2023-09-10, 17:02
Medlem
jori9900s avatar
Jag använder snabbkassorna och slipper därmed befatta mej med neandertalare utan hyfs som springer mot kassorna för att komma först..
Citera
2023-09-10, 17:04
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag är en sån jävel som går först när en ny kassa öppnas.
Alla ni andra idioter står ju bara och glor på varandra, så varför inte? Varför ska jag behöva vänta på en rad lågbegåvade jävla muppar som inte vågar ställa sig först i kön

Helt rätt
Det är en ny kö till kassan.
Citera
2023-09-10, 17:04
Medlem
Svavelbryggas avatar
Psykopater vet jag inte, det är väl närmast socialt accepterat tycker jag, men det är konstigt att svenskar i allmänhet är väldigt bra på att köa rättvist men just vid ny kassa är det lite tur bara.
Citera
2023-09-10, 17:05
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?

Först till kvarn får först mala, allt annat är absurt.

De personer som är snabba fram är även oftast yngre, betalar med kort och har få varor till skilnad från pensionärer som står och velar, räknar upp enkronor mm så totalt sätt vinner fler på att snabba kunder får gå före istället för att två kassor korkas igen av två strulkunder.
Citera
Medlem
Nyöppnad kassa ny kö så klart. Folk står ju bara och glor. Så inga regler gäller i en kö som ännu inte finns.
Citera
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Det är svinlång kö på Ica och en ny kassa öppnar. Den längst bak i kön springer fram och ställer sig i nya kassan före alla andra.

Hur ser ni på såna människor?
Vad är det för typ av människor?
Är det renodlade psykopater?

Ser på dem som vanliga människor som gör precis som jag.

Är det så jag står i kön och ser att en annan kö är på väg att öppnas så tar jag ju steget över och väntar tills kvinnan öppnat kassan och kassaapparaten.
Så har jag blivit upplärd och bara varit med om att andra gjort likadant.

Vad menar TS att man skall stå kvar och låta den som står före och som är för sen att fatta vad som sker låta denne ta den nya öppningen som öppnats?
Sällan. Är man inte med på noterna så får man stå kvar på sin ordinarieplats.
Citera
2023-09-10, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hur gör jag själv om det öppnas en ny kassa och det finns en lång kö till övriga?
(de få gånger jag inte kör självskanning).

Jo, jag strosar långsamt mot den nya kassan och låter därmed de som står sist i övriga kassor få chansen att komma före.
Om de dock inte tar den chansen utan står kvar, så kommer jag givetvis inte att insistera att de ska gå före mig.

Inget illa menat, men är du en cuck eller bög?

Varför går du inte dit först? Varför ska du vänta och låta andra gå före dig? Har du en liten snopp?
Citera
2023-09-10, 17:06
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
Nyöppnad kassa ny kö så klart. Folk står ju bara och glor. Så inga regler gäller i en kö som ännu inte finns.

Tack Precis så jag också menade.
Ny kassa och nytt läge. Står man och sover i första kön får man räkna med bli omsprungen.
Citera
2023-09-10, 17:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitras
Inget illa menat, men är du en cuck eller bög?

Varför går du inte dit först? Varför ska du vänta och låta andra gå före dig? Har du en liten snopp?
Jag uppträder bara på det sätt som jag vill att andra uppträder mot mig själv. Alltså att inte bete sig som JÄVLA APOR.
Hur du kan få det att handla om sexualitet eller kukstorlek, får stå för dig själv.
Du är inte möjligtvis från MENA?
Citera
2023-09-10, 17:09
Medlem
Ska inte sticka under stolen med att det hänt att man själv gjort det förstås. Men rent tekniskt borde väl kösystemet vara detsamma som innan kassan öppnades. Dvs den näst längst fram i kön borde ta den nya kassan. Har dock bara sett en butikspersonal upprätthålla systemet vid öppnandet av en ny kassa, och kallat fram den som stod före i kön istället.

Nuförtiden brukar jag inte hetsa fram direkt, det är bara softare att kön kortas ner. Står jag lägligt till kanske jag sniker in först i kön dock. Tycker inte det är hela världen.
Citera
2023-09-10, 17:10
Avslutad
Väldigt irriterande och ohyfsat! Men det gäller att välja sina strider. Vem fasen orkar att bråka med dumskallar för varje bagatell som dyker upp. Men sen beror det på vilket humör jag är på. Är jag trött och irriterad så kan jag väl hojta till. Men när jag sen står där först så känner jag mig mest patetisk.
Citera
2023-09-10, 17:13
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh

Precis min erfarenhet. Folk står bara och glor. Först till kvarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in