2023-09-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantis00
Det är ganska välkänt att Bertil själv säjer att det är bara hans fel,men jag tycker inte så.
Felet är personer som Linna o M;V,giriga o fega kräk dom planerar o genomför detta vidriga dåd.
Tror du att Bertil kunde ana el tro detta skulle hända fem år senare?Är det hans fel bara?
Det handlar om mördare giriga o fega..
Du Joker,Bertil är skriven i Luleå men bor i Piteå,har du svårt att förstå?
Jag vet så mycket mer om detta fall än du,men det är ingen ide att diskutera med dej,du är en lögnare,hur var det med Sunes stulna Volvo?
Lögn..
Du tar upp en person som alldrig har träffat bröderna,till o med nämner hans namn TN o påstår att han är inblandad?
Du är en värdelös människa,enligt mej iallafall.

Du, som tidigare deklarerat i "Kalamarks-tråden" ... att du, är den person, som är mest bevandrad inom det gamla Kalamarksmordet och dess tidigare omständigheter.

Kan du, i sådant fall, och enligt det ovan skrivna vara god och berätta om vad som ägde rum under dagen och kvällen den 6:e Februari året 2004.

Kan du till ovan skrivet även, var god och berätta om vad som ägde rum den 2:e och den 3:e tillika den 4:e samt den 5:e Februari året 2004.

Under den aktuella brottskvällen, det vill säga, Onsdagen den 14:e April året 2004.

Var någonstans, arbetade M*gnus V*klund:s fader under Onsdagen den 14:e April året 2004 och, vilken tid anlände fadern hem till bostaden i Arvidsjaur.

Under den aktuella dagen samt kvällen, den 14:e April året 2004, kommunicerade M*gnus V*klund per telefonledes med både, sin kamrat H*kan Abrah*msson och Kaj Johannes Engström Linna ... samtidigt.

Enligt ovan skrivet, vill du vara god och deklarerar hur❗och på vilket❗ sätt, som M*gnus V*klund gick till väga då han vid det aktuella tillfället kunde per telefonledes, kommunicera med två olika personer samtidigt.

Mvh/
@JokerMannen
Citera
2023-09-10, 01:27
Medlem
Nu har du gått jobba Joker.....tagit tid!
Oså kommer bara osanningar,oså försöker du med nåt tidsdravel,jag inte ens tittar på nu
Men en punkt.
Finns inga, ens misstankar att Bertil har medverkat i någon trepartssamtal?
Sanningen är ju att Korpulenta viitnet,förlåt
menar Kronvittnet förmodligen pratade med Kaj Linna,då o då, eftersom dom pratade långa tider.
Polisen skriver i förhör o utredningar,att dom helt utesluter att Bertil o Kaj någonsin pratat med varandra då,eft han satt med tre telefoner el hade det du säjer han hade!
Vet vad tom Kaj säjer att det inte hänt på åratal.
Polisen är helt säker på det.
MV var lurig,oså är han ju medskyldig person till mord, faktum han satte dit Kaj,sen såg han till att fria han?
Hade han ånger? Mådde dåligt?
Nä han skulle få pengar av Kaj.
Ett Kaj fått miljonerna..17 mille.
Kronvittnet fick ingenting,Så glad jag är för det

Ang bilarna du än försöker???? El vad.
HA bil var den som hämtades på han egen parkering där han bor!
Den kontrollerades som sagt.
Har ringt en Polis Inge uvemo,som var med i utredningen,just det Joker!!
Jag citerar, Sunes Volvo kontrollerades hemmavid för ev dna fingeravtryck m.m.
Nu kommer det.till den volvo som hämtades från Strandparkeringen ägdes av HA vilken var volvo combl.Inga som helst spår från brottet i fråga fanns i HA Volvo tyvärr för dej Joker.men du visste det ändå.
Kortfattat Inge Uvemo kriminalare,Sunes VolvO blev alldrig stulen på något sätt,men vi kollade alla fordon på Gården o övrigt många andra!

Nu får du sluta ljuga Joker!!
Rogers bil har alldrig blivit rapporterad stuuulen!!!! Varken av polis el annan person!
Så som du ljuger kan nog vara fog för uteslutning,eft du påstår att Bertil stulit en bil som alldrig blev stulen?
Hur tänker du?
Vad o hur menar du?
Ring Inge Uvemo på Polisen el annan personal på Kalla fall i Luleå!
Men det lär du nog alldrig göra!
Konstigt jag har sett en gratisv121 ställa frågan flertal gånger?O du svara inte.
Du är inte värd mer tid av mej.
Ps; Joker Håkan sover/bor,/pendlar i Piteå!
Även om en person är skriven På en adress så kan man bo på en annan.
Det här bevisar att Joker inte kan ha fel! På något,o det visar sig här.
Ps igen,Jag ser ofta HA i stugan hans!
Joker? Läs på för guds skull,du kanske bara försöket,men du har inget läsminne/läs förståelse,så du gör ditt bästa kanske?
Jag ger dej en chans till..försök bara hålla dej till sanningen.
Mvh Klantis
Citera
2023-09-10, 02:17
Medlem
MV erkände att han planerade med Kaj Linna ett inbrott?Nä nog var det ett rån även från början i plan,han är läskig Kronviy o relativt smart,för att vara så dumma mer!
Kronvittne,en person som har begått ett grovt brott eller fm flera?I detta fall.
Hoppsan en El två dar före mordet,MV ord så
gör han en avärjningsresa så Kaj ska sluta med förberedelser för grovt rån.
Men detta sa rätten att det inte hänt,o det hade det inte gjort.
Det kom fram 2017 i rätten i Umeå,det var en knark köp från MV sida?
Det här är så lite,om den MV som såg till det hände,varför dra andra människor in.
Men svara på gratis fråga?
Varför lägger du knappt något på Kronvittnet,kalamarks planeraren,Konsum rånaren o gud vet vad mer.falska vittnesmål o mer o mer.
Ps Han o Pappan stod i en skog med pengar dom trodde!!!! Kaj skulle hämta?
Ett par mil från Kalamark,vad fan hade MV där i göra,han skulle farit till bröderna o varna dom.
Vid den tiden hade HA långt före bett MV ringa polisen,vilket han naturligtvis inte ville göra.
Men står i polisförhör att MV medger Håkan bett han ringa polis mer än en gång. Detta var dock dagar före kalamarsmordet!
Vilken människa han är MV....
Ber er läsa polisförhör med MV.
Ni kommer bli hänförda,han berättar o berättar,vecka för vecka tillkommer saker som Kaj skulle attackera bröderna med nät o påk?
Han visste exakt vad som skulle ske,likväl ledamöterna i rättegången?
Nä skrivit det förr,men snälla om ni är intresserade Kronvittnet ffa i polisförhör!
Citera
2023-09-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantis00
Nu har du gått jobba Joker.....tagit tid!
Oså kommer bara osanningar,oså försöker du med nåt tidsdravel,jag inte ens tittar på nu
Men en punkt.
Finns inga, ens misstankar att Bertil har medverkat i någon trepartssamtal?
Sanningen är ju att Korpulenta viitnet,förlåt
menar Kronvittnet förmodligen pratade med Kaj Linna,då o då, eftersom dom pratade långa tider.
Polisen skriver i förhör o utredningar,att dom helt utesluter att Bertil o Kaj någonsin pratat med varandra då,eft han satt med tre telefoner el hade det du säjer han hade!
Vet vad tom Kaj säjer att det inte hänt på åratal.
Polisen är helt säker på det.
MV var lurig,oså är han ju medskyldig person till mord, faktum han satte dit Kaj,sen såg han till att fria han?
Hade han ånger? Mådde dåligt?
Nä han skulle få pengar av Kaj.
Ett Kaj fått miljonerna..17 mille.
Kronvittnet fick ingenting,Så glad jag är för det

Ang bilarna du än försöker???? El vad.
HA bil var den som hämtades på han egen parkering där han bor!
Den kontrollerades som sagt.
Har ringt en Polis Inge uvemo,som var med i utredningen,just det Joker!!
Jag citerar, Sunes Volvo kontrollerades hemmavid för ev dna fingeravtryck m.m.
Nu kommer det.till den volvo som hämtades från Strandparkeringen ägdes av HA vilken var volvo combl.Inga som helst spår från brottet i fråga fanns i HA Volvo tyvärr för dej Joker.men du visste det ändå.
Kortfattat Inge Uvemo kriminalare,Sunes VolvO blev alldrig stulen på något sätt,men vi kollade alla fordon på Gården o övrigt många andra!

Nu får du sluta ljuga Joker!!
Rogers bil har alldrig blivit rapporterad stuuulen!!!! Varken av polis el annan person!
Så som du ljuger kan nog vara fog för uteslutning,eft du påstår att Bertil stulit en bil som alldrig blev stulen?
Hur tänker du?
Vad o hur menar du?
Ring Inge Uvemo på Polisen el annan personal på Kalla fall i Luleå!
Men det lär du nog alldrig göra!
Konstigt jag har sett en gratisv121 ställa frågan flertal gånger?O du svara inte.
Du är inte värd mer tid av mej.
Ps; Joker Håkan sover/bor,/pendlar i Piteå!
Även om en person är skriven På en adress så kan man bo på en annan.
Det här bevisar att Joker inte kan ha fel! På något,o det visar sig här.
Ps igen,Jag ser ofta HA i stugan hans!
Joker? Läs på för guds skull,du kanske bara försöket,men du har inget läsminne/läs förståelse,så du gör ditt bästa kanske?
Jag ger dej en chans till..försök bara hålla dej till sanningen.
Mvh Klantis

Dina två sista skrivna och postade inlägg i "Kalamarks-tråden" visar med flagrant styrka hur lite bevandrad du egentligen är gällande de tidigare omständigheterna rörande Kalamarks-mordet under året 2004 och även de omständigheter som fanns en tid före det, att mordet i Kalmark sedan ägde rum.

Var god se mitt tidigare skrivna och postade inlägg på sidan: 815 och med inläggsnumret:
# 9.773 ( 17:28 ) vilka frågor du hitintills inte har kunnat svara på.

Mvh/@JokerMannen

Ps: Bättra på ditt sätt att skriva dina inlägg så att det går att förstå vad det är som du vill ha framfört i "Kalamarks-tråden" ... Ds
Citera
2023-10-16, 07:37
Medlem
Nu farsa på Filippinerna.

https://www.expressen.se/nyheter/kaj...-filippinerna/
Citera
2023-10-16, 10:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svullis45

Det där var en vändning utan dess like.
Han nämner att han inte är bitter. Men han låter väldigt bitter.
Citera
2023-10-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svullis45

Jag tycker det luktar psykopat om denna mans liv/personlighet.
Citera
2023-10-16, 11:34
Medlem
Nåt säger mig att nästa gång vi hör från Kaj finns inte nya byggföretaget kvar i bilden.

Kanske inte familj och Filippinerna heller.

BnB på Kanarieholmarna, skorpionodling, krypto, byggsvängen... Killen är lite parodi på ex-con med pengar på fickan. Tippar att miljonerna är väck om några år. Tveksama näsan för business och nya tjocka släkten plockar av honom de sista slantarna.

Blir till att komma hem igen, låta "fåniga" Sverige lappa ihop ryggen och höfta in nån spänn på spökskrivna memoarer.
Senast redigerad av Bemp 2023-10-16 kl. 11:49.
Citera
2023-10-16, 15:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag gillar snyftet som reportern försöker får till ...
"Han var 42 år när han dömdes, 55 när han kom ut. Plötsligt gick allmänheten omkring med näsorna nere i mobiltelefoner. Är han bitter? "

De missade inte den utvecklingen inne på kåken kan jag säga. De hade i allmänhet bättre mobiler än personalen .. (man plockade dem vid visitation - de fick inte ha dem)
Citera
2023-10-16, 18:51
Medlem
Snart sticker frun med ungen..för hon kan väl inte va kär i den där fjantiga gubben
Citera
2023-10-16, 18:53
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Ja, och tar ut det över sonen som ska straffas genom att inte få lära sig pappas modersmål.
Citera
2023-10-25, 23:01
Medlem
skogslevandes avatar
är det någon som vet vad huvudvittnet och KL hade för koppling till varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in