2023-09-10, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.79benj
Trådfrågan är väl inte vem som är mest trovärdig?
Frågan är väl om plattjordare verkligen tror att jorden är platt.

Och det är jag övertygad om att många verkligen gör.

Träffat extremt få som uppenbart tror på detta, gemensamt för dessa har varit avbruten skolgång, sjukskrivning under väldigt lång tid samt lägre allmänintelligens än genomsnittet.
Det vill säga personer som säkert uppfattat att de inte får pengar om de inte jobbar som ett svek från samhället och därmed misstro av myndigheter.
Uppskattar jag utifrån min egna erfarenhet så är det mindre än 1‰ som faktiskt uppvisar tro på platt jord. Resten är bara på forum, möten med mera för att leka med mindre begåvade.
Citera
2023-09-10, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Träffat extremt få som uppenbart tror på detta, gemensamt för dessa har varit avbruten skolgång, sjukskrivning under väldigt lång tid samt lägre allmänintelligens än genomsnittet.
Det vill säga personer som säkert uppfattat att de inte får pengar om de inte jobbar som ett svek från samhället och därmed misstro av myndigheter.
Uppskattar jag utifrån min egna erfarenhet så är det mindre än 1‰ som faktiskt uppvisar tro på platt jord. Resten är bara på forum, möten med mera för att leka med mindre begåvade.
Jag tror det är väldigt få i samhället som tror att jorden är platt men några stycken är det.
Kyrie Irving var helt klart ärlig i sin övertygelse.
Citera
2023-09-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Nej. Hela "flat earth"-grejen är en CIA-operation för att få folk att förknippa ordet "konspirationsteori" med något löjligt.

Har inga bevis, men det är en "konspirationsteori" som jag har.

+1
"flat earth" är en psyop och det är helt otroligt hur många som är livrädda för att tänka en konspirationstanke som går på det.

Det finns inga flat earthers med IQ över 80, påstår de detta så skojar de
Citera
2023-09-10, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxes
Mitt tips är att du registrerar dig på Facebook-gruppen Flat Earth Sweden. Läs vad de skriver och argumentera med dem så inser du strax att de inte bara låtsas.

Hahaha
Hur är det möjligt att bli så lättlurad?
Citera
2023-09-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Japp, har känt en plattjordare IRL. Tror inte de är så många, men alla får hög röst på internet.

Intressant bekantskapskrets du har säger det något om dig tro för jag tror de skämtat med dig aprillo
Citera
2023-09-10, 16:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Intressant bekantskapskrets du har säger det något om dig tro för jag tror de skämtat med dig aprillo

Vi har inte pratat på några år och vet inte var han står idag. Då trodde han på plattjord. Trodde även på chemtrails. Och på att man kunde köra bil utan bensin. Han hade egen bil och frågade varför han måste tanka, men han kunde inte förklara.

Han var följare av Lennart Bladh och alltså inte bara på låtsas.
Citera
2023-09-10, 16:14
Medlem
Citat:
Vi har inte pratat på några år och vet inte var han står idag. Då trodde han på plattjord. Trodde även på chemtrails. Och på att man kunde köra bil utan bensin. Han hade egen bil och frågade varför han måste tanka, men han kunde inte förklara.

Hmm, och du svalde allt? Det finns gott om folk som tycker om att blåsa andra (tyvärr)
Citera
2023-09-10, 16:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Hmm, och du svalde allt? Det finns gott om folk som tycker om att blåsa andra (tyvärr)

Han trodde på riktigt på detta. Varför skulle det vara omöjligt?
Citera
2023-09-10, 16:48
Medlem
Citat:
Han trodde på riktigt på detta. Varför skulle det vara omöjligt?
Om någon påstår att jorden är platt borde default svaret för det vara att personen skojar. Kan jämföras med att någon säger att tomten finns.
Om personen verkligen tror på att jorden är platt då har personen också en förklaring till varför eftersom det annars går helt på tvären med i princip allt vi vet om jorden, det är lätt att kolla om personen har det.

Av din beskrivning så verkar personen inte fått förklara sig för att bevisa sin tro utan personen verkar öst på med en hel hög med saker och ni har bara svalt det
Citera
2023-09-10, 16:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Om någon påstår att jorden är platt borde default svaret för det vara att personen skojar. Kan jämföras med att någon säger att tomten finns.
Om personen verkligen tror på att jorden är platt då har personen också en förklaring till varför eftersom det annars går helt på tvären med i princip allt vi vet om jorden, det är lätt att kolla om personen har det.

Av din beskrivning så verkar personen inte fått förklara sig för att bevisa sin tro utan personen verkar öst på med en hel hög med saker och ni har bara svalt det

Jo då, vi har pratat om det men det var verkligen inte mitt favoritämne. Frågade t ex varför man ser samma stjärnhimmel i olika sydliga länder om de ligger som mest långt från varandra. Han sa mest att han inte visste men att gud vet. Tror du att Lennart Bladh skojade hela tiden?
Citera
2023-09-10, 17:52
Medlem
Citat:
Han sa mest att han inte visste men att gud vet. Tror du att Lennart Bladh skojade hela tiden?

Då skämtar han givetvis.
Har personen ingen förklaring och tror något helt annat än vad som står i "skolböckerna" så har vederbörande bara fantiserat ihop något av helt andra anledningar än att man faktiskt tror annorlunda
Citera
2023-09-10, 20:28
Medlem
Det finns väldigt många som tror på flat earth, vilket är bra enligt mig, det är alltid bra att ifrågasätta saker och ting.

Oftast dom som är kritiska mot flat-earth ifrågasätter ingenting vilket man märker på denna sida om man kikar på deras tidigare inlägg, samtidigt som de älskar vaccin osv. Enligt dessa människor finns det inga konspirationer alls och dom vågar inte ifrågasätta något överhuvudtaget.
Dock märken man att det finns väldigt många rymd-freaks som påvisar deras låga intelligens med att kalla alla som tror annorlunda gentemot dom för idioter och charlatans osv vilket är pinsamt för diskussionen. Och sedan ska man bege sig in i någon sorts debatt med dessa människor? Nej tack.

Förstår att många Flat earthers lever efter kontentan att "Never argue with an idiot they will drag you down to their level and then beat you with experiance "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in