Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-20, 03:03
  #1
Medlem
Jag har läst en del om detta hemliga nätverk som Tor Paulsson aka Tobbe Larsson eller vilket namn han nu har bytt till. Jag kom i kontakt med den mannen för över tio år sedan, mycket suspekt människa som sa en sak men gjorde själv motsatsen. Som sagt jag har nu läst en del om detta hemliga nätverk och har vissa frågor. Eftersom mina frågor kan ses som helt nytt, istället för att enbart handla om "Tor Paulsson", så väljer jag att skapa en ny tråd.

Frågor:
1. Vad kallas det hemliga nätverket?
2. Hur ofta hålls dessa möten?
3. Hur ser nätverket ut, vilka personer inom SD har besökt dessa möten/ingår i nätverket?
4. Vad har nätverket för syfte/agenda?
5. Hur går rekryteringen till angående detta nätverk?
6. Vart bor "Tor Paulsson" idag?
7. Finns "Tor Paulsson" på Facebook, i så fall vilken facebookprofil har han?

Jag saknar svar på dessa frågor i andra trådar samt på andra ställen på webben.
Citera
2016-07-21, 06:54
  #2
Medlem
adolf512s avatar
Jag blev kontaktad av tvättmuren tidigare i år, de var uppenbarligen ganska amatörmässiga. Personen som kontaktade mig påstod följande
-de kontrollerar SDU, NU, SMR
-nätverkets är hemligt och bara ett mindre antal accepteras till det(de insåg/ansåg att jag hade för lite tålamod, fick ett 'test' som gick ut på att försöka argumentera med utvalda idioter). De lade dock mycket tid på mig
-smr är en organisation anpassad för korkade människor.

Senare sade personen att nätverket var hotat pga att några hade intiltrerat det och fått reda på personuppgifter, de ville att jag skulle flytta ett föremål åt dem och erbjöd pengar(jag sade nej och förklarade att de var amatörer). Senare berättade jag för personen att jag levde på bidrag och personen krävde då att få veta hur, när jag inte ville berätta hotade han att anmäla mig så jag blockadd idioten på det kik-kontot och han gjorde inga nya försök sen.

Är tveksam till att konceptet kan funka speciellt bra ens med kompetent ledning. Decentraliserat motstånd är vägen framåt http://www.louisbeam.com/leaderless.htm
Citera
2016-07-22, 23:28
  #3
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divinus.Unum
Jag har läst en del om detta hemliga nätverk som Tor Paulsson aka Tobbe Larsson eller vilket namn han nu har bytt till. Jag kom i kontakt med den mannen för över tio år sedan, mycket suspekt människa som sa en sak men gjorde själv motsatsen. Som sagt jag har nu läst en del om detta hemliga nätverk och har vissa frågor. Eftersom mina frågor kan ses som helt nytt, istället för att enbart handla om "Tor Paulsson", så väljer jag att skapa en ny tråd.

Frågor:
1. Vad kallas det hemliga nätverket?
2. Hur ofta hålls dessa möten?
3. Hur ser nätverket ut, vilka personer inom SD har besökt dessa möten/ingår i nätverket?
4. Vad har nätverket för syfte/agenda?
5. Hur går rekryteringen till angående detta nätverk?
6. Vart bor "Tor Paulsson" idag?
7. Finns "Tor Paulsson" på Facebook, i så fall vilken facebookprofil har han?

Jag saknar svar på dessa frågor i andra trådar samt på andra ställen på webben.

1. Det finns en rad namn (det organisatoriska föredömet är ju Frimurarna och man har snott den taktiken) men mest vanligt är Navet.
2. Idag är det ganska sällan då det inte är så många kvar, men i alla fall en gång i månaden.
3. "Nätverket" är i stort sett bara kretsen kring Tors familj och en handfull gamla kompisar till honom. Den enda i SD som har en post och är lojal till Tors är SD Nackas David Bergwvist, som dock snarar inflytande i SD.
4. Föda Tors ego.
5. Idag sker ingen rekrytering, men annars är det ju att man bjuder in nya människor utan att tala om gruppens syfte, och denna skall sedan ta med sin bekantskapskrets ect. Den mest amatörmässiga former av rekrytering alltså.
6. Norr om Sthlm.
7. Nej, men du hittar några av hans fpå lojala där, som Bergqvist och Gyllenstjärna ect.
Citera
2016-07-23, 02:36
  #4
Medlem
gersmans avatar
Trams. Några känner varandra från förr, mer är det inte. Jag känner också några från förr.
Citera
2016-07-23, 08:38
  #5
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
3. "Nätverket" är i stort sett bara kretsen kring Tors familj och en handfull gamla kompisar till honom. Den enda i SD som har en post och är lojal till Tors är SD Nackas David Bergwvist, som dock snarar inflytande i SD.
4. Föda Tors ego.
5. Idag sker ingen rekrytering, men annars är det ju att man bjuder in nya människor utan att tala om gruppens syfte, och denna skall sedan ta med sin bekantskapskrets ect. Den mest amatörmässiga former av rekrytering alltså.
6. Norr om Sthlm.
7. Nej, men du hittar några av hans fpå lojala där, som Bergqvist och Gyllenstjärna ect.

Angående 3 så skrev personen som kontaktade mig att "tvättmuren" är en stor familj som hjälper varandra, verkar som det stämde bokstavligen

Personen som kontaktade mig hade en bild på en häst och hette filosofen. Han sade sig vara 13-årig tjej men verkade utifrån vad hen skrev vara mycket äldre. Personen var ganska smart och gick in för att få mig att göra bort mig på olika sätt vilket jag tillslut gjorde. Han påstod att han ville testa så jag inte var pedofil men var nog snarare att försöka få något att kunna utpressa mig med.

http://oi63.tinypic.com/29omq38.jpg
http://oi66.tinypic.com/96f91e.jpg
http://oi64.tinypic.com/awuq8j.jpg
Citera
2016-07-23, 12:43
  #6
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Angående 3 så skrev personen som kontaktade mig att "tvättmuren" är en stor familj som hjälper varandra, verkar som det stämde bokstavligen

Personen som kontaktade mig hade en bild på en häst och hette filosofen. Han sade sig vara 13-årig tjej men verkade utifrån vad hen skrev vara mycket äldre. Personen var ganska smart och gick in för att få mig att göra bort mig på olika sätt vilket jag tillslut gjorde. Han påstod att han ville testa så jag inte var pedofil men var nog snarare att försöka få något att kunna utpressa mig med.

http://oi63.tinypic.com/29omq38.jpg
http://oi66.tinypic.com/96f91e.jpg
http://oi64.tinypic.com/awuq8j.jpg

Jodå, visst är det ett familjeprojekt alltid, den som hjärntvättat Tor om att han är en halvgud är ju hans galna mor (som samtidigt såg ner på Tors lillebror, som faktiskt är rätt smart och har en akademisk examen ect, men i Maries ögon är han det svarta fåret).<

Ja inbilla dig inte dig inte med att du snackade med en kvinna, sådana skall per definition inte ha poster enligt Tor. Dack var det ju talande att denna frågade dig om att du gick på bidrag ect, givetvis för att ha hållhakar på dig i fall ifall, samma sak med den "saken" de ville att du skulle "flytta". Jag kan ju inte med säkerhet veta vem du talade med, men det finns ju inte så många att välja på så jag är ganska säker att han av och till finns här på FB (ja, uppenbart var det ju här de hitta dig också).
Citera
2016-07-23, 13:58
  #7
Medlem
adolf512s avatar
Tor körde väl ND i botten? verkar inte gå bättre med denna organisationen. Tråkigt nog kan jag inte med att använda de fula metoderna tor använder för att få ledande positioner inom organisationer, jag är för rak och ärlig, orkar inte med trams.
Citera
2016-07-23, 17:22
  #8
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divinus.Unum
Jag har läst en del om detta hemliga nätverk som Tor Paulsson aka Tobbe Larsson eller vilket namn han nu har bytt till. Jag kom i kontakt med den mannen för över tio år sedan, mycket suspekt människa som sa en sak men gjorde själv motsatsen. Som sagt jag har nu läst en del om detta hemliga nätverk och har vissa frågor. Eftersom mina frågor kan ses som helt nytt, istället för att enbart handla om "Tor Paulsson", så väljer jag att skapa en ny tråd.

Frågor:
1. Vad kallas det hemliga nätverket?
2. Hur ofta hålls dessa möten?
3. Hur ser nätverket ut, vilka personer inom SD har besökt dessa möten/ingår i nätverket?
4. Vad har nätverket för syfte/agenda?
5. Hur går rekryteringen till angående detta nätverk?
6. Vart bor "Tor Paulsson" idag?
7. Finns "Tor Paulsson" på Facebook, i så fall vilken facebookprofil har han?

Jag saknar svar på dessa frågor i andra trådar samt på andra ställen på webben.

Varför undrar du? "Tor Paulssons glada gäng" är uppenbarligen en ointressant och meningslös organisation vars främsta nytta är att samla alla muppar och godtrogna på en och samma plats samtidigt. Vad kan vara intressant med det? Eller vill du bara kolla hur pass "röjda" de/ni är?
Citera
2016-07-24, 12:49
  #9
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Tor körde väl ND i botten? verkar inte gå bättre med denna organisationen. Tråkigt nog kan jag inte med att använda de fula metoderna tor använder för att få ledande positioner inom organisationer, jag är för rak och ärlig, orkar inte med trams.

ND har ju lite bättre förutsättningar, men givetvis går det inte att bygga ett seriöst parti på Tors tanke om att han måste detaljstyra allt. ND upplevade sin "storhetstid" med EU-valet 2004 då man helt obegripligt satsade allt man hade på ett kort (givetvis med Tor själv som förstakandidat) och det gav 0.29 %. Sådana höjder kommer han aldrig att nå igen.

Sedan är det ju få som hoppat runt som honom. På några år hann han med Hembygdspartiet, Ny Demokrati, SD och ND. Efter hans fängelsestraff och hans "comeback" så fick han nej att återengagera sig i ND samt nej av till att gå med i först NMR och sedan SvP.
Citera
2016-07-30, 18:56
  #10
Medlem
SaltaOpeppras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divinus.Unum
Jag har läst en del om detta hemliga nätverk som Tor Paulsson aka Tobbe Larsson eller vilket namn han nu har bytt till. Jag kom i kontakt med den mannen för över tio år sedan, mycket suspekt människa som sa en sak men gjorde själv motsatsen. Som sagt jag har nu läst en del om detta hemliga nätverk och har vissa frågor. Eftersom mina frågor kan ses som helt nytt, istället för att enbart handla om "Tor Paulsson", så väljer jag att skapa en ny tråd.

Frågor:
1. Vad kallas det hemliga nätverket?
2. Hur ofta hålls dessa möten?
3. Hur ser nätverket ut, vilka personer inom SD har besökt dessa möten/ingår i nätverket?
4. Vad har nätverket för syfte/agenda?
5. Hur går rekryteringen till angående detta nätverk?
6. Vart bor "Tor Paulsson" idag?
7. Finns "Tor Paulsson" på Facebook, i så fall vilken facebookprofil har han?

Jag saknar svar på dessa frågor i andra trådar samt på andra ställen på webben.

Jag har inte läst vidare i denna tråd men ska svara på dina frågor trots det att du kanske redan fått svar på samtliga. Om inte annat blir det i sådana fall bara en ytterligare informationsbekräftelse.

1: Det hemliga nätverket kallas/kallades för just "nätverket". Meningen var att det inte skulle finnas ett namn, en symbol eller en hemsida osv. Det skulle vara hemligt och svårt att kartlägga..

2: Det fanns flera så kallade "celler" och dessa höll möten en gång i månaden. Sen förekom det fler möten med ett fåtal utvalda personer för att diskutera allt från rekrytering, strategi, kommande möten m.m.

3: Jag känner till ett fåtal Sverigedemokrater på både hög och låg nivå inom det partiet men väljer personligen att avstå från att avslöja namn på dessa.

4: Syftet varierade precis som Tors psykiska tillstånd. Jag fick ett syfte förklarat för mig av honom och andra fick ett helt annat svar av honom. Det handlade bl.a. om att skapa ett långsiktigt nätverk som skulle infiltrera samhället likt 68-vänstern nått beslutsfattande positioner och lyckats påverka samhället. Allt i hemlighet dock och så skulle nationalism implementeras i detta. Ett annat syfte sägs ha varit att ena den nationella rörelsen. Personer från olika partier och organisationer skulle samlas på mötena och lära känna varandra och diskutera politik. På så sätt skulle personer bli vänner med varandra över parti- och organisationsgränser och slutligen bestämma sig för att enas till en enda stor rörelse mitt framför näsan på Expo m.m. Fler syften fanns säkert och vissa har säkert fått höra fler än de som presenteras här ovan.

5: Man uppmanade alla att ta med sig en kompis till nästa möte. Man frågade folk i befintliga organisationer och partier om de var sugna på att komma på ett oberoende möte med andra nationella för att umgås och prata lite politik etc. Någonting som jag inte kan bekräfta är att Tor tillsammans med sina lojalaste ringde runt till folk och berättade om mötena. SDs hemsida ska någon gång 2010 (?) ha blivit utsatt för hacking och personer som visat intresse i form av medlemskap eller önskan om information från partiet ska ha fått sina personuppgifter med telefonnummer och adresser etc läckta på en hemsida som registrerade tusentals namn. Tor och hans lojala ska tydligen ha använt sig av denna lista för att försöka rekrytera. Vet dock ej om det stämmer.

6: Vet ej

7: Vet ej
Citera
2016-08-01, 16:10
  #11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltaOpeppra
Jag har inte läst vidare i denna tråd men ska svara på dina frågor trots det att du kanske redan fått svar på samtliga. Om inte annat blir det i sådana fall bara en ytterligare informationsbekräftelse.

1: Det hemliga nätverket kallas/kallades för just "nätverket". Meningen var att det inte skulle finnas ett namn, en symbol eller en hemsida osv. Det skulle vara hemligt och svårt att kartlägga..

Men bevisligen finns det ett namn och man har ju sålt (hakkorsliknande) symboler.
Citera
2016-08-02, 01:33
  #12
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Tor körde väl ND i botten? verkar inte gå bättre med denna organisationen. Tråkigt nog kan jag inte med att använda de fula metoderna tor använder för att få ledande positioner inom organisationer, jag är för rak och ärlig, orkar inte med trams.
Heder åt dig. Men....... Vem känner dig inom nationella organisationer?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback