2023-09-09, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Hur skulle det gå till? Lemmy är ju död. Hur skall man ersätta honom?
Det är som ett AC/DC utan Angus Young. Det är otänkbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Sant finns inget Motörhead utan Lemmy

Det är det som är menat som det kontroversiella. Fast jag var inte så seriös.

Tänkte lite på att någon låtsasvariant av Thin Lizzy turnerade efter Phil Lynnots död.
Citera
2023-09-09, 18:05
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Det borde vara olagligt att spela in låtar med hjälp av annat än riktiga instrument som huvudpart, sen skulle annat få användas för effekter

Vad är ett riktigt instrument?
Är synth ett riktigt instrument? Om inte, varför?
Citera
2023-09-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Vad är ett riktigt instrument?
Är synth ett riktigt instrument? Om inte, varför?

Skulle jag nog säga till viss del, det finns ju ett behov för den i musik där inte synthen är huvudparten, värre med moderna keyboards, jag är verkligen ingen expert på skillnaden men utifrån det lilla jag hört om det skulle jag dra linjen mellan dem
Citera
2023-09-10, 14:33
Medlem
Adelaides avatar
Black Sabbath och cannabis är det bästa som finns.
Jag sa detta till en polis en gång, och han höll med.
Citera
2023-09-10, 15:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Musiken är död.
Under de senaste 10 åren så har musikbranschen producerat vad? Skräp. Meninglöst skräp som framtiden kommer hamna i avfallet och därefter för alltid glömmas bort.
Citera
2023-09-10, 16:17
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Musiken är död.
Under de senaste 10 åren så har musikbranschen producerat vad? Skräp. Meninglöst skräp som framtiden kommer hamna i avfallet och därefter för alltid glömmas bort.

Håller helt med.
Fast påpekar man detta offentligt, så får man höra att man är trångsynt. Well, hur många av dagens band kommer man fortfarande lyssna på om 40 år? Försvinnande få.
Citera
2023-09-10, 19:07
Avslutad
Citat:
Musiken är död.

Skulle nog säga att all ny musik har varit skit sen millenieskiftet minst.

Jag skulle vilja dra det så långt att det började gå utför redan efter mitten av 70-talet. Allt mindre och mindre musik som åtminstone jag är intresserad av har släppts sen dess. Men det tog till början/mitten av 80-talet innan det började bli riktigt illa.
Senast redigerad av Pecka- 2023-09-10 kl. 19:09.
Citera
2023-09-10, 19:47
Medlem
Citat:
Musiken är död.

Skulle inte säga att den är död, men den har slutat utvecklas. Det finns inga nya genrer eller idéer. Allt som finns nu fanns för 15-20 år sen också.
Citera
2023-09-10, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Skulle nog säga att all ny musik har varit skit sen millenieskiftet minst.

Jag skulle vilja dra det så långt att det började gå utför redan efter mitten av 70-talet. Allt mindre och mindre musik som åtminstone jag är intresserad av har släppts sen dess. Men det tog till början/mitten av 80-talet innan det började bli riktigt illa.

Va!?!?, så musiken dog innan nästan alla metalband startade?, vad i h*lvete menas med detta
Citera
2023-09-10, 21:48
Medlem
Citat:
Musiken är död.

Finns ju bra underground band, rätt sentens är "All dagens mainstream musik är skräp"
Citera
2023-09-10, 22:02
Medlem
lemmy124s avatar
Bra musik var bättre förr. Folk som inte håller med bör man undvika. Att man på allvar kan se Rihanna som den bästa musikern genom tiderna. Av all klassisk musik och all musik som gjorts någonsin gjorts, så är det hon som gjort den bästa i historian. Tycker man så borde man verkligen undvika människan.

Men sämre musik var fan sämre förr. Varje gång någon visar mig något riktigt lökigt och bara pinsam modern musik är det fortfarande mer, va ska man säga medryckande(?) än musik som David Cassidy och sån slags skit som gjordes på 70-talet.
Citera
2023-09-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Bra musik var bättre förr. Folk som inte håller med bör man undvika. Att man på allvar kan se Rihanna som den bästa musikern genom tiderna. Av all klassisk musik och all musik som gjorts någonsin gjorts, så är det hon som gjort den bästa i historian. Tycker man så borde man verkligen undvika människan.

Men sämre musik var fan sämre förr. Varje gång någon visar mig något riktigt lökigt och bara pinsam modern musik är det fortfarande mer, va ska man säga medryckande(?) än musik som David Cassidy och sån slags skit som gjordes på 70-talet.

Du skrev det som att man tyda dig att du tycker att Rihannas musik är bra men inte så bra som bra musik va förr, men fortfarande det beror ju på vilken genre man menar om man pratar typ death metal görs ju musik idag som är lika bra som någonsin inom genren, men menar du "vanlig rock" så håller jag med till fullo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in