Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Gamla lögner från Kreml. Folk i väst går inte på det där. Bara dumma jävla vatniks.
Varför håller du på när ingen tror dig?
Moretex är ju lysande. Jag noterar att du anklagar denne för "lögner". Intressant, tänkte jag. Vilka lögner då? Tydligen det här som Moretex skriver:
"Du menar från Kiev och det kom efter förhandlingarna i Istanbul. Det är så förhandlinger fungerar och i detta fall gick Kiev med på att fortsätta förhandlingar och ryssarna drog sig tillbaka som svar. Tyvärr kom ju Bucha lägligt och sen Boris Johnson på besök. Ukraina ska slåss till siste man och förstöra sitt land tyckte väst, Ryssland ska krossas.
Vad det gäller reträtten i Kherson eller Kharkiv så var den strategiskt för att jämna ut fronten då ryssarna inte hade tillräckligt med soldater. Man stannade inte och slogs till siste man och förlorade soldater och utrustning i onödan som Kievregimen gör som i exempelvis Bakhmut och Lysychansk förra året. Men väst betalar ju notan och så länge det finns folk kan man då slåss.
Jag fick rätt då jag sa att det inte skulle bli lika enkelt med sommaren offensiv men ni trodde på er egen propaganda att ryssarna skulle springa i skräck och att det skulle bli lika enkelt som i Kharkiv regionen förra året då ryssarna backade till bättre ställningar.
Jag hade fel i att ryssarna inte fortsatte mot Odessa innan förra årets ukrainska mobilisering var klar. Jag ansåg det för defensivt men jag är ingen general som Surovikin som tog besutet och nu förlorat ansvaret för fronten (jag kanske hade rätt ändå).
Det är din grupp av människor som står för önsketänkandet för hur går kriget och sanktionerna mot Ryssland? Du ser, jag hade rätt hela tiden bara för att jag har lite kunskap om världen."
Frågan är helt enkelt, vilken är lögnen?