2023-09-10, 21:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Jo du påstår det.
Var vänlig och leverera ett citat som styrker ditt påstående. I annat fall ber jag dig sluta tramsa sönder varenda tråd med arga och poänglösa inlägg.

Citat:
Blackrock har investerat i flera företag som äger bitcoin. Alltså, de har köpt delar av företag som äger bitcoin. Då de är delägare av företagen är de också delägare i deras bitcoin.
Du vet alltså fortfarande inte heller vad företaget sysslar med. De är en asset manager. De har inte köpt dessa aktier för egen räkning. Hur många gånger behöver vi gå igenom detta?
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-09-10 kl. 21:53.
Citera
2023-09-10, 21:53
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du vet alltså fortfarande inte heller vad företaget sysslar med. De är en asset manager. De har inte köpt dessa aktier för egen räkning. Hur många gånger behöver vi gå igenom detta?
Det raderar inte faktumet att de köpt företag som äger bitcoin. Du ser inte det som relevant. Alla andra tycker något annat. Inget nytt under solen.
Citera
2023-09-10, 21:54
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det raderar inte faktumet att de köpt företag som äger bitcoin. Du ser inte det som relevant. Alla andra tycker något annat. Inget nytt under solen.
Det har de inte gjort. Vet du hur indexfonder fungerar?
Citera
2023-09-10, 22:01
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Det har de inte gjort. Vet du hur indexfonder fungerar?
Menar du att blackrock inte äger företag som äger bitcoin? Det gör de. Det är obestridliga fakta. Sen att du försöker tona ner dessa fakta för att passa din agenda gör ingen skillnad i världen.
Citera
2023-09-10, 22:05
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Menar du att blackrock inte äger företag som äger bitcoin? Det gör de. Det är obestridliga fakta. Sen att du försöker tona ner dessa fakta för att passa din agenda gör ingen skillnad i världen.
Om du köper en hel massa andelar i Avanza Zero, är det Avanza själva som äger en drös med aktier för egen räkning i dessa bolag som ingår i indexet?

Hur många bitcoins äger Blackrock?
Citera
2023-09-10, 22:33
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Om du köper en hel massa andelar i Avanza Zero, är det Avanza själva som äger en drös med aktier för egen räkning i dessa bolag som ingår i indexet?

Hur många bitcoins äger Blackrock?
Analogier tar dig ingen vart.

Jag vet inte hur många btc blackrock äger men jag vet att de äger btc. Att jag inte kan det svaret på rak arm ger dig inte rätt.
Citera
2023-09-11, 00:35
Medlem
Citat:
Analogier tar dig ingen vart.

Jag vet inte hur många btc blackrock äger men jag vet att de äger btc. Att jag inte kan det svaret på rak arm ger dig inte rätt.
Jag vet inte hur många btc blackrock äger men jag vet att de äger btc

Det här är bängt skrivet papper.
Citera
2023-09-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Din tolkning är märklig. Om något är detta en bottensignal.
Bra där.

Även om det finns möjlighet för lite mer nedsida så tänker du rätt här.
Citera
2023-09-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Du verkar tro att intresset inte skulle kunna svalna ytterligare. Tillåt mig att presentera sporten padel för dig … or even more related: Terra Luna.

Det finns egentligen ingen nedre botten för hur ointressant och ute något kan bli. Precis som med företaget Facit och deras mekaniska räknare (som blev utkonkurrerade av miniräknaren) så kan mycket väl Bitcoin och annan krypto gå mot i princip noll.

Det behöver såklart inte bli så, men att kalla ett totalt imploderande intresse för Bitcoin/krypto för bottensignal är att göra antagandet att det finns en ny popularitet runt hörnet. Men gladiatorspel och riddarturneringar kom aldrig tillbaks. Ingen ny hype väntade runt hörnet …
Realistiska jämförelser. lol.

Blir en sport, i det här fallet Padel. för populärt på för kort tid så säger historien psykologiskt att denne kommer dö ut pga hurman behavior dosen´t change. Speciellt under en masspsykos och pandemi.

Sen om vi förstår att den mesta handelsvolymen som händer idag är via Futures. Och då måste man förstå att det är någon på andra sidan som tar motsatsen till din position - för att du ska kunna köpa behöver någon sälja. Försök sedan lista ut när din motståndare har som mest lust att ändra riktning. Är det när folk är redo, eller när dem minst anar det?

The game is designed for you to lose.
Senast redigerad av YungLean1 2023-09-11 kl. 00:59.
Citera
2023-09-11, 01:10
Medlem
Citat:
Teoretiskt kan allt möjligt hända. Det finns dock inga nya tekniska eller ekonomiska skäl att tro att bitcoins tid är ute. Om man inte tror att nuvarande deflationspolitik kommer att föras, eller ens kunna föras, för all framtid möjligen.

Här är en som inte är orolig för bitcoins framtid i alla fall:

Ricardo Salinas: Mexican Billionaire on Bitcoin, Building Wealth, Capitalism and Legacy
https://www.youtube.com/watch?v=gPOWvwX7B4s
https://www.youtube.com/live/MuAKueIWIRk?si=TdtWWMV_so-HP9gC&t=1458

Bitcoins hashkraft fortsätter för övrigt att ligga på rekordnivåer, vilket indikerar fortsatt tro på branschen bland investerare och statliga aktörer:

https://www.blockchain.com/explorer/charts/hash-rate
https://www.youtube.com/live/MuAKueIWIRk?si=Xn602-oXvotdij_4&t=1239
HYPOTETISKT - änsålänge.

Connect ze Dots, vi tradar Futures, förstå lightningnetwork, häng med i svängarna angående exchanges uppdateringar angående transaktionsystem och skalbarhet, sen har vi en kille som heter Larry, han har en fet jävla plånbok, och när Larry vill ha något så får Larry det.
think about it

Words matters.
Senast redigerad av YungLean1 2023-09-11 kl. 01:35.
Citera
2023-09-11, 01:21
Medlem
Citat:
Det är idiotiskt att du postar den grafen med usel upplösning och start 2004 när de första 10 åren i grafen är irrelevanta.

Det relevanta är att intresset är ungefär på samma nivå som får 5 år sedan, som syns i grafen jag postade.

Trenden är tydligt sjunkande sedan nästan 3 år nu. Det sammanfaller med transaktionsvolymerna och likviditeten. De riktiga pengarna lämnar systemet och allmänheten bryr sig inte längre.
Befolkningen är programmerad att köpa när priset stiger. Tyvärr.

Vänligen ta upp detta igen att allmänheten inte bryr sig längre dagen vi börjar klättra. På riktigt.

Antigen sålde du allt du ägde och köpte toppen & fick smaka på emotionell hård pisk. Eller så jobbar du för någon bank som vet om att detta är hotet för en undergång och som gynnar folket och inte dem som individer.
Citera
2023-09-11, 01:28
Medlem
Citat:
Verkligheten förändras inte för att du väljer ut en för dina syften lämplig startpunkt i en graf.

En utzoomning ger oftast en bättre bild än en inzoomning. Det kanske du kan förstå, om du testar att använda 1h i stället för fem år:

https://trends.google.com/trends/explore?date=now%201-H&q=bitcoin&hl=en

Den säger inte så mycket, eller hur?

Det allmänna intresset är för tillfället lägst hittills under denna cykel. Det syns även i femårsgrafen, om man förmår läsa den, men det blir tydligare vad som händer om man använder hela grafen, eller grafen från 2010 t.ex.:

https://trends.google.com/trends/explore?date=2010-01-01%202023-09-10&q=bitcoin&hl=en

Intresset för "cryptocurrency" däremot är faktiskt lågt även i jämförelse med förra cykelns bottennivåer. Jag vet inte om man kan dra någon slutsats utifrån detta faktum:

https://trends.google.com/trends/explore?date=2010-09-10%202023-09-10&q=cryptocurrency&hl=en
Wall street, hedge fund managers, institutioner väntar på grönt ljus. UNDRA vad det kan vaRA.
hmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in