2023-09-05, 06:36
Medlem
Asb3rger1337s avatar
När han sågar. Säg att du hörde en kvinna skrika, eller att du kommer brandrök från våningen över. Eventuellt att de springer folk som köper droger.
Grejen är väl att styrelsen bör få reda på att det
är i bostadsrätten som den brottsliga verksamheten pågår kontinuerligt. Det skäl för uppsägning (Se 7 kap. 18 § Bostadsrättslagen).
( ta droger eller ha droger t.ex, eller såga cyklar)

Faktum är att om du inte kan ringa polisen är de inte synd om dig. Knarka i skogen.
Annars låter det sol du borde flytta.
Citera
2023-09-05, 07:10
Avslutad
Jobbig situation ts. Vet inte direkt vad man ska tipsa då det kan hämnas tillbaka som du säger. Men stå up för dig själv tänkte jag säga när jag läste första raderna men personen i frågan verkar vara en snetänd individ.

Det bästa möjliga lösningen är att sälja skiten o flytta snabbt därifrån. Kan inte vara bra för din hälsa att stå ut med allt det där

Å andra sidan är ju du också en knarkare så ni kanske kan punda ihop o bli vänner.
Senast redigerad av LifeSuckz 2023-09-05 kl. 07:12.
Citera
2023-09-05, 20:21
Medlem
Elementarts avatar
Mina grannar (inte helt säker på om det kommer ovanför eller under mig) har börjat med något riktigt irriterande, flera gånger om dagen, vid olika tidpunkter hörs ett ljud som påminner om när man smäller igen en skrivbordslåda som sitter på hjul. Det låter ganska högt också varje gång, men jag har ingen aning om vad det kan vara för ljud som låter.
Citera
2023-09-06, 17:21
Medlem
Juristchefens avatar
Det verkar som att min grannjävel har skruvat ur ventilen på framdäcket på min cykel!
Den fattige fan har inte råd med en cykel så vad kan jag ge för tillbakakaka?
Citera
2023-09-06, 18:28
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Mina grannar (inte helt säker på om det kommer ovanför eller under mig) har börjat med något riktigt irriterande, flera gånger om dagen, vid olika tidpunkter hörs ett ljud som påminner om när man smäller igen en skrivbordslåda som sitter på hjul. Det låter ganska högt också varje gång, men jag har ingen aning om vad det kan vara för ljud som låter.
Kan det vara en skjutdörr på hjul? Låter som det rullar och sen en duns? Har själv en och har funderat på hur mycket det låter.
Citera
2023-09-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är väl farbror blå som kan få bort honom. Se till att du har rent på droger hemma, och så ringer du eller skickar in anonymt uppgifter de behöver för husrannsakan. Kom ihåg att lämna portkoden till dem, de kan behöva spana på honom. De vet ju redan vem han är, de har säkert koll också på honom. Men de kan behöva din info för att ha tillräcklig för att agera. Kör han bil? Bara tipsa om att han kör drogpåverkad/onykter också.

Som han håller på, blir du snart av med honom.

Ev hade du kunnat printa ut domarna och lagt dem anonymt i ordförandes brevlåda så att de får veta vad han är för typ. Det kan vara fler i huset som störs av honom.
Hur skickar man in anonyma uppgifter till polisen? Och vad skulle uppgifter som gjorde husrannsakan möjligt vara?
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Skicka en lapp där du skriver som det är, att några av hans bekanta har ryckt i ditt dörrhandtag på kvällen och att det känns otryggt.

Annars ta det muntligt, bara säg att det är jobbigt.

Jag har varit på andra sidan stängslet.

Hade några fina grannar, men en dag märkte jag att dom var sura på mig,
Då hade en full jävla tjej jag känner börjat banka på deras fönster typ kl två på natten. 😬
Låter som faan där. 🥺

Det var enda gången dom var otrevliga mot mig, dagen efter alltså.
Men när jag förstod vad som hänt, läxade jag upp henne ordentligt.

Deras space är heligt. 🙏

Hon förstod det, och dom kände det, var så kul när dom verkligen började slappna av igen.
Fina grannar, saknar dom ibland. 😌
Värt ett försök

Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Du kan klaga anonymt. Dock bör du städa upp i ditt eget liv så att säga om nån skulle få för sig att dessa skummissar skulle ha något samröre med dig.
Är du helt säker på att man kan klaga anonymt till bostadsrättföreningen eller polisen?
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
När han sågar. Säg att du hörde en kvinna skrika, eller att du kommer brandrök från våningen över. Eventuellt att de springer folk som köper droger.
Grejen är väl att styrelsen bör få reda på att det
är i bostadsrätten som den brottsliga verksamheten pågår kontinuerligt. Det skäl för uppsägning (Se 7 kap. 18 § Bostadsrättslagen).
( ta droger eller ha droger t.ex, eller såga cyklar)

Faktum är att om du inte kan ringa polisen är de inte synd om dig. Knarka i skogen.
Annars låter det sol du borde flytta.
Måste bostadsrättsföreningen berätta vem som klagat?
Citera
2023-09-10, 07:53
Medlem
Grannen bankar i golvet vid minsta lilla ljud

Grannen bankar i golvet vid minsta lilla ljud. Bokstavligen. Jag trippar på tå i mitt eget hem. Det här är ett rent helvete. Han har hållit på så här hela tiden. Vad göra åt detta? Vågar inte lämna klagomål av rädsla. Vill inte förvärra situationen.
Citera
2023-09-10, 07:58
Medlem
SnutteFia03s avatar
Prata med grannen och se om det går att lösa den vägen. Se det inte som ett klagomål, utan bara att ni reder ut saken. Uppenbarligen behöver ju även grannen ventilera då det måste vara jobbigt att störa sig på minsta lilla ljud.

Annars kan du anmäla att du blir störd av grannens bankande, var inte rädd för att säga ifrån, annars får du fortsätta leva med det bara.
Citera
2023-09-10, 08:04
Medlem
Fistkramps avatar
Fight fire with fire.. knacka tillbaka, spela säckpipa, gå med steppskor, köp en papegoja, öva med ett trumset och till sist, skriv en arg lapp och fäst på din grannes dörr.

Hade ett liknande problem med en man som släppte kulor alternativ bowlingklot på golvet ovanför. Jag svarade med uppfinningsrikedom och tålamod.
Citera
2023-09-10, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Prata med grannen och se om det går att lösa den vägen. Se det inte som ett klagomål, utan bara att ni reder ut saken. Uppenbarligen behöver ju även grannen ventilera då det måste vara jobbigt att störa sig på minsta lilla ljud.

Annars kan du anmäla att du blir störd av grannens bankande, var inte rädd för att säga ifrån, annars får du fortsätta leva med det bara.
Detta

Har varit med om en som klagade på att jag pratade för högt dagtid. Jag fattar att det måste vara asjobbigt att vara så känslig som den grannen var, men det är hans problem och inte mitt. Fixar man inte sådant så ska man bo i villa.
Citera
2023-09-10, 08:06
Avstängd
Att hålla på så är oacceptabelt och du bör kontakta värden.
Citera
2023-09-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Grannen framstår som svårt psykiskt sjuk. En normal människa beter sig inte så här. Inte så lämpligt att ta kontakt med en sådan här sjuk person. Chansen att han skulle bättra sig är minimal, och risken att han skulle bli värre är stor. Har man inte omdöme nog att bete sig normalt så tror jag knappast att prat med grannen skulle hjälpa.Han är uppenbart full av hat. Helt otroligt att han orkar trakassera KONSTANT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in