Citat:
Står jag sist i en kö, och kassan bredvid öppnar - tror fan att jag går till den, och hinner jag först; Wohoo! Och jag skäms exakt NOLL över detta, för allvarligt - hur skulle reglerna se ut?
Anta att det står åtta pers i kön till den första kassan - om - som någon föreslog - halva kön ska gå så kommer alltså person 5-8 flytta över sig och behålla köordningen. Men hur känns detta i så fall till person nummer fyra i originalkön, som plötsligt får se personen bakom honom hamna först i en ny kö? Ja är det TS som är den personen, så kan man nog ge sig fan på att hen blir kränkt å det grövsta och skriver ett upprört inlägg här om det. Och tänk om det är ett OJÄMNT antal personer i originalkön! Hur gör man då? NÅT kommer bli ORÄTTVIST!!! WUÄÄÄH!!!
Väx upp! Ny kö är ny kö - det GÅR inte att ha några regler för detta som går att applicera vid varje tillfälle - således är det det gamla klassiska uttrycket "Först till kvarn" som gäller. Och som sagt - folk är ofta så jävla sega att det knappt hunnit märka att det finns en ny kö, förrän man har betalat och lämnat affären. Med en nöjd och belåten min.
Anta att det står åtta pers i kön till den första kassan - om - som någon föreslog - halva kön ska gå så kommer alltså person 5-8 flytta över sig och behålla köordningen. Men hur känns detta i så fall till person nummer fyra i originalkön, som plötsligt får se personen bakom honom hamna först i en ny kö? Ja är det TS som är den personen, så kan man nog ge sig fan på att hen blir kränkt å det grövsta och skriver ett upprört inlägg här om det. Och tänk om det är ett OJÄMNT antal personer i originalkön! Hur gör man då? NÅT kommer bli ORÄTTVIST!!! WUÄÄÄH!!!
Väx upp! Ny kö är ny kö - det GÅR inte att ha några regler för detta som går att applicera vid varje tillfälle - således är det det gamla klassiska uttrycket "Först till kvarn" som gäller. Och som sagt - folk är ofta så jävla sega att det knappt hunnit märka att det finns en ny kö, förrän man har betalat och lämnat affären. Med en nöjd och belåten min.
Jag är på din sida här.
Om det nu alls FANNS regler över detta, ens oskrivna, varför har ingen hört talas om dem?
Och kom inte och påstå att just på er lilla gata hemma i stan, där visste faktiskt alla att man inte trängde sig i köer, för det handlar inte om det.
Det är en NY kö, alltså gäller inga regler förutom först på plats, först hanterad.
Det är dessutom oerhört roligt att se människor bli helt skitstressade över all denna nya frihet; ska de byta kö eller tro på den gamla klassikern att den nya kön kommer röra sig långsammare än den de står i? Tänk om folk tittar snett på dem om de byter kö! Tänk om andra folk ser dem som boskap om de INTE byter kö? ALLA DESSA BESLUT!!!

Så jag är ledsen, men reglerna gäller helt enkelt inte för en ny kö.
De som tränger sig i redan etablerade köer är kompletta rövhål och ska bekämpas med vilka medel som finns tillhanda, men det är en helt annan frågeställning.