2023-09-10, 17:21
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Hur ska du ha det?

Kan du förstå att extremisters härjande gör att det blir mer regler och bestämmelser som påverkar friheten för vanligt folk?
Vadå hur ska jag ha det? Jag ser inte att CPs beteende drabbar universitetet på något allvarligare sätt, och jag ser inget behov av att ändra på reglerna. Det finns ingen konflikt där.

Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ett universitet måste väl för guds skull klara av en stökig student. Detta måste väl snarare handla om att TH uppenbarligen inte klarar av att bli ifrågasatt?

Alla som gått i svensk skola vet att det finns MÅNGA jävligt jobbiga killar. Det är ingen orsak att spränga hela skolan i luften och säga åt alla att gå hem.
Instämmer.
Citera
2023-09-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Vadå hur ska jag ha det? Jag ser inte att CPs beteende drabbar universitetet på något allvarligare sätt, och jag ser inget behov av att ändra på reglerna. Det finns ingen konflikt där.
Det spelar ingen roll vad du personligen anser, begränsningar av friheten görs pga just såna här saker.
Citera
2023-09-10, 17:25
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:

Tackar för länken!

Jag tycker det låter som en onödig ändring. Vi har redan mer eller mindre samma sak i högskoleförordningen:
"Disciplinära åtgärder får vidtas mot studenter som
1. med otillåtna hjälpmedel eller på annat sätt försöker vilseleda vid prov eller när en studieprestation annars ska bedömas,
2. stör eller hindrar undervisning, prov eller annan verksamhet inom ramen för utbildningen vid högskolan,
3. stör verksamheten vid högskolans bibliotek eller annan särskild inrättning inom högskolan, eller
4. utsätter en annan student eller en arbetstagare vid högskolan för sådana trakasserier eller sexuella trakasserier som avses i 1 kap. 4 § diskrimineringslagen
"
(10:1 1 st.)

Jag tycker att 2, 3, och 4 mer än väl täcker de fall av dåligt beteende mot andra studenter eller lärare som borde leda till avstängning

Denna kommentar kring en PDF på totalt 299 sidor kommenterar du ett par minuter efter du fått länken.

Jag blir högst besviken på dig.

Den handlar tex om att man ska få göra belastningsregisterkontroll.
Och kring frågan i topic så förklaras mer där.. men du drar direkt en kanin ur en hatt.
För utredningen föreslår långt fler åtgärder än vad du beskriver i ditt inlägg.
Du som anser dig vara så trovärdig borde läst på kring utredningen och skrivit något kritiskt om den.
För Mats Persson har lovat att damma liv i den, så förhåll dig till det på det sätt jag hade velat du skulle göra.
Inte vad som är.
Citera
2023-09-10, 17:30
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Det spelar ingen roll vad du personligen anser, begränsningar av friheten görs pga just såna här saker.
Ibland blir det så, ibland inte. Oavsett vad vare sig du eller jag tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Denna kommentar kring en 299 sidor totalt med för och eftertjafs kommenterar du ett par minuter efter du fått länken.

Jag blir högst besviken på dig.
Den handlar tex om att man ska få göra belastningsregisterkontroll.
Och kring frågan i topic så förklaras mer där.. men du drar direkt en kanin ur en hatt.
För utredningen föreslår långt fler åtgärder än vad du beskriver i ditt inlägg.
Du som anser dig vara så trovärdig borde läst på kring utredningen och skrivit något kritiskt om den.
För Mats Persson har lovat att damma liv i den, så förhåll dig till det på det sätt jag hade velat du skulle göra.
Inte vad som är.
Menar du att jag skulle ha läst "299 sidor totalt med för och eftertjafs" innan jag uttalade mig?

Det tror jag inte att du seriöst förväntade dig, för det vore ju helt absurt. Jag läste sidan du länkade till, men inte hela rapporten.

Det där med registerkontroll ansåg jag inte relevant här eftersom tråden handlar om en kurs som inte skulle omfattas av den sorts registerkontroll som utredningen talar om. Återstår alltså den tredje punkten:
"Ytterligare en ny avskiljandegrund ska införas som innebär att studenter ska avskiljas om de genom särskilt klandervärt uppträdande, under eller i anslutning till utbildningen, visat sig uppenbart olämpliga att fortsätta sina studier."

Den tycker jag att jag besvarade, låt gå att du inte är tvungen att hålla med.
Citera
2023-09-10, 17:30
Medlem
Sorglig historia. Adopterad hamnar i en familj han känner stor besvikelse över. Ägnar hela sitt liv att arbeta och föreläsa mot adoptioner. Så till den grad att han har extrema uttalanden om ursprungseuropeer. Borde sökt psykhjälp och gått vidare.
Citera
2023-09-10, 17:32
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Just nu talar jag om bedömning av människor utifrån sin bakgrund, inte om kursen. Det finns uttalanden från Hübinette som är direkt rasistiska och kan liknas vid nazisternas uttalanden om judar.

https://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Eftersom han gjort det här uttalandena, är han eller har definitivt varit rasist. Då blir frågan återigen. Menar du att det finns godkänd rasism, eller ska man bedöma rasism olika utifrån vem som framför den. Pratar vi om människors olika värde här.

Ska se om jag får kontakt med herr Nyström. Känns som han kan vara lite upptagen just nu.

De två första citaten handlar troligen om ungdomen..

Kan du förklara på vilket sätt resten av det där i länken är fel och på vilket sätt det gör Herr Hübinette till en olämplig lärare?

Folk hänger upp sig på hans ungdom samtidigt som den juvenile slyngeln Petersson försvaras med näbbar och klor. Han som har förflutet i NMR och förra året kandiderade för AFS.
För honom är det såklart en personlig vendetta som inte ska utspelas på en svensk läroanstalt i allmänhet och inte på ett universitet i synnerhet.
Citera
2023-09-10, 17:37
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ett universitet måste väl för guds skull klara av en stökig student. Detta måste väl snarare handla om att TH uppenbarligen inte klarar av att bli ifrågasatt?

Alla som gått i svensk skola vet att det finns MÅNGA jävligt jobbiga killar. Det är ingen orsak att spränga hela skolan i luften och säga åt alla att gå hem.

Jo finns många idioter men på Universitet/Högskola vill de flesta LÄRA sig någonting. CP vill inte lära sig någonting, bara förstöra!
Citera
2023-09-10, 17:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Fast det vet man ju inte dom har väl inte ens börjat första lektionen utan han hann sjukskriva sig.

Man måste ge CP en chans och han ju rätt att ställa frågor och ifrågasätta läraren utan att behöva bli anklagad att förstöra.

Det finns ett nyhetsvärde i dessa studier då hans hat mot vita är välkänd så det är extremt anmärkningsvärt att dessa lektioner ens får hållas.

Ringt och mailbombat INNAN skolan började!

CP vill bara förstöra!
Citera
2023-09-10, 17:41
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ytterligare en ny avskiljandegrund ska införas som innebär att studenter ska avskiljas om de genom särskilt klandervärt uppträdande, under eller i anslutning till utbildningen, visat sig uppenbart olämpliga att fortsätta sina studier.[/i]"

Den tycker jag att jag besvarade, låt gå att du inte är tvungen att hålla med.

Du fick sidhänvisning i rapporten.. att det börjar på sidan 203..

Du hade kunnat ladda ner den... läst eller skummat lite..

Kära Kallebrogen. Så värdelös är väl inte din tid?

För du kommenterar väl bara sånt du anser vara viktigt och du är väl väldigt noga med att framställa dig som seriös. Då borde det väl vara viktigt att kunna ödsla i alla fall 5-10 minuter på att läsa innan du kommenterar?

För Topic är varför Herr Hübinette är sjukskriven.

Jag anser att det borde finnas verktyg att stoppa personer som saboterar högre utbildning.

I utredningen föreslår man nya verktyg för våra högre läroverk.

Det tycker jag är bra, du säger bara att inget mer behövs utan att ha läst...

Kära Kallebrogen, bättre kan du.
Citera
2023-09-10, 17:42
Medlem
Citat:
Hur ska du ha det?

Kan du förstå att extremisters härjande gör att det blir mer regler och bestämmelser som påverkar friheten för vanligt folk?

Kines-Tobbe är ju extremist om någon.
Citera
2023-09-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ibland blir det så, ibland inte. Oavsett vad vare sig du eller jag tycker.
Du får nog utveckla dig lite här så jag inte missförstår, stämmer det att du är likgiltig inför att friheten begränsas för vanligt folk?
Citera
2023-09-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Nu verkar det ju faktiskt som att vänsterblivnas taktik fungerar väldigt bra....mot dem själva.

Jag kritiserar inte längre vänsterblivnas metoder. De hatar min sort och vi hatar dem. Vi har nu kommit till ett skede där det är vinna eller försvinna. Det finns inga dåliga metoder längre.

Håller med. Vänstern har ju alltid sagt att ändamålet helgar medlem och att det inte finns något som kan kallas fegt eller omoraliskt i sin kamp. Alltså måste man anpassa sig till slagfältet eller förlora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in