2023-09-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad nazister, SD och någon som skriker har med saken att göra undgår mig tyvärr.
klart det undgår dig...

Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Rådgivning: Kör rättstavning på det gruppnamnet.
Rolig grupp, nåja, jag har inga problem alls med att han blir granskad, gärna med blåslampa, problemet är att nazisten låter sin granskning går ut över både skolan och halva klassen så pass att rektorn behövt lägga om hela kursen.
Citera
2023-09-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har aldrig hört något om hans familj.
Men han låter som att han blivit sexuellt utsatt av dom och därför fått ett hat mot just vita, hans hat förstärks av uppväxt av mobbning under uppväxten och sen inte aldrig blivit jämfört som en svensk av alla andra och ser sig då aldrig som en svensk utan som korean.

Han har inga problem med sin familj.
Citera
2023-09-10, 11:21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
klart det undgår dig...

Ja, det har inget med sjukskrivning att göra. Sjukskriver sig gör man när man är sjuk. Man kan ha olika åsikter om Petersons granskning, men Hübinette gör fel om han sjukskriver sig som reservåtgärd när han inte får gehör för att denne trakasserar honom för att slippa Peterson.
Citera
2023-09-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, det har inget med sjukskrivning att göra. Sjukskriver sig gör man när man är sjuk. Man kan ha olika åsikter om Petersons granskning, men Hübinette gör fel om han sjukskriver sig som reservåtgärd när han inte får gehör för att denne trakasserar honom för att slippa Peterson.
Det är din fulla rätt att tycka att ingen ska sjukskriva sig pga psykisk ohälsa.
Du får också tycka att psykisk ohälsa aldrig någonsin är en konsekvens av stalkning eller trakasserier.

Dina åsikter har du rätt till, även dom du som vanligt framstår som efterbliven!
Citera
2023-09-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han har inga problem med sin familj.

Hur vet du det?

Hade jag adopterat ett barn som växer upp att hata vita så hade jag tagit avstånd.

Har träffat flera med samma efternamn och jag frågar alltid dom om någon är släkt med han men aldrig hittat någon 😟

Hade varit intressant och veta mer om hans hat men du verkar känna han så du kanske vet mer ?

Kan väl knappast va så enkelt som mobbning för att sedan tillhöra våldsvänstern.

Att dom inte tar avstånd förutsätt du har rätt så låter det som att dom själva är aktivister.
Tobias tar ju ofta upp det koloniala makten som vita ha som förtryckande så hans föräldrar måste lida av något självhat som många verkar göra idag. Han tycker det är fel att han adopterades så hans föräldrar måste känna skuld för detta från att trott att dom gjorde en god sak.

Att känna självhat som svensk är väldigt märkligt då väldigt få svenskar behöver ha någon arvsynd till några kolonisatörer som brukat slavar. Och när det gäller asiater så är den obefintlig.

Synd att vi inte få reda på mer om utbildningen så kanske vi hade fått veta mer om denna självhat som vi vita måste ha och varför jag som vit är pedofil för att jag tänder på asiater.
Citera
2023-09-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hur vet du det?

Hade jag adopterat ett barn som växer upp att hata vita så hade jag tagit avstånd.

Har träffat flera med samma efternamn och jag frågar alltid dom om någon är släkt med han men aldrig hittat någon 😟

Hade varit intressant och veta mer om hans hat men du verkar känna han så du kanske vet mer ?

Kan väl knappast va så enkelt som mobbning för att sedan tillhöra våldsvänstern.

Att dom inte tar avstånd förutsätt du har rätt så låter det som att dom själva är aktivister.
Tobias tar ju ofta upp det koloniala makten som vita ha som förtryckande så hans föräldrar måste lida av något självhat som många verkar göra idag. Han tycker det är fel att han adopterades så hans föräldrar måste känna skuld för detta från att trott att dom gjorde en god sak.

Jag har läst hans blogg. Nej dom är inte aktivister, dom är vanliga braksvennar med vanliga jobb, eller ja nu är dom nog pensionerade.
Och nej han har nog aldrig direkt varit mobbad.
Citera
2023-09-10, 11:44
Medlem
Tobias Hübinette skriver idag på FB:

Citat:
De senaste dygnen, och ända sedan DN och snart också TV4, SVT, radionyheterna och ett flertal andra medier i torsdags började uppmärksamma att jag är sjukskriven p g a att den högerextrema alternativmediesajten Insikt24:s ”journalist” Christian ”Förtalsombudsmannen” Peterson har saboterat min kurs i kritiska ras- och vithetsstudier vid Karlstads universitet och skrämt iväg och hängt ut andra studenter, har ett mycket stort antal personer hört av sig till mig privat och uttryckt sitt stöd och likaså har än fler gjort det i sociala medier och i andra offentliga sammanhang.
Jag vill därför härmed tacka alla som har gjort det inklusive kultur- och samhällsvetarna vid Malmö universitet som skickade blommor i fredags och ett flertal litteraturvetare som tillsammans skickade en solidarisk hälsning till mig.
...
Själv har jag fått stöd av ett flertal riksdagsledamöter (inklusive några borgerliga sådana) och andra politiker, ett stort antal företrädare för kultur-, medie- och forskarvärlden och många offentliga personer som kan betecknas som vänster.
Det ska samtidigt sägas att tyvärr har jag också mottagit en del otidigheter och okvädningsord via fr a sms, mejl och messenger.
...
Det faktum att utbildningsminister Mats Persson nyligen har uttalat sig om Peterson och dennes sabotage av min kurs och aviserat en lagändring som ska göra det möjligt att lättare avskilja studenter som Peterson från undervisningen är avslutningsvis på ett sätt positivt men en sådan lagstiftning kan samtidigt också bli ett tveeggat svärd.

Nu sluter alla sig helt okritiskt samman kring Tobias Hübinette. Återigen utan debatt om hans våldskapital eller kategoriska och onyanserade forskning. Skulle dom här frågorna lyfts fram i ljuset skulle inte tokiga granskningar a la Christian Peterson.
Citera
2023-09-10, 11:47
Medlem
Citat:
Jag har läst hans blogg. Nej dom är inte aktivister, dom är vanliga braksvennar med vanliga jobb, eller ja nu är dom nog pensionerade.

Det du säger make sense. Tveksamt om all den informationen finns i hans blogg.
Får ta och läsa den där bloggen. Var länge sen jag läste något från han.
Citera
2023-09-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Ja för de är inte redo att bli ifrågasatta för kursen de läser eller för åsikterna de har.
De hamnar i rampljuset socialt eftersom detta blir uppmärksammat i media. De vill väl inte komma ut som vithatande rasister och de har ingen egentlig grund för deras åsikter precis som att Hubinette inte har någon egentlig grund, så det går inte att försvara. De som är kvar är väl de mest hardcore vänsterextrema som inte har så mycket att förlora socialt på det då hela deras umgängeskrets ser likadan ut.

Damn, that is incredibly stupid.

På beskriviningar från eleverna beter sig nazistkräket hotfullt, och därav har de slutar.

Men det är lätt löst, bara att inte ta in Nazisten på fler utbildningar.
Citera
2023-09-10, 11:48
Medlem
TH skriver även:

Citat:
Mitt namn (liksom Petersons) har till och från toppat svenskspråkiga X (d v s f d Twitter) i flera dygn i sträck, min egen blogg har besökts av 1000-tals personer, Wikipedia-sidan om mig har i flera dygn varit en av svenskspråkiga Wikipedias mest välbesökta sidor och 10 000-tals personer har uttryckt någon form av åsikt om det som händer i olika sociala medier liksom på både de s k gammelmediernas och alternativmediernas olika sajter.

Vi som läst Tobias Hübinettes blogg vet att han är besatt av sig själv, hur ofta hans namn nämns och frekvensen av referenser till sina verk. Så jag tror nog att han mår ganska bra av uppmärksamheten.
Citera
2023-09-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Hur vet du att det är pga honom de slutat? Hur vet du ens att studenterna slutat? Kan det vara som så att de hoppat av för att det är en skitdålig kurs? Hur många studenter var det från början som läste kursen? 4, 8, 12? Vet du det eller? Vet du någonting om de faktiska förhållandena eller vill du bara tro att det beror på Christian?

För att DN intevjuat elever och dom säger att dom slutar pga nazistkräkets hotfulla beteende. Kan man exludera gängkriminella kan man exkludera Christian. Samma skrot och korn.
Citera
2023-09-10, 11:51
Medlem
Citat:

Tvärtom så har jag förstått att han haft stora personliga problem och en svår relation till sina adoptivföräldrar. Han har som vi tidigare varit inne på bedömts som psykiskt instabil av Tingsrätten samt lider av autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in