2023-09-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Lever du under en sten kanske?
Dagliga rapporter om att ni trycks bakåt. Eller ni kallar det kanske för att avancera bakåt.
Skärp dig nu.

Har Ryssland lämnat östra Ukraina? Har de fått ge upp Krim?
Citera
2023-09-12, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getfnarre
Inte så fredliga när de närmar sig eu och nato medlemskap,

När ryssland säger att det är en röd linje med ukraina som är i deras bakgård och väst struntar i det, då är det väst som startar kriget.

Du behöver lära dig historia och inse att du är hjärntvättad

Det är snarare väst som satte ner foten och visar med all tydlighet att orcherna passerade en röd linje...
Citera
2023-09-12, 18:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Ukrainska framgångar: stopp på ryskt avancemang. Det gäller att ha blygsamma ambitioner.
Det är en enorm framgång om man ser till vad alla trodde/förutspådde för 18 månader sedan.
Sedan kunde man hoppas på att det skulle gå snabbare. Förhoppningsvis kommer en brytpunkt då ryssen faller ihop (politiskt eller militärt), men det kan ta tid.

Hur ser du på framgångar ur ryssens perspektiv?
"Vi lyckas nästan helt stoppa Ukraina från avancemang".
Är du/de nöjda med det? Vad är planen egentligen?
Citera
2023-09-12, 18:11
Medlem
Jofs avatar
Jag visste inte ens att Nordkorea och Ryssland hade en gemensam gräns.
Den är superkort. Men det går järnväg över den.
Fast dom har legat i luven på varandra efter att Nordkorea snott järnvägsvagnar av Ryssland. Nu betalt för dom.
Träffas i Vladivostok några få mil från gränsen och Kim tas emot som en furste.
Dom ska byta tjänster med varandra.
Citera
2023-09-12, 18:12
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du hade ’knappt hört talas om Ukraina’ innan kriget? Studier, utbildning och allmän koll är inte riktigt din grej va?

Jag överdrev såklart lite för dramatisk effekt. Jag är förespråkare av diplomati och fredliga lösningar. Även jag tycker att Putin är ett svin trots alla anklagelser man får här att vara betald av Putin.
Citera
2023-09-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Deras siffror matchar andra källor, som t.ex. britternas.
Så ditt motargument är tunt om du inte kan påvisa att de tidigare har fört fram felaktiga påståenden. Har du sådana exempel?

*PS De har mycket att förlora på att gå ut med felaktiga siffror. Trovärdigheten (bland oss som bryr oss om track-record).
Jävla tramsresonemang du för. Vad britterna eller (ryssarna för den delen) säger har inget värde överhuvudtaget. Alla krigförande länder ljuger alltid i krig och skiter fullständigt i om de ”förlorar trovärdighet” vilket de inte gör i alla fall, för du och alla andra som tror på amerikanska uppgifter VILL höra att Rysslands förluster är långt mycket större än Ukrainas och du kommer aldrig tro på något annat hur ”trovärdig” uppgiften än är (hur man nu ska kunna avgöra en sådan sak).
Citera
2023-09-12, 18:18
Medlem
Citat:
Inte så fredliga när de närmar sig eu och nato medlemskap,

När ryssland säger att det är en röd linje med ukraina som är i deras bakgård och väst struntar i det, då är det väst som startar kriget.

Du behöver lära dig historia och inse att du är hjärntvättad

Nej, det finns inga röda linjer och Ryssland startade kriget.

Röda linjer...pinsamma jävlar.
Citera
2023-09-12, 18:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jag visste inte ens att Nordkorea och Ryssland hade en gemensam gräns.
Den är superkort. Men det går järnväg över den.
Fast dom har legat i luven på varandra efter att Nordkorea snott järnvägsvagnar av Ryssland. Nu betalt för dom.
Träffas i Vladivostok några få mil från gränsen och Kim tas emot som en furste.
Dom ska byta tjänster med varandra.
Fast dom har legat i luven på varandra efter att Nordkorea snott järnvägsvagnar av Ryssland.”

Det är nivån på ”vänskapen” mellan Ryssland och Nordkorea.

Putin och Kimpa kommer säkert överens och gör storslagna överenskommelser. Det blir nog lysande.
Citera
2023-09-12, 18:26
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Allt du tror är uppgjort och propaganda.
Klart det är. Bara lyssna och se på era fukking propagandakanaler med juden solovyov, skabb olga, mardan och etc.

Är det så svårt?
Citera
2023-09-12, 18:28
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag överdrev såklart lite för dramatisk effekt. Jag är förespråkare av diplomati och fredliga lösningar. Även jag tycker att Putin är ett svin trots alla anklagelser man får här att vara betald av Putin.
Ok här har vi en till vatnik som vill stifta fred för deras krig mot Ukraina går åt helvete...

Fred fred fred, detta säger enbart rysstroll. Fuck u det blir ingen fred med er........
Citera
2023-09-12, 18:30
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Fast dom har legat i luven på varandra efter att Nordkorea snott järnvägsvagnar av Ryssland.”

Det är nivån på ”vänskapen” mellan Ryssland och Nordkorea.

Putin och Kimpa kommer säkert överens och gör storslagna överenskommelser. Det blir nog lysande.
Två outlaws möts. Byter bomber med varandra. Kim vill ha mat bland annat. Vad kan han ge Putin? Annat än ännu sämre rykte?
Citera
2023-09-12, 18:32
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Har Ryssland lämnat östra Ukraina? Har de fått ge upp Krim?
Är det ert nya narrativ?, så länge ni inte tvingats från krim har ni vunnit??
Haha, ganska långt ifrån 3-dagars kriget och införlivandet av Ukraina i mordors rike..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in