2023-08-30, 14:21
Medlem
Skickar ut ett tips om att kolla upp Braincool. Vet att den varit uppe här tidigare men känns som att bolaget fått betydligt mer bitar faktiskt på plats nu. Carnegie gick nyligen in med kapital och försäljning genom Zoll har ökat markant nu under/efter sommaren. Förvisso har aktien stigit nästan 200% i år redan, men uppsidan känns överlägsen risken nu när bitarna faller på plats.
Citera
2023-08-31, 11:23
Medlem
Imsys. Fått 3,5 MSEK för rymdforskning, pågående NE som sänkt kursen. Kommer nog studsa upp när den nyheten får lite uppmärksamhet
Citera
2023-08-31, 17:31
Medlem
nattekniks avatar
XSPRAY, som räknar med att kunna lansera sin cancermedicin Dasynoc i USA under första halvåret 2024, där konkurrenten är BMS:s Sprycel och som säljer för ca 1 mrd/månaden, har en viktig månad framför sig. Dels är de stämda av BMS för patentintrång, och under september måste BMS lämna in bevis för patentintrånget, vilket XSPRAY anser att BMS inte kommer att lyckas med.
Sedan förväntas XSPRAY kunna komma med studieresultat på deras andra kandidat XS003 under tredje kvartalet. Två riktiga tungviktare till triggers. Och om det blir positiva utfall, så kommer det löna sig rejält. I patenttvisten kan det också bli en uppgörelse ( vilket det brukar bli i huvuddelen av liknande rättsfall ), och det har spekulerats om BMS ev har intresse av att köpa upp Dasynoc eller en ev. utlicencering.
Citera
2023-08-31, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
SynAct Pharma!

Uppspek inför fas 2b väntas. Tycker mig se att det bubblar i kursen och kanske var det idag som det startade. Kursen har varit nedtryckt pga allmänt tuffa tider för bioteknik och en dåligt tajmad emission strax efter ukrainakriget bröt ut. Idag fick vi rapport om sista patient in i den viktigaste studien (EXPAND), så inga förseningar är att vänta.

I december hoppade Sveriges kanske vassaste riskkapitalist på tåget - Thomas von Koch gick in med 70 mille och sitter nu också i styrelsen.

Jag sticker ut hakan och säger att vi ska upp 100 % innan augusti är över. Inte för att forskning eller något annat fundamentalt kommer att se bättre ut under tiden, utan helt enkelt för att vi närmar oss facit. Från dagens kurs på 74 kr blir det i så fall i nivå med ATH. Det kanske inte är veckans aktie, men fram till september är ganska kort tid i dessa sammanhang också.

Jag har läst på så gott som dagligen i 2,5 års tid och jag kommer att riskera en stor summa över topline som beräknas komma någon gång i september.

Eventuella frågor, kommentarer och idiotförklaringar kan väl tas i Synact-tråden.

Nu stänger jag detta tipset, då readout är alldeles runt hörnet.

Det såg bra ut ett tag, men så kom DI med en ganska positiv artikel som hade en negativt vinklad rubrik. Inte alls bra när folk är så stissiga i dessa tider. Det blev 58 % plus till slut, men jag trodde ju på 100 % plus, så nu ska jag slipa seppuku-kniven.

Igår gick DNB ut med att de har satt Synact på bevakning. De rekommenderar köp och hade med den i mina ögon ganska sensationella meningen: "We are confident the primary endpoints should be reached, with no unexpected side-effects." Det skulle i så fall vara lika med homerun och rejält med klirr i kassan. Så innan jag sätter det japanska stålet i fläsket kan jag tipsa om att man kan sätta en liten, liten slant på Synact i alla fall. En bra readout, kanske redan imorgon är ingenting mindre än en ny milsten inom bioteknik.
Citera
2023-09-08, 01:04
Avstängd
EgoistNs avatar
Truecaller. Fråga mig inte varför, läs på istället..
Citera
2023-09-10, 12:40
Medlem
S.O.Stolps avatar
Kommande vecka (och år) bevakar jag Nordic LEVEL group

Level är en helhetsleverantör av trygghets- och säkerhetslösningar samt tjänster.

Under kvartalet har LEVEL tecknat avtal med till exempel Åhléns City och Nacka Forum. I början av september meddelades att dotterbolaget Corepart, som är del av Technology, har tecknat avtal med en internationell industrikoncern. Orderingången växte med 166% i Q2, skriver Erik Penser Bank
Citera
2023-09-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kommande vecka (och år) bevakar jag Nordic LEVEL group

Level är en helhetsleverantör av trygghets- och säkerhetslösningar samt tjänster.

Under kvartalet har LEVEL tecknat avtal med till exempel Åhléns City och Nacka Forum. I början av september meddelades att dotterbolaget Corepart, som är del av Technology, har tecknat avtal med en internationell industrikoncern. Orderingången växte med 166% i Q2, skriver Erik Penser Bank
Har du koll på tecknings optionerna och är det bättre att köpa dem? Varför tror du att detta bolag kan bli en raket i närtid?
Citera
2023-09-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Håll koll på Amniotics nu folket. Jag har tagigt en spekulativ post inför förväntade studieresultat i q3.

Gissar att det kan bli spekulation inför detta och sedan kraftiga rörelser upp lr ner beroende på utfall.
-70% sen du tipsa om Amniotics
Citera
2023-09-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmT
Imsys. Fått 3,5 MSEK för rymdforskning, pågående NE som sänkt kursen. Kommer nog studsa upp när den nyheten får lite uppmärksamhet
-30-40% sen du gav detta heta tips
Citera
2023-09-10, 14:36
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Ni som läser den här tråden i hopp om att få bra tips - jag kan bara säga det att jag gjorde ett test för två år sedan och köpte aktier i drygt 10 st företag som alla rekommenderades mycket mycket varmt här i tråden av självutnämnda experter (jag tänker inte hänga ut några). Min portföljs värde har halverats. Givetvis mitt eget fel, men jag säger bara det, ta allt som skrivs här inte med en rejäl nypa salt. Alla här inne har verkligen noll koll.
Citera
2023-09-10, 15:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Har du koll på tecknings optionerna och är det bättre att köpa dem? Varför tror du att detta bolag kan bli en raket i närtid?
Ingen koll på TO:erna. Jag ser bara ett bolag som går med vinst, med fylld kassa och nya avtal på gång. Vem vet, förvärv kan också komma. Den raketar kanske inte i närtid men det pekar uppåt.
Citera
2023-09-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ingen koll på TO:erna. Jag ser bara ett bolag som går med vinst, med fylld kassa och nya avtal på gång. Vem vet, förvärv kan också komma. Den raketar kanske inte i närtid men det pekar uppåt.
Visst ser det ut som ett intressant läge för bolaget nu när de verkar ha fått till det med lönsamheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in