2023-09-11, 00:55
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Nej det är inget nytt. Men folk i tråden skyddar honom för att han är vit!
Hade det varit en afrikanier eller liknande så hade det gapats om elektriska stolen.

Danny är en vidrig våldtäktsman, och jag hoppas innerligt att han själv utsätts för en riktigt brutal gängvåldtäkt i finkan.

Låter mer som du är rasist mot vita än någonting annat.
Citera
2023-09-11, 01:57
Medlem
https://www.youtube.com/live/YjoCn8w6rJU?si=0BWARKT-N3mvO0o0

21:49 - 25:45 Här förklaras bland annat hur det kom sig att Jane Doe #1 anmälde Danny Masterson från första början (båda var scientologer, hon rapporterade det först till scientologikyrkan).

Kanske någon finner det intressant!
Citera
2023-09-11, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Låter helt stört.

Hur kan en straffsats bli så hög?
Finns det inga riktlinjer överhuvudtaget?
Ingen har väl någonsin hamnat i buren i 30 år för våldtäkt?

Jodå, det har hänt. Larry Nassar dömdes ju typ till trettisju tusen år i fängelse för att systematiskt ha förgripit sig på alla gymnastiktjejer i USA under sin 18 år långa karriär som deras doktor. Om jag minns rätt fick han multipla domar som var 100+ år långa.
Citera
2023-09-11, 06:42
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsymir
Jodå, det har hänt. Larry Nassar dömdes ju typ till trettisju tusen år i fängelse för att systematiskt ha förgripit sig på alla gymnastiktjejer i USA under sin 18 år långa karriär som deras doktor. Om jag minns rätt fick han multipla domar som var 100+ år långa.

Nassar kan tidigast släppas ut ur fängelset om 45 år. Då är han 105 år gammal. Undrar om han räknar ner dagarna😄.
Citera
2023-09-11, 09:05
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strumpnisse
https://www.youtube.com/live/YjoCn8w6rJU?si=0BWARKT-N3mvO0o0

21:49 - 25:45 Här förklaras bland annat hur det kom sig att Jane Doe #1 anmälde Danny Masterson från första början (båda var scientologer, hon rapporterade det först till scientologikyrkan).

Kanske någon finner det intressant!

https://imgbb.com/MGG68rN

Det är ju troligtvis denna kvinna det rör sig om.
Citera
2023-09-11, 10:56
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Det finns bevis givetvis , han skickade till eks hotbrev till ett offer

Att han skickat hotbrev till eks utgör inget bevis i sig för/på våldtäkt. Han kan ju ha gjort det som en respons på falska anklagelser riktade mot honom som orsakat honom ekonomisk och emotionell skada, försämrat rykte, vänner som vänder ryggen till&säger upp kontakten etc. Även om det är osmart att agera så på att någon/några är ute efter dig, kommer med falska anklagelser lr på olika sätt förtala dig offentligt.

Det är dock alltid dumt att hota ngn om man inte har viljan/staken att genomföra hoten i de fall de inte blir hörsammade.
Citera
2023-09-11, 11:53
Medlem
Intressant att han kan få ett så långt straff för tre våldtäkter. Jag kan inte minnas att jag någonsin hört om 45 år eller livstidsstraff för våldtäkt i Sverige? Har USA strängare lagar angående det?

Det spelar väl ingen roll att det är gamla händelser, de är ju inte preskriberade.
Citera
2023-09-11, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
https://imgbb.com/MGG68rN

Det är ju troligtvis denna kvinna det rör sig om.

Vad får dig att tro det? Våldtäkterna han dömdes för inträffade 2001 och 2003. Jag ser inte vart det där (förhöret? eller vad är det för något?) kommer ifrån.

Jane Doe #1 är offret vars mamma bland annat skickat brev till David Miscavige om händelsen vilket finns länkat åtminstone 2 gånger i denna tråd. Här kommer den igen:

https://leahremini.substack.com/p/david-miscavige-knew-danny-masterson
Citera
2023-09-11, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Kan inte Tom Cruise rädda honom?
Tycker ju att med alla sina nivåer av vishet måste han ju behärska någon superkraft som duger till att hjälpa en trosfrände.

Haha! Tom Cruise är alldeles för "fin" för den sortens smuts. TC umgås inte med några B-kändisar från Celebrity Center öht. TC bästis, mentor och konfident är CoB David Miscaviage, och det är typ det umgänget han har från CoS.

TC är en super-etisk övermänniska som tycker att pengar luktar. Folk som Mastersons eller Cardones har han ingen tid över för.
Citera
2023-09-11, 12:50
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Intressant att han kan få ett så långt straff för tre våldtäkter. Jag kan inte minnas att jag någonsin hört om 45 år eller livstidsstraff för våldtäkt i Sverige? Har USA strängare lagar angående det?

Det spelar väl ingen roll att det är gamla händelser, de är ju inte preskriberade.
Måste ju finnas bevis för ett påstått brott. Annars kan ju vem som helst anklaga någon och den hamnar i finkan. Sådant är helt oförenligt med demokratiska värderingar.
Citera
2023-09-11, 13:06
Medlem
Han kommer anlita en stjärnadvokat och bli fri
Citera
2023-09-11, 13:11
Medlem
Det här är en sorglig häxprocess.

Om man blir dömd till livstid för tölpaktigt beteende för 20 år sedan när tre kvinnor med mycket starka ekonomiska skäl pratar ihop sig hur långt straff får man när en kvinna bara är lite missnöjd? 6 månader? Eller fem år om åklagaren lyckas två till som säger samma sak? (alla vet ju att om flera säger en sak så blir den mer sann! Typ det riggade valet i USA, halva befolkningen sa ju att det var riggat, så det måste varit riggat)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in