2018-12-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De kontaktar dig ifall de ser dig som lovande men även om du skulle bli kontaktad så lär det inte leda någonstans.

Tror det hade kunnat vara skoj att hara med i en hemlig klubb men när det gäller att uppnå politiska mål så är det ganska värdelöst.

Bättre att förlita sig på släkten om man vill ha hjälp av andra när det krisar än att söka sig till en kult.

Man kan se nätverket som sin nya familj.
Citera
2018-12-13, 16:18
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Man kan se nätverket som sin nya familj.
Blir inte samma utan blodsband (möjligt undantag om man ändå är genetiskt närstående), fördelen med blodsband är också att det inte är folk man har träffat pga liknande åsikter och då blir det inte eko-kammare på samma sätt.

Tor är nog en individ man ska hålla sig undan, han är bra på att manipulera folk, han borde söka till typ robinson.

Är lite avis på tor paulson om jag ska vara ärlig.
Citera
2019-11-22, 21:10
Medlem
Brales avatar
Ingen som hört nått nytt? Är nyfiken på hur han ser ut nuförtiden, den nämnda videon på Youtube är numera privat. Tor Paulsson var kung på 90-talet i debatten på TV3.
Citera
2021-05-21, 19:12
Medlem
DouglasFeldmans avatar
Om Nätverket och Tor Paulsson
https://youtu.be/j-HpItaBYHg

Ett väldigt informativt och välgjort inslag som går igenom hela grejen med Tor och hans hemlighetsmakeri.
Citera
2021-05-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De kontaktar dig ifall de ser dig som lovande men även om du skulle bli kontaktad så lär det inte leda någonstans.
Lovande = villig att köpa platinummedlemskap
Citera
2021-05-21, 20:48
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DouglasFeldman
Om Nätverket och Tor Paulsson
https://youtu.be/j-HpItaBYHg

Ett väldigt informativt och välgjort inslag som går igenom hela grejen med Tor och hans hemlighetsmakeri.

Vi ser ganska tydligt där att hans strategi inte fungerar speciellt bra, funkar inte något vidare att försöka styra ifrån kulisserna, det är bättre att offentligt stå för sin agenda och sitt arbete.

Fanns skäl att hålla låg profit när han försökte infiltera SD men när det misslyckades så borde han ha bytt strategi och tagit en offentlig roll som ledare.

Misstänker att han lider av ADHD/liknande vilket bland annat leder till att han ibland förstör vad han lagt flera år på att bygga upp, det är sorgligt att se.
Citera
2021-05-21, 22:15
Medlem
WolframTungstens avatar
Tor har själv sagt att han lider av ADHD. Jag lärde känna honom som en reko kille, men begärde lite väl mycket av sina proselyter. Under SD-tiden skulle främst jag täcka länet med valsedlar och jag hade inte ens bilkörkort. Tor vill leda, han nöjer sig inte med att vara en perifer figur.
Citera
2023-09-12, 02:01
Medlem
NovusOrdo-Officials avatar
Tobbe Larsson intervjuas av Torbjörn Änglasjö igår på Frihetsnytt.

"Konspirationsteoretiker: ett annat ord för dumhuvud" - Därför måste vi sluta stämpla varandra heter klippet där intervjuaren "Torbjörn Änglasjö" (namnskylt efter 15 sek) pratar med "Tobbe Larsson", det namn han tilltalas med.

Via söktjänster på nätet ses en "Tor Björn Änglasjö" (Tor angivet i fetstil). Enligt Google-uppgift från 2023 uppges rörande nätverket: "/.../ Tor Paulsson, numera Änglasjö, med bakgrund i /.../".

Tor-Björn Richthoff Änglasjö (stavning enligt söktjänst) snackar med Tor Björn Änglasjö - måste säga att jag finner detta lite namnfestligt.

Innehållet i programmet? Vad säger Flashback?
Citera
2023-09-12, 10:39
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Hur går det för nätverket och Education4future?
Citera
2023-09-13, 18:08
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovusOrdo-Official
Tobbe Larsson intervjuas av Torbjörn Änglasjö igår på Frihetsnytt.

"Konspirationsteoretiker: ett annat ord för dumhuvud" - Därför måste vi sluta stämpla varandra heter klippet där intervjuaren "Torbjörn Änglasjö" (namnskylt efter 15 sek) pratar med "Tobbe Larsson", det namn han tilltalas med.

Via söktjänster på nätet ses en "Tor Björn Änglasjö" (Tor angivet i fetstil). Enligt Google-uppgift från 2023 uppges rörande nätverket: "/.../ Tor Paulsson, numera Änglasjö, med bakgrund i /.../".

Tor-Björn Richthoff Änglasjö (stavning enligt söktjänst) snackar med Tor Björn Änglasjö - måste säga att jag finner detta lite namnfestligt.

Innehållet i programmet? Vad säger Flashback?

Är hans grabb.
Citera
2023-09-13, 18:14
Medlem
SaboMuggades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Just nu satsar de på en ny alternativmedia där Tor Paulsson är "Politisk kommentator" ni vet han som skulle ”Dra sig tillbaka” från fortsatt verksamhet, och att han själv egentligen är politiskt ointresserad så till den grad att exempelvis ekonomisk fördelningspolitik ska vara ett obekant område för honom."

https://nyadagbladet.se/inrikes/nya-dagbladet-granskar-sektnatverket-och-kontrollen-over-alternativa-medier-och-rorelser/

https://www.youtube.com/watch?v=3FGQjJIm7MM 23.25 in är citet ifrån.

Nu har dock Tobbe läst på och i det senaste programet talar de om Vänster–höger-skalan som Tor hävdar kommer från Karl Marx och att man nyttjat detta i ca 100 år.
https://www.youtube.com/watch?v=1D6mTNe2aAo

Marx dog väl 1883 så hur han får detta till "ca 100 år" får man fråga honom. Dessutom har jag alltid trott att skalan kommer från Frankrikes nationalförsamling men vad vet jag.
Citera
2023-09-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Känns som att det gått i stå. Att de kört fast. E4F verkar vara nedlagt. Deras nya satsning är ju Frihetsnytt, som man får konstatera balanserar rätt bra mellan vår tids stora vattendelare. De tar ingen tydlig sida. Men tjatet om "globalisterna" är tröttsamt.

Själv har jag tröttnat på att följa intrigerna om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in