Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Det är inte frågan utan om de som den här tråden handlar om. De som fört över pengar till den här Amanda.
Det är tyvärr flera bottnar i den här diskussionen. Jag tycker det är märkligt att ärendet inte är hos polisen om banken misstänker penningtvätt men det kanske det är utan att vi vet det? Samtidigt är det intressant vad det egentligen var som flaggade detta? Problemet är nämligen att även skötsamma personer då och då tar mot stora summor på Swish. Här vore det bra om det tydligare framgick vad det exakta problemet är.
När jag läste artikeln så ska Amanda mottagit flera swishar om tiotusen kronor till sitt konto från flera olika personer, när jag tänkte efter kan jag först att detta leder till flaggning, 15 swishar på tiosen kronor från kanske 10 olika personer är lite extremt, känns mer rimligt om det sker mellan 2 personer.
Är det svartskallar som Swishat Amanda så är sannolikheten hyffsat hög att det är personer med skumt förflutet.
Det sjuka är dock att pengarna hamnari frysboxen i 3 månader, samt att hon rödflaggas och får svårt att öppna nytt bankkonto, det ska inte ta 3 månader att bena ut det här.
För mig känns det som att banken gjort sig skyldig till stöld och borde gå att kräva på ett rejält skadestånd, för att inte tala om den dåliga PRn detta medför...