2023-09-12, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har gode poeng.
Jeg redigerte inn dette i forrige innlegg: "Hvorfor valgte GM dette området i Veernv.? Ønsket GM eventuelt å kaste mistanke mot en eller flere uskyldige personer som har eller har hatt tilknytning til det området (gjennom feks jobb eller bekjente)?"

Jeg spekulerer på om taggingen var villeding og at hvis drapet var planlagt så kan GM ha bestilt taggingen fordi GM ønsket å få politiet til å tro at en eller flere uskyldige personer (ikke taggerne men de personene som tekstene i taggingene skulle peke mot) sto bak drapet.

Takk for det
Tenker at GM har en eller annen tilknytning/kjennskap til området mtp på at stedet ble valgt. Dette fordi utfallet ikke på meg virker så planlagt, uten at jeg kan utdype det så mye mer. Ser for meg at de evt kan ha planlagt å møtes et sted i nærheten for en samtale etc. Men da kanskje rart å ha med tilhenger eller han skulle på andre oppdrag i etterkant kanskje og tok møtet på vei.

Viss det er snakk om stoff av ulike slag tenker jeg det er flere involvert lokalt og at noen har fått beskjed om å skremme, men at måten det er gjort på er tilfeldig mtp taggingen. Litt opp til den som utfører det. Kort sagt, tror ikke de som har utført dette har vært så smarte og planmessige .
Citera
2023-09-12, 10:48
Medlem
DNA.. avventer politi/kripos svar på dna prøver.. før de tråkker til.. hvor lang tid pleier det å få svar på dna i drapssaker??
Citera
2023-09-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokalHonefoss
Jeg tenker at han hadde gjeld til steroider/kokain dealeren og han så på forsikringssvindelen som en lettjent måte å bli kvitt den gjelden på. Alt dette førte til en endeløs negativ spiral som tilslutt førte til at han måtte betale den ultimate prisen.

La det ikke være noe tvil. Vi lokale i Hønefoss vet at Jonas var glad i kokain og steroider. spesielt sommeren 2021 da fysikken hans var på topp. Han var ute hver eneste helg og jeg personlig så han snorte kola utenfor gledeshuset.

Jamen da tipser du politiet om hva du vet og har sett da.
Citera
2023-09-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1
DNA.. avventer politi/kripos svar på dna prøver.. før de tråkker til.. hvor lang tid pleier det å få svar på dna i drapssaker??

Fra 21 til 40 dager:

https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/rettsmedisinske-fag/rettsgenetikk/sporsmal-og-svar-om-dna-analyser-i-straffesaker#hvor-lang-tid-tar-det-a-fa-svar-pa-en-dna-analyse

Edit, fra linken: "I 2016 var median saksbehandlingstid 20 kalenderdager for mengdekriminalitet og 30 kalenderdager for alvorlig kriminalitet.
Selve den tekniske DNA-analysen gjøres på betydelig kortere tid; og DNA-resultater i spesielt prioriterte saker kan foreligge samme dag."
Senast redigerad av Villvandrer 2023-09-12 kl. 10:59.
Citera
2023-09-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Har flere enn den ene brukeren sagt at det sto et navn til? Hen mente jo det sto både homo *rne og homo M*ts, men det syns jeg er veldig rart. Jeg så personlig alle stedene uten om to og på ingen av de sto det m*ts. Heller ingen andre jeg jar snakket med har sett eller hørt at det sto det noe sted. Så om noen som faktisk har sett det kan bekrefte eller avkrefte det, så hadde det vært fint.
Jeg vet ikke.
Da jeg skrev "en eller flere av de personene som tekstene i taggingene "peker mot".", så mente jeg ikke de personene som ble omtalt (J og A) i taggingene men jeg mente de eventuelle uskyldige personene som den eventuelle bestilleren av taggingene (GM) ønsket at skulle bli mistenkt for å stå bak taggingen og drapet. Jeg spekulerer på om GM i så fall ønsket å lage en illusjon/villeding om at disse uskyldige personene ønsket å skade A og J og å drepe J.

Disse uskyldige personene kan feks ha vært noen som tidligere hadde vært i konflikt med J og A. Og dette hadde GM i så fall kjennskap til, hvis det var slik som jeg skisserte.
Citera
2023-09-12, 11:01
Medlem
Den buksen som ble funnet, hvordan vet de at den ikke tilhørte JAH? Hvem har kunnet svare på det? Familien kanskje, men de kan vel egentlig ikke med sikkerhet svare på det. Mulig pga feil str eller DNA test?
Citera
2023-09-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenketanken1

Politiet kan faktisk, i akutte saker, få dna svar samme dag...
Se link 😊

https://www.nettavisen.no/nyheter/kan-gi-dna-svar-pa-tre-timer/s/12-95-8503186
Citera
2023-09-12, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Den buksen som ble funnet, hvordan vet de at den ikke tilhørte JAH? Hvem har kunnet svare på det? Familien kanskje, men de kan vel egentlig ikke med sikkerhet svare på det. Mulig pga feil str eller DNA test?

Eller jentebukse..?
Citera
2023-09-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke.
Da jeg skrev "en eller flere av de personene som tekstene i taggingene "peker mot".", så mente jeg ikke de personene som ble omtalt (J og A) i taggingene men jeg mente de eventuelle uskyldige personene som den eventuelle bestilleren av taggingene (GM) ønsket at skulle bli mistenkt for å stå bak taggingen og drapet. Jeg spekulerer på om GM i så fall ønsket å lage en illusjon/villeding om at disse uskyldige personene ønsket å skade A og J og å drepe J.

Disse uskyldige personene kan feks ha vært noen som tidligere hadde vært i konflikt med J og A. Og dette hadde GM i så fall kjennskap til, hvis det var slik som jeg skisserte.

Tenker det kan være en mulighet som du skisserer, med å legge skylden på uskyldige /til dels uskyldige personer. Da vil jeg har forutsatt at GM kjente godt til nettverket.
Citera
2023-09-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Eller jentebukse..?

Ja, hehe, mulig det og. Kan en da se for seg at han skulle treffe en dame evt, eller enda en dårlig avledningsfaktor?
Citera
2023-09-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Ja, hehe, mulig det og. Kan en da se for seg at han skulle treffe en dame evt, eller enda en dårlig avledningsfaktor?

Mange muligheter. Jeg hadde en nabo en gang, som kjørte lastebil. Han kledde seg i dameklær i helgene. Men den teorien blir vel kanskje litt søkt i dette tilfellet...
Citera
2023-09-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Fra 21 til 40 dager:

https://oslo-universitetssykehus.no/fag-og-forskning/nasjonale-og-regionale-tjenester/rettsmedisinske-fag/rettsgenetikk/sporsmal-og-svar-om-dna-analyser-i-straffesaker#hvor-lang-tid-tar-det-a-fa-svar-pa-en-dna-analyse

Edit, fra linken: "I 2016 var median saksbehandlingstid 20 kalenderdager for mengdekriminalitet og 30 kalenderdager for alvorlig kriminalitet.
Selve den tekniske DNA-analysen gjøres på betydelig kortere tid; og DNA-resultater i spesielt prioriterte saker kan foreligge samme dag."

Ble nysgjerrig på hvor mange til avhør har blitt bedt om å avlegge DNA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in