2023-09-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Hur någon beter sig spelar roll. I detta fall så har Tobias "Alltid öppen mun" Hübinette polisanmält CP. Polisen har kommit fram till att det inte begåtts något brott, och att det inte finns grund för kontaktförbud.

Ärendet har även tagits upp av universitet som kommit fram till att det inte finns någon grund för att stänga av CP från kursen eller avskilja honom från lärosätet och dess undervisning.

Så länge CP följer alla lagar och författningar, och lärosätets egna regler, så har han rätt att göra det han gör.
Ja det är ju märkligt att rektorn ser "mycket allvarligt" på det och att hälften av kursdeltagarna lämnat och att de ändå inte kan stänga av nazisten. Att han inte begått någon olaglig handling innebär ju inte att han inte är där enbart för att jävlas.

Vissa ser det som att tobias utnyttjar en statlig institution för att bedriva aktivism med sina kurser, och att då nazisten gör samma sak kan väl ses som någon form av poetisk rättvisa.
tyvärr drabbar det helt oskyldiga som på riktigt är där för att gå kurserna av legitima anledningar.
Citera
2023-09-10, 16:56
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men du har hakat upp dig på Christians bakgrund, men bryr dig inte om Hübinettes, då är Tobias bakgrund är mycket värre, även om man bortser från att han har varit eller kanske till och med är, öppet rasist.

Då blir frågan varför Christians bakgrund skulle vara värre. Menar du att om Christian nu skulle vara rasist, vilket jag inte ser några belägg för, även om han är direkt höger, skulle vara värre än Tobias uttalade rasism och i så fall varför. Menar du att det finns godkänd rasism? Pratar vi om människors olika värde här?

Om du anser att Herr Hübinette med kursen har en rasistisk diskurs som strider mot vad ett universitet ska pyssla med så bör du ta det med hans prefekt dvs Andreas Nyström.

Men först läser du såklart kursbeskrivningen och kurslitteraturen så du verkligen kan förklara varför han med kursen har en rasistisk diskurs.
Citera
2023-09-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Du är uppenbart inte kompetent nog att tagit till dig fakta i allmänhet eller att studenten det handlar om är Christian Petersson.

FD NRM medlem.
FD Riksdagskandidat för AFS.

Vill du veta mer om honom kan du använda en sökrobot.

Att han skulle varit "stökigt" vet jag inget om. Det ordet har jag inte läst i samband med det som detta handlar om. Du har uppenbarligen så posta gärna länk som verifierar det du svamlar om.

Du får tycka precis vad du vill om Hübinettes sjukskrivning men den hade inte funkat om inte hans arbetsgivare hade godkänt den.

Det kanske är arbetsgivaren du ska spy din galla över och inte herr Hübinette.

Fast att tänka så långt kan säkert vara för svårt för vissa.
Sjukskrivning av feghet kommer jag aldrig att gilla, undrar varför du vurmar för det?

Jag vet inget om dina förkortningar om NMR eller AFS, berätta mer så du inte blir OT i tråden. Du stavar dock jättebra till "Prefekter", där är du duktig.

- feghet i livet är dock obra.
Citera
2023-09-10, 16:58
Medlem
jori9900s avatar
Jag misstänker starkt att Tobias är en rysk underättelseagent utplanterad i det svenska universitetsvärlden för att infiltrera och skapa konflikter samt sätta ner försvarsviljan genom att moraliskt knäcka den svenske vita mannen..

Det är därför han är rädd för att bli granskad och avslöjad
Citera
2023-09-10, 16:58
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja det är ju märkligt att rektorn ser "mycket allvarligt" på det och att hälften av kursdeltagarna lämnat och att de ändå inte kan stänga av nazisten. Att han inte begått någon olaglig handling innebär ju inte att han inte är där enbart för att jävlas.

Vissa ser det som att tobias utnyttjar en statlig institution för att bedriva aktivism med sina kurser, och att då nazisten gör samma sak kan väl ses som någon form av poetisk rättvisa.
tyvärr drabbar det helt oskyldiga som på riktigt är där för att gå kurserna av legitima anledningar.
Tobias "Alltid öppen mun" Hübinette utnyttjar absolut en statlig institution för att bedriva aktivism med sina kurser, men i lagens och lärosätets ögon gör inte han något fel heller. Båda två står på olika sidor av den politiska skalan, och båda är politiskt verksamma. Nu utför de sin aktivism inom reglernas gränser, och då har de all rätt att göra det.

(Jag vet att Tobias "Alltid öppen mun" Hübinette är dömd för ett antal brott tidigare. Jag kan inte mycket om CP, men det skulle inte förvåna mig om en sån där gammal nynasse hade några domar på sig också. I dessa fall bröt de mot lagen, och det var självklart fel, och det ska de klandras för.)
Citera
2023-09-10, 17:03
Medlem
Citat:
Tobias "Alltid öppen mun" Hübinette utnyttjar absolut en statlig institution för att bedriva aktivism med sina kurser, men i lagens och lärosätets ögon gör inte han något fel heller. Båda två står på olika sidor av den politiska skalan, och båda är politiskt verksamma. Nu utför de sin aktivism inom reglernas gränser, och då har de all rätt att göra det.

(Jag vet att Tobias "Alltid öppen mun" Hübinette är dömd för ett antal brott tidigare. Jag kan inte mycket om CP, men det skulle inte förvåna mig om en sån där gammal nynasse hade några domar på sig också. I dessa fall bröt de mot lagen, och det var självklart fel, och det ska de klandras för.)
Nu upprepar du bara det jag sa.

Problemet är dock att denna skiten drabbar universitetet och de andra eleverna.
Citera
2023-09-10, 17:05
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Hur någon beter sig spelar roll. I detta fall så har Tobias "Alltid öppen mun" Hübinette polisanmält CP. Polisen har kommit fram till att det inte begåtts något brott, och att det inte finns grund för kontaktförbud.

Ärendet har även tagits upp av universitet som kommit fram till att det inte finns någon grund för att stänga av CP från kursen eller avskilja honom från lärosätet och dess undervisning.

Så länge CP följer alla lagar och författningar, och lärosätets egna regler, så har han rätt att göra det han gör.

Och där har vi ett problem.. flatheten kring att inte någon tagit tag i möjligheten att skilja studenter från utbildning.

För att inte ta upp en massa plats i onödan får du länk till ett tidigare inlägg i en annan tråd som berör detta.

(FB) Regeringen funderar på att inskränka studenters rättigheter pga extremister.
Citera
2023-09-10, 17:10
Medlem
Om den forskning och undervisning man bedriver inte klarar av att en student är kritisk, då får jag ganska stora funderingar kring verkanshöjden på tidigare nämnda.
Citera
2023-09-10, 17:11
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Nu upprepar du bara det jag sa.

Problemet är dock att denna skiten drabbar universitetet och de andra eleverna.
Jag ser inte att det drabbar universitetet på något sätt, förutom att deras lärare och vissa studenter blir lite ledsna i ögat och de måste hantera honom och all jäkla mediauppmärksamhet.

Dessutom skulle jag vara försiktig med att anta att alla som hoppade av kursen gjorde det just p.g.a. CP. Avhopp sker i alla kurser och program. Sen tror jag nog ett antal hoppade av för att de förväntat sig undervisning och diskussioner, men kursen sen blev en läskurs.

Däremot håller jag med om att ett antal studenter säkerligen hoppade av p.g.a. CP. Det är upp till dem, men on de hoppar av p.g.a. CP men han inte har gjort något fel, så kan han knappast hållas ansvarig för det.

Ibland gillar folk inte varandra och vill inte ha med varandra att göra. Sånt är livet.

Citat:
Och där har vi ett problem.. flatheten kring att inte någon tagit tag i möjligheten att skilja studenter från utbildning.

För att inte ta upp en massa plats i onödan får du länk till ett tidigare inlägg i en annan tråd som berör detta.

(FB) Regeringen funderar på att inskränka studenters rättigheter pga extremister.
Citat:
Det finns andra starka skäl till avstängningar i utredningen.
Tyvärr så tänkte jag inte på att leta upp utredningen och publicera den i tråden så gjorde det i senare inlägg.

Det som Mats Persson pratar om är SOU 2021:83
Enligt DNs artikel var den färdig för ett år sedan men det stämmer inte.
Den var färdig och publicerades 25 oktober 2021.
Remissrundan avslutades 7 februari 2022.
Remissvaren finns också på regeringens hemsida (länken nedan).

Efter detta har inget hänt.
Ingen lagrådsremiss.
Ingen proposition.
Men nu när detta dyker upp så vaknar i alla fall Mats Persson till liv, mycket intressant.

"Utredningens förslag: Det ska införas en ny avskiljandegrund som avser en students klandervärda uppträdande. Avskiljandegrunden ska gälla studenter på alla högskoleutbildningar."

På sidan 203 börjar det som berör just denna saken.

Innan handlar det tex om belastningsregisterkontroll.
Utredningen är på totalt 299 sidor.

Den hittas på regeringens hemsida https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/statens-offentliga-utredningar/2021/10/sou-202183/
Tackar för länken!

Jag tycker det låter som en onödig ändring. Vi har redan mer eller mindre samma sak i högskoleförordningen:
"Disciplinära åtgärder får vidtas mot studenter som
1. med otillåtna hjälpmedel eller på annat sätt försöker vilseleda vid prov eller när en studieprestation annars ska bedömas,
2. stör eller hindrar undervisning, prov eller annan verksamhet inom ramen för utbildningen vid högskolan,
3. stör verksamheten vid högskolans bibliotek eller annan särskild inrättning inom högskolan, eller
4. utsätter en annan student eller en arbetstagare vid högskolan för sådana trakasserier eller sexuella trakasserier som avses i 1 kap. 4 § diskrimineringslagen
"
(10:1 1 st.)

Jag tycker att 2, 3, och 4 mer än väl täcker de fall av dåligt beteende mot andra studenter eller lärare som borde leda till avstängning
Citera
2023-09-10, 17:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Om du anser att Herr Hübinette med kursen har en rasistisk diskurs som strider mot vad ett universitet ska pyssla med så bör du ta det med hans prefekt dvs Andreas Nyström.

Men först läser du såklart kursbeskrivningen och kurslitteraturen så du verkligen kan förklara varför han med kursen har en rasistisk diskurs.
Just nu talar jag om bedömning av människor utifrån sin bakgrund, inte om kursen. Det finns uttalanden från Hübinette som är direkt rasistiska och kan liknas vid nazisternas uttalanden om judar.

https://sv.wikiquote.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette

Eftersom han gjort det här uttalandena, är han eller har definitivt varit rasist. Då blir frågan återigen. Menar du att det finns godkänd rasism, eller ska man bedöma rasism olika utifrån vem som framför den. Pratar vi om människors olika värde här.

Ska se om jag får kontakt med herr Nyström. Känns som han kan vara lite upptagen just nu.
Citera
2023-09-10, 17:17
Medlem
Citat:
Jag ser inte att det drabbar universitetet på något sätt
Citat:
Jag tycker det låter som en onödig ändring.
Hur ska du ha det?

Kan du förstå att extremisters härjande gör att det blir mer regler och bestämmelser som påverkar friheten för vanligt folk?
Citera
2023-09-10, 17:20
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ja om han kan bete sig normalt och inte som värsta damp ungen så har han all rätt!

Men nu kan den fd NMR/Nazzen inte det så då blir det bara kaos och total förstörelse!

Han han även bedrivar stalker fasoner vilket gör att han är direkt olämplig som "elev".

Fast elever vill faktiskt lära sin någonting men CP vill bara förstöra!!

Ett universitet måste väl för guds skull klara av en stökig student. Detta måste väl snarare handla om att TH uppenbarligen inte klarar av att bli ifrågasatt?

Alla som gått i svensk skola vet att det finns MÅNGA jävligt jobbiga killar. Det är ingen orsak att spränga hela skolan i luften och säga åt alla att gå hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in