Citat:
Ursprungligen postat av
Virgil.Kane.
SynAct Pharma!
Uppspek inför fas 2b väntas. Tycker mig se att det bubblar i kursen och kanske var det idag som det startade. Kursen har varit nedtryckt pga allmänt tuffa tider för bioteknik och en dåligt tajmad emission strax efter ukrainakriget bröt ut. Idag fick vi rapport om sista patient in i den viktigaste studien (EXPAND), så inga förseningar är att vänta.
I december hoppade Sveriges kanske vassaste riskkapitalist på tåget - Thomas von Koch gick in med 70 mille och sitter nu också i styrelsen.
Jag sticker ut hakan och säger att vi ska upp 100 % innan augusti är över. Inte för att forskning eller något annat fundamentalt kommer att se bättre ut under tiden, utan helt enkelt för att vi närmar oss facit. Från dagens kurs på 74 kr blir det i så fall i nivå med ATH. Det kanske inte är veckans aktie, men fram till september är ganska kort tid i dessa sammanhang också.
Jag har läst på så gott som dagligen i 2,5 års tid och jag kommer att riskera en stor summa över topline som beräknas komma någon gång i september.
Eventuella frågor, kommentarer och idiotförklaringar kan väl tas i Synact-tråden.

Nu stänger jag detta tipset, då readout är alldeles runt hörnet.
Det såg bra ut ett tag, men så kom DI med en ganska positiv artikel som hade en negativt vinklad rubrik. Inte alls bra när folk är så stissiga i dessa tider. Det blev 58 % plus till slut, men jag trodde ju på 100 % plus, så nu ska jag slipa seppuku-kniven.
Igår gick DNB ut med att de har satt Synact på bevakning. De rekommenderar köp och hade med den i mina ögon ganska sensationella meningen: "We are confident the primary endpoints should be reached, with no unexpected side-effects." Det skulle i så fall vara lika med homerun och rejält med klirr i kassan. Så innan jag sätter det japanska stålet i fläsket kan jag tipsa om att man kan sätta en liten, liten slant på Synact i alla fall. En bra readout, kanske redan imorgon är ingenting mindre än en ny milsten inom bioteknik.