Citat:
Ursprungligen postat av
WhiteWalker
Låter som att kriminalvården har samma problem med flathet som övriga myndighetssverige. Kör upp en batong i röven på den där spaghettiarmssomaliern så att han håller käften för fan. Hur många oskyldiga är traumatiserade, lider av fysiska men eller till och med döda på grund av den här grabben? Tycker vi borde börja använda dessa genier som fyllnadsmassa i dagbrotten när dessa återfylls.
Nu är ju det såklart för extremt för ett sofistikerat demokratiskt västerländskt samhälle och samtidigt så tycker jag inte att man bör utvisa honom hur gärna jag än vill slippa ha honom i landet. Nä den mest effektiva metoden både ekonomiskt och moraliskt måste vara att hyra fängelseplatser i någon öststat, förslagsvis Bulgarien. Stelnat bröd, vatten, stenbrits, värmesystem i form av en filt, råttor och gärna dåligt isolerat (läckande) tak. Sprid ut våra svenskimporterade framgångssagor på olika anstalter så att de är i minoritet och husera dem tillsammans med lokalbefolkningen. Man skulle kunna göra en dokusåpa av den här och liknande killars försök att bilda grupperingar och käfta med plitarna.
Haha, instämmer.
Men det hela är faktiskt inte så tokigt. Om jag får spinna vidare på din idé om förflyttning och fördelning av fångar utomlands, så tycker jag att det borde finnas ett delvis EU-gemensamt fängelsesystem, där vissa brottslingar blir fördelade till andra EU-fängelser, helst sådana där de inte kan språket eller har några kontakter, så att de blir avskurna från sin inarbetade kriminella värld. De ska också kunna flyttas runt efter några månader så att de inte hinner stadga sig och knyta för djupa kontakter nånstans. Risken är förstås att de istället knyter kontakter över hela EU, så det är en balansgång man får övervaka och studera noga för att se vad som blir bäst.