2023-09-11, 14:16
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ja, en kombination av detta.
Det finns även en möjlighet att plocka bort trådar, på samma sätt som vi idag kan plocka bort trådar från "Aktuella ämmnen". Detta för att inte mata trollen mer än nödvändigt.

admin
Ni ska ha jävligt stor kredd för att ni alltid tar små steg framåt, och alltid tänker till 2-3ggr extra innan en ny funktion adderas. Man kan inte ta sådant för givet längre - sidor som Youtube, twitter och Facebook bara pumpar ut skitfunktioner som resulterar i att användarupplevelsen blir sämre.
Citera
2023-09-11, 14:16
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Om jag vill fortsätta diskutera ett 20 år gammalt ämne som ligger under "Populära ämnen" kommer det alltså att rendera mig en varning. Varför finns då funktionen?

Av samma skäl som du kan se trådar i flertalet forum som startades för över 20 år sedan.
Att du har möjlighet att bumpa en äldre tråd är inte samma sak som att du behöver göra detta.
Om det finns goda skäl att göra det, så är det givetvis tillåtet. Se mitt tidigare exempel i tråden.
Men är det uppenbart trams, så bryter det mot regel 0.03.

En tråd är inte ointressant bara för att den startades för länge sedan. Tråden (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986 startades exempelvis för över 23 år sedan, och innehåller över +174 000 inlägg. Det senaste inlägget postades i tråden tidigare idag.

Ifall man postar inlägg i en tråd som som startades för +20 år sedan så är det ointressant hur man hittar tråden. Via det enskilda forumet eller genom "Populära ämnen". Men ifall man bumpar en tråd som inte haft någon aktivitet på 20 år, så bör det givetvis finnas goda skäl till detta. Om inte, så kommer det att uppfattas som trams.

admin
Citera
2023-09-11, 14:19
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
"Nya ämnen" har nu även kompletterats med "Populära ämnen"

Till skillnad mot "Nya ämnen" så redovisar "Populära ämnen" enbart de mest populära trådarna. Vill du se samtliga trådar, så visas de fortfarande under "Nya ämnen".

Under rubriken "Idag" redovisas trådar som startats under det senaste dygnet.

Vi har även rubrikerna "5 år", "10 år", "15 år" och "20 år" som visar de populäraste trådarna som startades denna dag för 5, 10, 15 eller 20 år sedan.

Använder du mobil, så hittar du funktionen under "Nytt".

Använder du desktop, så hittar du funktionen under "Populära ämnen".

admin

Äntligen, jag har längtat efter detta länge men bryr mig inte ett skit om att lägga in förslag!

Bra jobbat gubbar och kärringar
Citera
2023-09-11, 14:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Nice nu kan man bumpa 20 år gamla trådar

Exakt mina farhågor. Idioter som nekrobumpar skit.
Citera
2023-09-11, 14:29
Medlem
Vad trevligt. Har verkligen saknat populära ämnen.
Citera
2023-09-11, 14:34
Bannlyst
Förändring är alltid lite obehagligt. Jag hoppas komma att gilla vår nya funktion, men än så länge har jag inte vågat klicka mig in på den.

Allt har sin tid..
Citera
2023-09-11, 14:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Anna Lindh var uppenbarligen snackisen för dagen, då för 20 år sedan. Kul funktion.
Och för 15 år sedan var det denna:

(FB) Stora rattar i os byn

Citera
2023-09-11, 15:13
Avslutad
Citat:
"Nya ämnen" har nu även kompletterats med "Populära ämnen"

Till skillnad mot "Nya ämnen" så redovisar "Populära ämnen" enbart de mest populära trådarna. Vill du se samtliga trådar, så visas de fortfarande under "Nya ämnen".

Under rubriken "Idag" redovisas trådar som startats under det senaste dygnet.

Vi har även rubrikerna "5 år", "10 år", "15 år" och "20 år" som visar de populäraste trådarna som startades denna dag för 5, 10, 15 eller 20 år sedan.

Använder du mobil, så hittar du funktionen under "Nytt".

Använder du desktop, så hittar du funktionen under "Populära ämnen".

admin
Hur kan ”Stora rattar i OS byn” med 22 inlägg bedömas vara en av de mest populära trådarna från 15 år tillbaka?

Vem är det som har gjort utvalet, för att forumet sorterar på populäritet är uteslutet. Jag kan komma på flera ämnen som måste ha dragit större antal inlägg och visningar på den tiden, trådar om bankkrisen exempelvis.
Citera
2023-09-11, 15:15
Medlem
Sitkins avatar
Man kan ange ett eget datum i url’en istället för det som föreslås av knapparna och då kan man få ut populära ämnen från exempelvis 20010911.
Citera
2023-09-11, 15:36
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Hur kan ”Stora rattar i OS byn” med 22 inlägg bedömas vara en av de mest populära trådarna från 15 år tillbaka?

Vem är det som har gjort utvalet, för att forumet sorterar på populäritet är uteslutet. Jag kan komma på flera ämnen som måste ha dragit större antal inlägg och visningar på den tiden, trådar om bankkrisen exempelvis.

"15 år" visar de populäraste trådarna som startades den 11 september 2008.
Den mest populära tråden som startades denna dag är (FB) Såhär "tar du bort" censur (sammanslagen tråd /Mod)
En tråd med 330 svar, och som visats över 196 000 gånger.

Tråden (FB) Stora rattar i os byn hör också till en av de mer populära som startades denna dag för 15 år sedan. Det finns andra trådar som startades denna dag med fler inlägg, men här behöver vi även ta hänsyn till antalet besökare tråden har haft genom åren. För tillfället så har den tråden visats över 16 000 gånger, vilket också påverkar.

Urvalet kring vilka trådar som visas kan senare komma att ändras, så se det befintliga upplägget som ett sorts beta-test. En annan tråd som också startades denna dag, och tillhör de mest populära är tråden (FB) Röka en femma i månaden, hur gör ni? Den tråden har 60 svar, och därmed en högre aktivitet. Men samtidigt har tråden haft mindre än en tredjedel så många läsare.

admin
Citera
2023-09-11, 15:42
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sitkin
Man kan ange ett eget datum i url’en istället för det som föreslås av knapparna och då kan man få ut populära ämnen från exempelvis 20010911.

Stämmer.
Vi har valt att skapa URL:en så att medlemmarna själva kan plocka fram trådar från ett visst datum om de vill.

admin
Citera
2023-09-11, 15:42
Avslutad
Citat:
"15 år" visar de populäraste trådarna som startades den 11 september 2008.
Den mest populära tråden som startades denna dag är (FB) Såhär "tar du bort" censur (sammanslagen tråd /Mod)
En tråd med 330 svar, och som visats över 196 000 gånger.

Tråden (FB) Stora rattar i os byn hör också till en av de mer populära som startades denna dag för 15 år sedan. Det finns andra trådar som startades denna dag med fler inlägg, men här behöver vi även ta hänsyn till antalet besökare tråden har haft genom åren. För tillfället så har den tråden visats över 16 000 gånger, vilket också påverkar.

Urvalet kring vilka trådar som visas kan senare komma att ändras, så se det befintliga upplägget som ett sorts beta-test. En annan tråd som också startades denna dag, och tillhör de mest populära är tråden (FB) Röka en femma i månaden, hur gör ni? Den tråden har 60 svar, och därmed en högre aktivitet. Men har samtidigt tråden haft mindre än en tredjedel så många läsare.

admin
Tack för svar.

Förstår jag dig rätt så ska detta alltså komma att ändras varje dag då? Så imorgon är det en lista över de populäraste trådarna från den 12 september 2008, i övermorgon från den 13 september osv?

Jag fick nämligen för mig att det var en lista på de populäraste inläggen från det året? Isåfall har jag helt missförstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in