2019-12-27, 14:35
Medlem
Förstår inte allas känslosvallande upprördhet över något som media blåser upp. Att denna individ skulle vara något svårhanterligt eller som är komplicerad är för att folk gissar istället för att veta hur anstalter eller en lång vistelse på anstalt fungerar för en sån som han.

Det är en naturlig process han går igenom utifrån hans egna antisociala inlärda mönster. Han har lång tid på sig att smaka på det där och det som manifesteras på det sättet är hans panik över att inte kunna påverka något och hans uppvaknande att han har en lång resa framför sig.

Till er som tror att svensk kriminalvård saknar hårda kala alternativ för intagna så kan ni vara förvissad om att så är inte fallet.

Att media plockar upp bollen och ens skriver om en sån här skitsak är pinsamt för han tycks vara en jävla prinsessa och en fjant. Ännu märkligare är det att folk blir så upprörda och inte kan mer än vad de gör om systemet.
Citera
2019-12-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Förstår inte allas känslosvallande upprördhet över något som media blåser upp. Att denna individ skulle vara något svårhanterligt eller som är komplicerad är för att folk gissar istället för att veta hur anstalter eller en lång vistelse på anstalt fungerar för en sån som han.

Det är en naturlig process han går igenom utifrån hans egna antisociala inlärda mönster. Han har lång tid på sig att smaka på det där och det som manifesteras på det sättet är hans panik över att inte kunna påverka något och hans uppvaknande att han har en lång resa framför sig.

Till er som tror att svensk kriminalvård saknar hårda kala alternativ för intagna så kan ni vara förvissad om att så är inte fallet.

Att media plockar upp bollen och ens skriver om en sån här skitsak är pinsamt för han tycks vara en jävla prinsessa och en fjant. Ännu märkligare är det att folk blir så upprörda och inte kan mer än vad de gör om systemet.

Han har tappat all kontroll över allt i sitt liv och kämpar desperat för att återfå minsta lilla smula av självbestämmande. Han kommer att misslyckas och ger upp så småningom, precis som tämjda hästar. Sedan när han kommer ut saknar han förmågan att själv fatta beslut och ta initiativ.
Citera
2019-12-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han har tappat all kontroll över allt i sitt liv och kämpar desperat för att återfå minsta lilla smula av självbestämmande. Han kommer att misslyckas och ger upp så småningom, precis som tämjda hästar. Sedan när han kommer ut saknar han förmågan att själv fatta beslut och ta initiativ.

Lite underligt att han beter sig precis som flera andra gjorde i sin "ungdom", t.ex Leif Axmyr. Ahmed tror han är unik, att han är kung hehe. När åren går kommer det bli jobbigare, till slut ställer han in sig i ledet, kanske är med åå någon SVT-intervju, SVT: "ångrar du dina brott"... Ahmed: "Ja, varje dag". osv .. LOL

Så jävla menlös människa, precis som resten av dessa livstidsdömda. Låt dom sitta där, i USA har de ålderdomshem för livstidsdömda haha, helt underbart. Där sitter man.

Aja, om jag lever om 20 år, då jag är mellan 50-60 så gör jag ett besök i denna tråd och uppdaterar mig.

Hej då Ahmed, ses om 20 år! NU ska jag njuta av ledighet, god mat, lite VR samt glida runt i bilen lite.
Senast redigerad av sampanl 2019-12-27 kl. 15:08.
Citera
2019-12-27, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Mina vänner, är det ingen som tänker på hur han hamnade snett i livet? Det finns socioekonomiska faktorer inblandade här. Vad hade hänt om samhället fångade upp honom i tid och gav honom stöd? Var är fritidsgårdarna? Fältassistenter? Om samhället gett honom en praktikplats eller gett honom hjälp i skolan kunde han ju haft en chans på högskola etc. Han har ju varit tvungen att skapa sin egen person i ett hårt samhällsklimat, om han hade haft fina förebilder och mött mer kärlek så hade han nog inte hamnat på glid.

#vistårinteut

Rymdkram.

Det där var dagens roligaste inlägg.

Tills jag inser att du menar allvar.
Citera
2019-12-27, 16:31
Medlem
SmartSkalles avatar
Snacka om inavlad analfabet.
Skicka ut fanskapet med nästa babianbåt, djungeln saknar denna varelse.
Citera
2019-12-27, 16:37
Medlem
grey.eagles avatar
Varför lägger Aftonbladet tid o engagemang på en sån här lyckad individ.
Vi alla vet att muslimerna mutar unhcr i Kenya. Dessa kryp är vad vi får.
Citera
2019-12-27, 17:17
Medlem
Nu ska han ta över fängelset. Kan han fett glömma. Han kan sitta i sin ensamhet på isoleringen och känna sitt hat rinna i honom. Ingen känner någon form av empati för dig din fega mördare.
Citera
2019-12-27, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
120 av 8 kostar samhället mer än vad det borde göra med tanke på att varje klient kostar 5500kr om dygnet. Vad f-n får jag för pengarna?

Det är så dyrt pga staten drifta fängelserna. Undersökningar visa att privat företag kan drifta fängelserna mycket billigare än kriminalvården. Håller man sån här varelse inlåst i en isoleringscell 24 timmar om dygnet, så behöver han inte kostar så mycket, självklart låter man hans anhöriga få betala för maten. Med rätt företag , så kan man förvara såna här kräk för max 50:- / dygnet. Det behövs bara lite nytänk inom kriminalvården , att dom kriminella skall isoleras och vara inlåst på små ytor.
Citera
2019-12-27, 17:54
Medlem
Den intelligensbefriade afrikanen sitter där han hör hemma. Det brott han begått är planerat och genomfört med den ondska som endast kan hittad hos MENA-folk. Vi får hoppas att praktjakt och övriga samhällsförstörare inte får sådana positioner att de kan hjälpa kriminella asylparasiter (ja dom är det även om dom är födda i Sverige).

Tragiskt att Sverige har alldeles för mesiga straff för grova brott utförda av MENA-pack.
Dessa skitmänniskor kostar tillräckligt mycket även om dom inte begår brott.

Om 20 år är jag 70+ och hoppas att jag då har fått uppleva 7-klöverns fall och att repatrieringen har kommit långt.
Citera
2019-12-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Varför lägger Aftonbladet tid o engagemang på en sån här lyckad individ.
Vi alla vet att muslimerna mutar unhcr i Kenya. Dessa kryp är vad vi får.

ja du, Aftonbladet har börjat hylla Dubai nu helt plötsligt.
Citera
2019-12-27, 19:25
Medlem
WhiteWalkers avatar
Låter som att kriminalvården har samma problem med flathet som övriga myndighetssverige. Kör upp en batong i röven på den där spaghettiarmssomaliern så att han håller käften för fan. Hur många oskyldiga är traumatiserade, lider av fysiska men eller till och med döda på grund av den här grabben? Tycker vi borde börja använda dessa genier som fyllnadsmassa i dagbrotten när dessa återfylls.

Nu är ju det såklart för extremt för ett sofistikerat demokratiskt västerländskt samhälle och samtidigt så tycker jag inte att man bör utvisa honom hur gärna jag än vill slippa ha honom i landet. Nä den mest effektiva metoden både ekonomiskt och moraliskt måste vara att hyra fängelseplatser i någon öststat, förslagsvis Bulgarien. Stelnat bröd, vatten, stenbrits, värmesystem i form av en filt, råttor och gärna dåligt isolerat (läckande) tak. Sprid ut våra svenskimporterade framgångssagor på olika anstalter så att de är i minoritet och husera dem tillsammans med lokalbefolkningen. Man skulle kunna göra en dokusåpa av den här och liknande killars försök att bilda grupperingar och käfta med plitarna.
Citera
2019-12-27, 19:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Varför skickas inte Warsame hem till Somalia med tanke på morden han utförde och dömdes för samt hans fortsatta brottsliga gärningar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...r-ditt-ansikte
Är det här äggskallen som påstås vara en av Sveriges farligaste brottslingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in