets standardsvar. Det eneste nye var at journalisten spurte konkret om det var kamera i bilen:

"I podkasten Avhørt fortalte Jonas Aarseth Henriksen selv at han hadde forsøkt å montere videoovervåking i bilen sin. Det første forsøket var mislykket, men kan han ha forsøkt igjen?

– Vet politiet om han hadde videoovervåking i bilen sin?

– Det har jeg ingen kommentar til, svarer Tine Henriksen."
Tine "NoComments" Henriksen... Når det er sagt, så syns jeg hun er stødig og klar Håper gjengen hun snakker for, er ok, også!
Citera
2023-09-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Flashback-mods'a er ikke spesielt fan av at det deles plussartikler her

Det er fordi at man kan ikke kopiere en hel artikkel med løpende tekst, men bruke sitater med påfølgende link. Dette går under åndsverkloven. Ikke noe nytt.
Citera
2023-09-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokkal
Helt riktig. Men hvis du har tilgang på så mye skitne penger, at de er vanskelige å få ut av landet eller i det hele tatt bruke de opp, så er det fint å ta de ut «lovlig» som utbytte eller kjøpe ting. Lettere å ta med seg visa kort enn en bil stappa med cash. Skjer stadig på film og i serier, så sikkert mulig i virkeligheten også

Hvordan får du de inn i et brønntrøkkerfirma?
Du kan ikke bare sette de inn på konto for de ser jo hvem som setter inn hver eneste krone.
Nei med den hvitvaskingen der så åker du rett inn.
Citera
2023-09-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Feks oppussingen av betongbilen kunne jo vært av svarte penger 🤷

Nei
Citera
2023-09-12, 23:26
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Flashback-mods'a er ikke spesielt fan av at det deles plussartikler her

Helt riktig. Ikke begeistret for hverken + artikler eller åpne artikler, selv med lenke til kilde.

Smekk smekk 🤭

Kan anbefale å svi av 1 krone for 2 måneders abonnement på Ringerikets Blad og 100 andre region og distrikts-aviser.

Bare huske å terminere innen prøveperioden utløper.

Veldig imponerende digitaliserte arkiver og så er det alltid morsom å svinge innom utpost Norge.

I Finnmark Dagblad kan en finne ut om det har vært noen uhell med sjarken og i Sør-Varanger Avis kan en få det aller siste fra russer-grensen.

«»
Full tilgang til ringblad.no
Tilgang til ALT - bygg din egen nyhetsstrøm
Full tilgang til over 100 andre nettaviser
Direktesport.no
Tilgang til podkast gjennom appen Untold
Papiravisen som eAvis
Del med inntil 4 i husstanden
«»

https://www.aid.no/aid/logg_inn/
Citera
2023-09-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Lokalt eller på nett. Politiet vet å jobbe målrettet, både på nett og i samfunnet. De får nok med seg mer enn hva folk tror.

Jeg synes derimot dette lukter personlig. En personlig anliggende der flere også er innblandet.

Nå er det vel heller sjelden av vi blir slått i bakken av fremragende politiarbeid i etterkant av drapsaker. Vi har derimot gjentatte tilfeller av det motsatte. Men jeg, som deg, håper selvfølgelig at det har gått fremover der i etaten, og at ikke for eksempel buksa de fant oppe på hytta blir liggende på politikammeret i 3 måneder, sånn som ullsokken i Orderud saken... Håper også at de faktisk etterforsker og finner vedkommende som har gjort dette, og ikke bare f eks arresterer fetteren - ref Tengs saken. Eller låser seg til en teori om at det er ektefelle/samboer som står bak, ref Hagen saken...
Citera
Medlem
Citat:
Det er bilde av ER og de snakker med han samme dag som det ble oppdaget at betongbilen hadde brent.

"ER i NorBetong kom på jobb i Vestsiden pukkverk i Vestre Ådal rett før klokken 07 i dag morges.

– Da så jeg bare et svart vrak. Det røyk fra hjula, forteller han til Ringerikes Blad.

– Jeg fikk jo sjokk."

Er dette en bilbrann som er i tillegg til de andre bilbrannene som vi har lest om i Jonas-saken? (Sorry jeg er trøtt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Det er fordi at man kan ikke kopiere en hel artikkel med løpende tekst, men bruke sitater med påfølgende link. Dette går under åndsverkloven. Ikke noe nytt.

Fullt klar over det
Citera
2023-09-12, 23:29
Medlem
Citat:
Nei
utdyp gjerne om temaet og hvordan det gjøres. Er ikke poenget å vaske svarte penger hvite da?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in